Fenomén lesních mateřských škol: případová studie na Praze 6
Phenomenon of Forest Kindergarten: Case Study - Prague 6
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/51985Identifikátory
SIS: 132354
Kolekce
- Kvalifikační práce [20296]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pospíšilová, Lucie
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Geografie a kartografie
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální geografie a region. rozvoje
Datum obhajoby
9. 9. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
lesní mateřská škola, mateřská škola, dojížďka, uživatelé, Praha 6Klíčová slova (anglicky)
forest kindergarten, kindergarten, commuting, users, Prague 6Bakalářská práce se zabývá lesními mateřskými školami, které představují alternativu ke klasickým mateřským školám a lze je považovat za nový institucionální fenomén v oblasti předškolního vzdělávání. Téma je zasazeno do teoretického rámce geografie času a mobility, důraz je kladen na koncept omezení. Případová studie realizovaná na Praze 6 porovnává uživatele (rodiče) lesní mateřské školy a klasické mateřské školy. Sleduje rozdílnost prostorové denní mobility - dojížďky a odlišné sociálně demografické charakteristiky uživatelů obou typů zařízení. Při terénním šetření v předškolních zařízeních byly využity techniky sběru dat pomocí polostrukturovaných rozhovorů a dotazníků. Případová studie potvrdila, že rozdíly mezi uživateli existují a nejvíce se projevují v ochotě dojíždět na větší vzdálenost a jejich vztahu k ochraně životního prostředí. Klíčová slova: lesní mateřská škola - mateřská škola - dojížďka - uživatelé - Praha 6
The bachelor thesis deals with forest kindergartens, which represent an alternative to traditional kindergartens and can be seen as a new institutional phenomenon in pre-school education. The topic is grounded in the theoretical framework of time geography and mobility, with emphasis on the concept of constraints. Case study is carried out in the city district of Prague 6 compares the users (parents) of forest kindergartens and traditional kindergartens. It monitors the diversity of spatial daily mobility - commuting and different socio-demographic characteristics of users in both types of institutions. During field research the techniques used for data collection were semi-structured interviews and questionnaires. This case study confirmed differences between users, mainly in the willingness to commute further and their relationship to the environment. Keywords: forest kindergarten - kindergarten - commuting - users - Prague 6