Zobrazit minimální záznam

Predicting Using of Social Networking Services Based on Using other Media
dc.contributor.advisorJirák, Jan
dc.creatorStroukal, Dominik
dc.date.accessioned2017-05-15T21:05:02Z
dc.date.available2017-05-15T21:05:02Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/53378
dc.description.abstractTato práce na základě regresní analýzy a analýzy pomocí teorie gratifikace otevírá na vzorku 146 studentů otázku vztahu mezi užíváním internetových sociálních sítí a jiných médií. Analýza přichází s výsledky v rozporu s teorií tržních příležitostí. Čím širší byla gratifikace poskytovaná internetovými sociálními sítěmi a čím širší jsou jejich gratifikační příležitosti, tím méně byla užívána, případně nebyla užívána více. Dále je také ukázáno, že čím více médií průměrně soupeří s internetovými sociálními sítěmi v různých dimenzích, tím více jsou internetové sociální sítě užívány. Zásadním závěrem této práce je negativní vztah mezi užíváním internetových sociálních sítí a všech ostatních médií, včetně médií tradičních, s výjimkou počítačových her. Negativní vztah byl naměřen oproti očekávání i mezi internetovými sociálními sítěmi a internetovými zpravodajskými servery. Vedle těchto závěrů byly ukázány některé konkrétní zajímavé vztahy mezi užíváním internetových sociálních sítí a osobními charakteristikami jejich uživatelů. Vliv nehraje věk, pohlaví ani studijní průměr. Pozitivní vliv se však prokázal u doby studia a negativní u zaměstnání.cs_CZ
dc.description.abstractThis work based on regression analysis and analysis using uses and gratification theory at the sample of 146 students opens the relationship between the use of online social networks and other media. Analysis comes up with results inconsistent with the theory of niche. The wider are the gratifications provided by online social networks and the wider are their gratification opportunities, the less they were used or not used more. It is also shown that there is a positive relationship between the number of dimension in which the internet social networks compete with other media and a usage of internet social networks. A major conclusion of this work is a negative relationship between the use of online social networks and all other media, including traditional media, with the exception of computer games. A negative relationship against expectations was found between online social networks and online news sites. In addition to these findings some interesting relationships between the use of online social networks and personal characteristics of their users were shown. There is no effect of age, gender or grade point average. Positive effect, however, was found for semester of studies and negative effect of having a job.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectNová médiacs_CZ
dc.subjectinternetové sociální sítěcs_CZ
dc.subjectsubstitucecs_CZ
dc.subjectužitícs_CZ
dc.subjectgratifikacecs_CZ
dc.subjectNew mediaen_US
dc.subjectsocial networking sitesen_US
dc.subjectsubstitutionen_US
dc.subjectusesen_US
dc.subjectgratificationen_US
dc.titlePředpovídání užívání internetových sociálních sítí na základě užívání jiných médiícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-24
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId123611
dc.title.translatedPredicting Using of Social Networking Services Based on Using other Mediaen_US
dc.contributor.refereeNečas, Vlastimil
dc.identifier.aleph001603506
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce na základě regresní analýzy a analýzy pomocí teorie gratifikace otevírá na vzorku 146 studentů otázku vztahu mezi užíváním internetových sociálních sítí a jiných médií. Analýza přichází s výsledky v rozporu s teorií tržních příležitostí. Čím širší byla gratifikace poskytovaná internetovými sociálními sítěmi a čím širší jsou jejich gratifikační příležitosti, tím méně byla užívána, případně nebyla užívána více. Dále je také ukázáno, že čím více médií průměrně soupeří s internetovými sociálními sítěmi v různých dimenzích, tím více jsou internetové sociální sítě užívány. Zásadním závěrem této práce je negativní vztah mezi užíváním internetových sociálních sítí a všech ostatních médií, včetně médií tradičních, s výjimkou počítačových her. Negativní vztah byl naměřen oproti očekávání i mezi internetovými sociálními sítěmi a internetovými zpravodajskými servery. Vedle těchto závěrů byly ukázány některé konkrétní zajímavé vztahy mezi užíváním internetových sociálních sítí a osobními charakteristikami jejich uživatelů. Vliv nehraje věk, pohlaví ani studijní průměr. Pozitivní vliv se však prokázal u doby studia a negativní u zaměstnání.cs_CZ
uk.abstract.enThis work based on regression analysis and analysis using uses and gratification theory at the sample of 146 students opens the relationship between the use of online social networks and other media. Analysis comes up with results inconsistent with the theory of niche. The wider are the gratifications provided by online social networks and the wider are their gratification opportunities, the less they were used or not used more. It is also shown that there is a positive relationship between the number of dimension in which the internet social networks compete with other media and a usage of internet social networks. A major conclusion of this work is a negative relationship between the use of online social networks and all other media, including traditional media, with the exception of computer games. A negative relationship against expectations was found between online social networks and online news sites. In addition to these findings some interesting relationships between the use of online social networks and personal characteristics of their users were shown. There is no effect of age, gender or grade point average. Positive effect, however, was found for semester of studies and negative effect of having a job.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990016035060106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV