Zobrazit minimální záznam

Inflační cílování a vnímaná inflace: Empirická analýza
dc.contributor.advisorHorváth, Roman
dc.creatorKlubíčková, Kateřina
dc.date.accessioned2017-05-16T04:20:58Z
dc.date.available2017-05-16T04:20:58Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/54895
dc.description.abstractV této práci zkoumám vliv zavedení inflačního cílování jako režimu monetární politiky na rozdíl mezi skutečnou a vnímanou inflací. Na rozdíl od předchozích výzkumů používám vnímanou inflaci, protože je získávána ze spotřebitelských průzkumů prováděných v jednotlivých zemích Evropské unie na vzorku celé populace, a tudíž mi umožňuje analyzovat efekt zavedení inflačního cílování napříč populací. V práci používám panelová data sestávající z 19 členů Evropské unie a 1 kandidátské země, včetně 7 zemí provádějících inflační cílování. Panel obsahuje měsíční data z období, které začíná lednem 1990 a končí prosincem 2012. Na základě analýzy s použitím modelu fixních efektů se speciálními dummy proměnnými pro zachycení efektu rozdílu v rozdílech jsem zjistila, že v zemích cílujících inflaci je menší rozdíl mezi skutečnou a vnímanou inflací a že po zavedení inflačního cílování dochází k absolutnímu zmenšení tohoto rozdílu. Kromě toho jsou jednotlivé skupiny rozdělené na základě socio- ekonomických charakteristik respondentů spotřebitelských průzkumů zavedením inflačního cílování ovlivněny různým způsobem, ačkoli se velikost rozdílů liší pouze do jisté míry. Klasifikace E31, E52, E58, C23 Klíčová slova inflační cílování, vnímaná inflace, rozdíl v rozdílech, socio-ekonomické charakteristiky E-mail autora...cs_CZ
dc.description.abstractIn this thesis I examine the effect of introduction of inflation targeting as a monetary policy regime on the difference between actual inflation and perceived inflation. Perceived inflation is used in the analysis in contrast with previous research, because inflation perceptions are extracted from consumer surveys conducted in individual European Union countries on the whole population sample and thereby enable me to examine the effect that the introduction of inflation targeting has across the whole population. A panel data set of 19 European Union members and 1 candidate, including 7 inflation targeters, is used in the analysis, with monthly information from the period beginning in January 1990 and ending in December 2012. Based on the analysis using fixed-effects model with specific dummy variables to capture the difference-in-differences element, I find that inflation targeters experience lower differences between actual and perceived inflation and that the difference between actual and perceived inflation decreases after the introduction of inflation targeting. Furthermore, various groups divided according to socio-economic characteristics of the consumer survey respondents tend to be affected in a different way by the introduction of inflation targeting, although to a limited extent. JEL...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectinflační cílovánícs_CZ
dc.subjectvnímaná inflacecs_CZ
dc.subjectInflation Targetingen_US
dc.subjectInflation Perceptionsen_US
dc.titleInflation targeting and inflation perceptions: an empirical analysisen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-26
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId123736
dc.title.translatedInflační cílování a vnímaná inflace: Empirická analýzacs_CZ
dc.contributor.refereeJanský, Petr
dc.identifier.aleph001604563
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomicsen_US
thesis.degree.disciplineEkonomiecs_CZ
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomiecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomicsen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV této práci zkoumám vliv zavedení inflačního cílování jako režimu monetární politiky na rozdíl mezi skutečnou a vnímanou inflací. Na rozdíl od předchozích výzkumů používám vnímanou inflaci, protože je získávána ze spotřebitelských průzkumů prováděných v jednotlivých zemích Evropské unie na vzorku celé populace, a tudíž mi umožňuje analyzovat efekt zavedení inflačního cílování napříč populací. V práci používám panelová data sestávající z 19 členů Evropské unie a 1 kandidátské země, včetně 7 zemí provádějících inflační cílování. Panel obsahuje měsíční data z období, které začíná lednem 1990 a končí prosincem 2012. Na základě analýzy s použitím modelu fixních efektů se speciálními dummy proměnnými pro zachycení efektu rozdílu v rozdílech jsem zjistila, že v zemích cílujících inflaci je menší rozdíl mezi skutečnou a vnímanou inflací a že po zavedení inflačního cílování dochází k absolutnímu zmenšení tohoto rozdílu. Kromě toho jsou jednotlivé skupiny rozdělené na základě socio- ekonomických charakteristik respondentů spotřebitelských průzkumů zavedením inflačního cílování ovlivněny různým způsobem, ačkoli se velikost rozdílů liší pouze do jisté míry. Klasifikace E31, E52, E58, C23 Klíčová slova inflační cílování, vnímaná inflace, rozdíl v rozdílech, socio-ekonomické charakteristiky E-mail autora...cs_CZ
uk.abstract.enIn this thesis I examine the effect of introduction of inflation targeting as a monetary policy regime on the difference between actual inflation and perceived inflation. Perceived inflation is used in the analysis in contrast with previous research, because inflation perceptions are extracted from consumer surveys conducted in individual European Union countries on the whole population sample and thereby enable me to examine the effect that the introduction of inflation targeting has across the whole population. A panel data set of 19 European Union members and 1 candidate, including 7 inflation targeters, is used in the analysis, with monthly information from the period beginning in January 1990 and ending in December 2012. Based on the analysis using fixed-effects model with specific dummy variables to capture the difference-in-differences element, I find that inflation targeters experience lower differences between actual and perceived inflation and that the difference between actual and perceived inflation decreases after the introduction of inflation targeting. Furthermore, various groups divided according to socio-economic characteristics of the consumer survey respondents tend to be affected in a different way by the introduction of inflation targeting, although to a limited extent. JEL...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990016045630106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV