Zobrazit minimální záznam

Virtual death in video games
dc.contributor.advisorŠvelch, Jaroslav
dc.creatorŠtěpánová, Petra
dc.date.accessioned2017-05-15T17:56:51Z
dc.date.available2017-05-15T17:56:51Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/52704
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá problematikou virtuální smrti v počítačových hrách. Práce se tedy v teoretické části nutně nejprve musí věnovat definici avataru (hráčova zastoupení v herním světě) a jaký vztah si k němu hráč může vytvářet. Též jsou pojmenovány hlavní vlastnosti avataru. Teoretickým jádrem práce je pokus o uchopení virtuální smrti, jež se ve hrách objevuje v nejrůznějších podobách, a proto zde lze jen obtížně kategorizovat. Virtuální smrt je srovnávána se smrtí skutečnou, je odhalována jako zástupné vyjádření hráčova selhání. Nedílnou součástí pojetí virtuální smrti je pak i znovuoživení avataru nebo způsoby, jak se virtuální smrti vyhnout. Ve výzkumné části práce následuje interpretace počítačové hry Planescape: Torment, která se zabývá životem, smrtí a nesmrtelností. Na příběhu nesmrtelného hlavního hrdiny, do jehož osudu se hráč vžívá, je podrobněji popsán vztah hráče a avataru v praxi. Hra převrací zažitý koncept velkých vyprávění, místo zachování života hrdiny hráč usiluje o dosažení jeho konečné smrti, přičemž podstupuje se svým avatarem putování za hledáním vzpomínek na jeho minulé životy. Značná intertextualita hry dovoluje interpretovat mnoho lokací a postav herního světa ve světle zvyklostí světa reálného, a to s důrazem na koncepty života a smrti ve hře představené....cs_CZ
dc.description.abstractThe topic of this thesis is virtual death in video games. In theoretical part, the concept of avatar (player's agent in the game world) is defined, concerning the relationship between player and avatar as well as the main characteristics of the avatar. The aim of the theoretical core of this thesis is to introduce virtual death; because of various expressions of death in many games, it is difficult to describe virtual death generally. Virtual death, which is compared also to the real death, is revealed as a communication of player's failure. What can not be separated from virtual death is the instant resurrection of the avatar, and also the means how to avoid virtual death. The practical part of the thesis offers a close reading of the computer role-playing game Planescape: Torment, focusing on the theme of death. Unlike most mainstream games, Torment presents the player with sophisticated perspectives on the matters of life, death, immortality and responsibility. Even the high-order goal of the main character (which becomes the goal of the player as well) is to gain knowledge about himself and then willingly die. This stands in a sharp contrast to usual narratives, forcing the player to suppress the life-saving reflex and let his avatar die in the end. The comparative method is used to identify...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectvirtuální smrtcs_CZ
dc.subjectpočítačové hrycs_CZ
dc.subjectavatarcs_CZ
dc.subjectvztah avatar-hráčcs_CZ
dc.subjectPlanescape: Tormentcs_CZ
dc.subjectinterpretacecs_CZ
dc.subjectvirtual deathen_US
dc.subjectvideo gamesen_US
dc.subjectavataren_US
dc.subjectrelationship avatar-playeren_US
dc.subjectPlanescape: Tormenten_US
dc.subjectclose readingen_US
dc.titleVirtuální smrt v počítačových hráchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-25
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId125985
dc.title.translatedVirtual death in video gamesen_US
dc.contributor.refereeVochocová, Lenka
dc.identifier.aleph001604013
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá problematikou virtuální smrti v počítačových hrách. Práce se tedy v teoretické části nutně nejprve musí věnovat definici avataru (hráčova zastoupení v herním světě) a jaký vztah si k němu hráč může vytvářet. Též jsou pojmenovány hlavní vlastnosti avataru. Teoretickým jádrem práce je pokus o uchopení virtuální smrti, jež se ve hrách objevuje v nejrůznějších podobách, a proto zde lze jen obtížně kategorizovat. Virtuální smrt je srovnávána se smrtí skutečnou, je odhalována jako zástupné vyjádření hráčova selhání. Nedílnou součástí pojetí virtuální smrti je pak i znovuoživení avataru nebo způsoby, jak se virtuální smrti vyhnout. Ve výzkumné části práce následuje interpretace počítačové hry Planescape: Torment, která se zabývá životem, smrtí a nesmrtelností. Na příběhu nesmrtelného hlavního hrdiny, do jehož osudu se hráč vžívá, je podrobněji popsán vztah hráče a avataru v praxi. Hra převrací zažitý koncept velkých vyprávění, místo zachování života hrdiny hráč usiluje o dosažení jeho konečné smrti, přičemž podstupuje se svým avatarem putování za hledáním vzpomínek na jeho minulé životy. Značná intertextualita hry dovoluje interpretovat mnoho lokací a postav herního světa ve světle zvyklostí světa reálného, a to s důrazem na koncepty života a smrti ve hře představené....cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of this thesis is virtual death in video games. In theoretical part, the concept of avatar (player's agent in the game world) is defined, concerning the relationship between player and avatar as well as the main characteristics of the avatar. The aim of the theoretical core of this thesis is to introduce virtual death; because of various expressions of death in many games, it is difficult to describe virtual death generally. Virtual death, which is compared also to the real death, is revealed as a communication of player's failure. What can not be separated from virtual death is the instant resurrection of the avatar, and also the means how to avoid virtual death. The practical part of the thesis offers a close reading of the computer role-playing game Planescape: Torment, focusing on the theme of death. Unlike most mainstream games, Torment presents the player with sophisticated perspectives on the matters of life, death, immortality and responsibility. Even the high-order goal of the main character (which becomes the goal of the player as well) is to gain knowledge about himself and then willingly die. This stands in a sharp contrast to usual narratives, forcing the player to suppress the life-saving reflex and let his avatar die in the end. The comparative method is used to identify...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990016040130106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV