Nedělní škola a její učitelé na začátku 21. století
Sunday School and its Teachers at the Beginning of the 21st Century
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/53729Identifikátory
SIS: 136666
Kolekce
- Kvalifikační práce [1555]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Filipi, Pavel
Fakulta / součást
Evangelická teologická fakulta
Obor
Evangelická teologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra praktické teologie
Datum obhajoby
4. 2. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
nedělní škola, učitel nedělní školy, bohoslužby, svědek, postmoderna, sbor, dítěKlíčová slova (anglicky)
Sunday school, teacher, worship, witness, postmoderm church, childTKADLEČKOVÁ Alena. Nedělní škola a její učitelé na začátku 21. století [diplomová práce]. Praha: Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Katedra praktické teologie, 2013. 71 s. Vedoucí diplomové práce: ThDr. Ladislav Beneš. ANOTACE Diplomová práce nazvaná "Nedělní škola a její učitelé na začátku 21. století" zkoumá především teoretické základy nedělní školy a jejích učitelů v rozhovoru se současnou praxí v Českobratrské církvi evangelické. Hlavním tématem první kapitoly je nedělní škola ve vztahu k bohoslužbám, její obsah, záměr a formy. Druhá kapitola se zabývá učitelem nedělní školy jako autentickým, reflektujícím a pověřeným svědkem. Třetí část zkoumá prostředí a dobu, které nedělní školu a její učitele obklopují. Jejími tématy jsou: postmoderní svět, Českobratrská církev evangelická, konkrétní sbor. V podtextu celé práce stojí otázka identity učitele nedělní školy.
TKADLEČKOVÁ Alena: "Sunday school and its teachers at the beginning of the 21 century" SUMMARY The thesis, entitled "Sunday school and its teachers at the beginning of the 21 century", examines in particular the theoretical basics of Sunday school and its teachers in an interview with the current practise in the Czech Brethren Evangelical Church. The main theme of the first chapter is Sunday school in relation to worships, its content, puspose and form. The second chapter deals with the Sunday school teacher as authentic, reflecting and delegated witness. The third part examines the environment and the time that Sunday school and teachers are surrounded. Its themes are: postmodern world, Czech Brethren Evangelical Church, particular church. The subtext of the whole work is the question of identity Sunday school teacher.