dc.contributor.advisor | Beneš, Ladislav | |
dc.creator | Halamová, Anna | |
dc.date.accessioned | 2017-05-15T11:50:27Z | |
dc.date.available | 2017-05-15T11:50:27Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/51470 | |
dc.description.abstract | Záměrem mé diplomové práce Vánoční hry pro děti a mládež v ČCE je zjistit, zda autoři vánočních divadelních her v ČCE pracují s těmito hrami jako s platnými součástmi katechetické práce s dětmi a mládeží. Rozhodla jsem se proto provést analýzu několika textů vánočních divadelních her, které jsou v církvi volně k dispozici. V první kapitole se zabývám vztahem dětí k práci na divadelních hrách a jejími přínosy. Ve druhé kapitole se zabývám teorií psaní divadelních her pro děti a mládež. Ve třetí kapitole se zabývám rozborem biblických textů Mt 1,18-2,23 a Lk 1,5-2,40, které díky své narativnosti často slouží za předlohy vánočních divadelních her. Ve čtvrté kapitole analyzuji tři vánoční hry napsané členy ČCE pro sbory ČCE. Důraz kladu hlavně na teologickou a pedagogickou analýzu. Závěr, který plyne z analýz je, že autoři vánočních divadelních her v ČCE s nimi nepočítají jako s platnou součástí katechetické práce. Klíčová slova Divadelní hra, děti, mládež, Vánoce, věk, autor, zvěst, rozumění, pedagogický, teologický. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The purpose of my diploma thesis Christmas dramas for children and teenagers in ČCE is to find out if authors of Christmas dramas in ČCE work with them as valid parts of catechetical work with children and teenagers. I decided to make analysis of some texts of Christmas theater plays, which are freely distributed in the church. First chapter tries to analyze how children relate to the work on a drama and what are the benefits of this work. Second chapter deals with theory of writing dramas for children and teenagers. Chapter three deals with analysis of two biblical texts Matt 1:18-2:23 and Luke 1:5-2:40 because they are often used as a source for Christmas dramas. Chapter four deals with analysis of three Christmas plays written by members of ČCE for congregations of ČCE. The emphasis is mainly on theological and pedagogical analysis. The conclusion of my analysis is that authors of Christmas dramas in ČCE do not work with them as valid parts of catechetical work. Key words Theatre play, children, teenagers, Christmas, age, author, message, understanding, pedagogical, theological. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | divadelní hra | cs_CZ |
dc.subject | mládež | cs_CZ |
dc.subject | vánoce | cs_CZ |
dc.subject | autor | cs_CZ |
dc.subject | pedagogika | cs_CZ |
dc.title | Vánoční hry pro děti a mládež v ČCE | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-09-19 | |
dc.description.department | Department of Practical Theology | en_US |
dc.description.department | Katedra praktické teologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Protestant Theological Faculty | en_US |
dc.description.faculty | Evangelická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 117309 | |
dc.title.translated | Christmas dramas for children and teenagers in ČCE | en_US |
dc.contributor.referee | Landová, Tabita | |
dc.identifier.aleph | 001626545 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Protestant Theology | en_US |
thesis.degree.discipline | Evangelická teologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theology | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Evangelická teologická fakulta::Katedra praktické teologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Protestant Theological Faculty::Department of Practical Theology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Evangelická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Protestant Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | ETF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Evangelická teologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Protestant Theology | en_US |
uk.degree-program.cs | Teologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theology | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Záměrem mé diplomové práce Vánoční hry pro děti a mládež v ČCE je zjistit, zda autoři vánočních divadelních her v ČCE pracují s těmito hrami jako s platnými součástmi katechetické práce s dětmi a mládeží. Rozhodla jsem se proto provést analýzu několika textů vánočních divadelních her, které jsou v církvi volně k dispozici. V první kapitole se zabývám vztahem dětí k práci na divadelních hrách a jejími přínosy. Ve druhé kapitole se zabývám teorií psaní divadelních her pro děti a mládež. Ve třetí kapitole se zabývám rozborem biblických textů Mt 1,18-2,23 a Lk 1,5-2,40, které díky své narativnosti často slouží za předlohy vánočních divadelních her. Ve čtvrté kapitole analyzuji tři vánoční hry napsané členy ČCE pro sbory ČCE. Důraz kladu hlavně na teologickou a pedagogickou analýzu. Závěr, který plyne z analýz je, že autoři vánočních divadelních her v ČCE s nimi nepočítají jako s platnou součástí katechetické práce. Klíčová slova Divadelní hra, děti, mládež, Vánoce, věk, autor, zvěst, rozumění, pedagogický, teologický. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The purpose of my diploma thesis Christmas dramas for children and teenagers in ČCE is to find out if authors of Christmas dramas in ČCE work with them as valid parts of catechetical work with children and teenagers. I decided to make analysis of some texts of Christmas theater plays, which are freely distributed in the church. First chapter tries to analyze how children relate to the work on a drama and what are the benefits of this work. Second chapter deals with theory of writing dramas for children and teenagers. Chapter three deals with analysis of two biblical texts Matt 1:18-2:23 and Luke 1:5-2:40 because they are often used as a source for Christmas dramas. Chapter four deals with analysis of three Christmas plays written by members of ČCE for congregations of ČCE. The emphasis is mainly on theological and pedagogical analysis. The conclusion of my analysis is that authors of Christmas dramas in ČCE do not work with them as valid parts of catechetical work. Key words Theatre play, children, teenagers, Christmas, age, author, message, understanding, pedagogical, theological. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Katedra praktické teologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990016265450106986 | |