Zobrazit minimální záznam

Evaluation of results in global and development education
dc.contributor.advisorBaštecká, Bohumila
dc.creatorVondráčková, Jana
dc.date.accessioned2017-05-16T10:24:08Z
dc.date.available2017-05-16T10:24:08Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/56224
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá hodnocením výsledků v globálním rozvojovém vzdělávání. Vymezuje východiska a obsah globálního rozvojového vzdělávání a jeho očekávané výsledky. Popisuje a porovnává kvantitativní a kvalitativní metody zjišťování výsledků vzhledem k jejich schopnosti měřit skutečný přínos činnosti. Upozorňuje na potřebu prokázat validitu a reliabilitu měření výsledků. Vysvětluje roli hodnot, měřítek a ukazatelů v hodnocení. Dále se práce zabývá měřením přínosu konkrétně v oblasti globálního rozvojového vzdělávání. Poskytuje přehled uskutečněných měření výsledků v globálním rozvojovém vzdělávání podle míry jejich validity. Nabízí také přehled měřítek kvality používaných v globálním rozvojovém vzdělávání. Výzkumná část práce představuje výsledky šetření, jehož cílem bylo zjistit, jak vybrané české organizace zabývající se globálním rozvojovým vzděláváním hodnotí výsledky své činnosti. Snaží se určit, co hodnocení výsledků usnadňuje a co mu naopak brání. Vychází při tom z kvalitativní analýzy rozhovorů a písemných materiálů, které organizace poskytly.cs_CZ
dc.description.abstractDiploma thesis deals with the evaluation of results in global development education. It describes bases and content of global development education and its expected results. It compares quantitative and qualitative methods of measuring results considering their ability to measure real contribution of the evaluated activity. It highlights the need to demonstrate the validity and reliability of a measurement. It explains the role of values, criteria and indicators in the evaluation. Furthermore, the thesis deals with the measurement of contribution specifically in the area of global development education. It provides an overview of measurements made in global development education according to their validity. It also offers a list of quality criteria used in global development education. The research part of the thesis presents the results of an investigation which aimed to determine how selected Czech organizations dealing with global development education evaluate the results of their activities. It tries to determine what facilitates the evaluation of results and what represents a barrier to it. It results from a qualitative analysis of interviews and written materials provided by the organizations.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakultacs_CZ
dc.subjecthodnocení výsledkůcs_CZ
dc.subjectevaluacecs_CZ
dc.subjectevaluační metodycs_CZ
dc.subjectglobální vzdělávánícs_CZ
dc.subjectrozvojové vzdělávánícs_CZ
dc.subjectresult evaluationen_US
dc.subjectevaluationen_US
dc.subjectevaluation methodsen_US
dc.subjectglobal educationen_US
dc.subjectdevelopment educationen_US
dc.titleHodnocení výsledků v globálním rozvojovém vzdělávánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-17
dc.description.departmentDepartment of Theological Ethicsen_US
dc.description.departmentKatedra teologické etikycs_CZ
dc.description.facultyProtestant Theological Facultyen_US
dc.description.facultyEvangelická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId118221
dc.title.translatedEvaluation of results in global and development educationen_US
dc.contributor.refereeMálková, Eva
dc.identifier.aleph001625019
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineChristian Social Practiceen_US
thesis.degree.disciplineKřesťanská humanitární a pastorační práce - diakonikacs_CZ
thesis.degree.programTeologiecs_CZ
thesis.degree.programTheologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csEvangelická teologická fakulta::Katedra teologické etikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enProtestant Theological Faculty::Department of Theological Ethicsen_US
uk.faculty-name.csEvangelická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enProtestant Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csETFcs_CZ
uk.degree-discipline.csKřesťanská humanitární a pastorační práce - diakonikacs_CZ
uk.degree-discipline.enChristian Social Practiceen_US
uk.degree-program.csTeologiecs_CZ
uk.degree-program.enTheologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá hodnocením výsledků v globálním rozvojovém vzdělávání. Vymezuje východiska a obsah globálního rozvojového vzdělávání a jeho očekávané výsledky. Popisuje a porovnává kvantitativní a kvalitativní metody zjišťování výsledků vzhledem k jejich schopnosti měřit skutečný přínos činnosti. Upozorňuje na potřebu prokázat validitu a reliabilitu měření výsledků. Vysvětluje roli hodnot, měřítek a ukazatelů v hodnocení. Dále se práce zabývá měřením přínosu konkrétně v oblasti globálního rozvojového vzdělávání. Poskytuje přehled uskutečněných měření výsledků v globálním rozvojovém vzdělávání podle míry jejich validity. Nabízí také přehled měřítek kvality používaných v globálním rozvojovém vzdělávání. Výzkumná část práce představuje výsledky šetření, jehož cílem bylo zjistit, jak vybrané české organizace zabývající se globálním rozvojovým vzděláváním hodnotí výsledky své činnosti. Snaží se určit, co hodnocení výsledků usnadňuje a co mu naopak brání. Vychází při tom z kvalitativní analýzy rozhovorů a písemných materiálů, které organizace poskytly.cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis deals with the evaluation of results in global development education. It describes bases and content of global development education and its expected results. It compares quantitative and qualitative methods of measuring results considering their ability to measure real contribution of the evaluated activity. It highlights the need to demonstrate the validity and reliability of a measurement. It explains the role of values, criteria and indicators in the evaluation. Furthermore, the thesis deals with the measurement of contribution specifically in the area of global development education. It provides an overview of measurements made in global development education according to their validity. It also offers a list of quality criteria used in global development education. The research part of the thesis presents the results of an investigation which aimed to determine how selected Czech organizations dealing with global development education evaluate the results of their activities. It tries to determine what facilitates the evaluation of results and what represents a barrier to it. It results from a qualitative analysis of interviews and written materials provided by the organizations.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Katedra teologické etikycs_CZ
dc.identifier.lisID990016250190106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV