Verbální a vizuální sdělení na titulních stranách deníku Aha! a jejich znaková tvorba
Verbal and Visual Contents at the Title Pages of Newspaper Aha! and their Semiotic Productin
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/55746/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/55746Identifikátory
SIS: 121263
Kolekce
- Kvalifikační práce [6715]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Fišerová, Michaela
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Elektronická kultura a sémiotika
Katedra / ústav / klinika
Katedra elektronické kultury a sémiotiky
Datum obhajoby
20. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
znak, titulní strana, mýtus, bulvár, fotografie, celebrita, denotace, konotaceKlíčová slova (anglicky)
sign, title page, myth, tabloid, photography, celebrity, denotation, konotationTitulní strana je jednoznačně prvotním reprezentantem tištěných médií, který často rozhoduje o jejich úspěchu či neúspěchu. Ještě větší opodstatnění má u bulvárních deníků, jejichž dennodenní existence závisí na neabonentních čtenářích. Typickým tuzemským představitelem těchto médií je deník Aha!, jenž však svůj hlavní komunikátor tvoří bez reálně fungujícího teoretického modelu. To však neznamená, že nepracuje se stále se opakujícími znaky, které v této práci umožní jasně rozpoznat klíčové prvky pro tvorbu a tím pádem i teoretický rámec, který bude možno užívat i v praxi. K tomu poslouží jak analýzy týkající se samotného deníku Aha!, tak komparace s Lidovými a Hospodářskými novinami. Zkoumané téma se bude rovněž věnovat jednomu ze současně aktuálních témat vztahu obrazu a textu.
The title page is clearly the main representative of the print media, which often determines their success or failure. An even greater justification for the tabloid newspapers whose everyday existence depends on nonabonent readers. A typical representative of tabloid domestic news is Aha!, which creates his main communicator with no real functioning of the theoretical model. This does not mean that it does not work with repetitive characters or signs in this work to clearly identify key elements for creating and thus the theoretical framework that can be used in practice. To this will serve as an analysis relating to the actual Aha!, so comparisons with by the Lidove noviny and Hospodarske noviny. Researched topic will also be given one of the topical issues related images and text.