Social cirkus: Využití cirkusového umění v kontextu neformální výchovy
Social Circus: Circus Arts in Context of Non-formal Education
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/57526Identifikátory
SIS: 135595
Kolekce
- Kvalifikační práce [1555]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kaplánek, Michal
Fakulta / součást
Evangelická teologická fakulta
Obor
Pastorační a sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Jabok
Datum obhajoby
12. 9. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výtečně
Práce představuje social cirkus jako přístup, který využívá cirkusové umění jako nástroj neformální výchovy. Popisuje teorii neformální výchovy a její uplatnění zejména při práci s rizikovou mládeží. V práci je akcentována souvislost sociální práce se social cirkusem a jsou v ní popsány důležité principy social cirkusu. Dále jsou v práci uvedeny argumenty, které vyzdvihují cirkusové umění jako vhodný výchovný prostředek pro děti a mládež. Součástí práce je i představení hlavních organizací, které používají social cirkus ve světě a v České republice.
This thesis deals with social circus as an approach, which uses circus art as a tool for non-formal educational purpose. It describes the theory of non-formal education and application of non-formal education especially on youth at risk. The first part of this bachelor work focuses on connection of social circus with social work and describes main principles of social circus. The second part is dedicated to arguments stating why social circus has beneficial effects on educational work with youth. Further this work contains an introduction of main social circus associations which are used in social circus throughout the world and in the Czech Republic.