Zobrazit minimální záznam

Aurelius Augustinus as a Teacher and Educator
dc.contributor.advisorSvobodová, Zuzana
dc.creatorAbsolonová, Mariana
dc.date.accessioned2017-05-17T10:44:21Z
dc.date.available2017-05-17T10:44:21Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/58708
dc.description.abstractThe work presents pedagogical-educational approach of one of the most historically significant fathers of the Catholic Church Aurelius Augustinus. The bachelor thesis is based on his own writings which are available in Czech language. The introduction sets the direction and goal of the work as well as the reason why this work was written. After a brief presentation of the life events referenced in foreign literature published for the use within the religious Order of St. Augustine, the bachelor thesis focuses on Augustin's work - Christian Teaching. The approach to the following works: On Christian Doctrine, The Teacher and On Order is similar as in the previous chapter. The conclusion of all the findings for purpose of pedagogy within Augustin's works is listed in the chapter called Augustine's legacy. The final part of this bachelor thesis focuses on the question about the benefit of alternative concept of pedagogy by Aurelius Augustinus for today's Czech educational system, though only on a very general and subjective level. For inspiration the bachelor thesis mentions my own experience of participative observation at the school of St. Augustine in Prague.en_US
dc.description.abstractPráce představuje pedagogicko-výchovný přístup jednoho z historicky významných církevních otců Aurelia Augustina za použití a studia jeho vlastních spisů, dostupných v českém jazyce. V úvodu je vytyčen důvod, směr a cíl práce. Po krátkém představení životních událostí z cizojazyčné literatury, vydané pro vnitřní účely řeholního řádu sv. Augustina, se navazující nosná kapitola zabývá rozborem díla Křesťanská vzdělanost. Po ní následují obdobné kapitoly: Katechetické spisy, O učiteli a tento výběr z knižních zdrojů zakončuje spis O pořádku. Na základě takto vybraných poznatků pro účel pedagogiky, vzdělávání a výchovy shrnuji veškeré získané informace do kapitoly nazvané Augustinův odkaz. Závěrečná část této bakalářské práce se věnuje na hodně obecné a subjektivní rovině otázce ohledně přínosu tohoto alternativního konceptu pedagogiky podle Aurelia Augustina pro dnešní český vzdělávací systém Jako inspirace je na úplný závěr zmíněna vlastní zkušenost ze zúčastněného pozorování ve Škole svatého Augustina v Praze.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakultacs_CZ
dc.titleAurelius Augustinus jako pedagog a vychovatelcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-09
dc.description.departmentJabokcs_CZ
dc.description.departmentJaboken_US
dc.description.facultyProtestant Theological Facultyen_US
dc.description.facultyEvangelická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId135620
dc.title.translatedAurelius Augustinus as a Teacher and Educatoren_US
dc.contributor.refereeMartinek, Michael
dc.identifier.aleph001622326
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePastoral and Social Worken_US
thesis.degree.disciplinePastorační a sociální prácecs_CZ
thesis.degree.programSociální prácecs_CZ
thesis.degree.programSocial Worken_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csEvangelická teologická fakulta::Jabokcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enProtestant Theological Faculty::Jaboken_US
uk.faculty-name.csEvangelická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enProtestant Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csETFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPastorační a sociální prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enPastoral and Social Worken_US
uk.degree-program.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Worken_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csPráce představuje pedagogicko-výchovný přístup jednoho z historicky významných církevních otců Aurelia Augustina za použití a studia jeho vlastních spisů, dostupných v českém jazyce. V úvodu je vytyčen důvod, směr a cíl práce. Po krátkém představení životních událostí z cizojazyčné literatury, vydané pro vnitřní účely řeholního řádu sv. Augustina, se navazující nosná kapitola zabývá rozborem díla Křesťanská vzdělanost. Po ní následují obdobné kapitoly: Katechetické spisy, O učiteli a tento výběr z knižních zdrojů zakončuje spis O pořádku. Na základě takto vybraných poznatků pro účel pedagogiky, vzdělávání a výchovy shrnuji veškeré získané informace do kapitoly nazvané Augustinův odkaz. Závěrečná část této bakalářské práce se věnuje na hodně obecné a subjektivní rovině otázce ohledně přínosu tohoto alternativního konceptu pedagogiky podle Aurelia Augustina pro dnešní český vzdělávací systém Jako inspirace je na úplný závěr zmíněna vlastní zkušenost ze zúčastněného pozorování ve Škole svatého Augustina v Praze.cs_CZ
uk.abstract.enThe work presents pedagogical-educational approach of one of the most historically significant fathers of the Catholic Church Aurelius Augustinus. The bachelor thesis is based on his own writings which are available in Czech language. The introduction sets the direction and goal of the work as well as the reason why this work was written. After a brief presentation of the life events referenced in foreign literature published for the use within the religious Order of St. Augustine, the bachelor thesis focuses on Augustin's work - Christian Teaching. The approach to the following works: On Christian Doctrine, The Teacher and On Order is similar as in the previous chapter. The conclusion of all the findings for purpose of pedagogy within Augustin's works is listed in the chapter called Augustine's legacy. The final part of this bachelor thesis focuses on the question about the benefit of alternative concept of pedagogy by Aurelius Augustinus for today's Czech educational system, though only on a very general and subjective level. For inspiration the bachelor thesis mentions my own experience of participative observation at the school of St. Augustine in Prague.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Jabokcs_CZ
dc.identifier.lisID990016223260106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV