Výuka českého jazyka dětí a žáků se zrakovým postižením
The education of children and pupils with visual infliction
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/58718Identifikátory
SIS: 106734
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šumníková, Pavlína
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Český jazyk se zaměřením na vzdělávání - Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra českého jazyka
Datum obhajoby
13. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
výuka českého jazyka, žáci se zrakovým postižením, historie péče o ZP, kompenzační pomůcky pro ZP, učebnice pro ZPKlíčová slova (anglicky)
Teaching Czech language, Pupils with visual impairment, History of care for the visually impaired, Compensatory aids for the visually impaired, Textbook for the visually impairedNÁZEV: Výuka českého jazyka u dětí a žáků se zrakovým postižením AUTOR: Magdalena Čechová KATEDRA: Katedra českého jazyka VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Simona Pišlová, Dr. ABSTRAKT: Bakalářská práce je zaměřena na výuku českého jazyka u dětí a žáků se zrakovým postižením (dále jen ZP). Cílem je přiblížit čtenářům specifika vzdělávání dětí s narušenou vizuální percepcí a představit metody usnadňující jejich výuku. V první části práce je nastíněna historie péče o ZP, jejich písmo, klasifikace a druhy zrakových vad. Druhá část práce je zaměřena více prakticky: popisuje možnosti vzdělávání zrakově postiženým žáků v dnešní době, přibližuje specifika výuky ZP, uvádí konkrétní příklady učebnic a učebních pomůcek. KLÍČOVÁ SLOVA: Výuka českého jazyka Žáci se zrakovým postižením Historie péče o ZP Kompenzační pomůcky pro ZP Učebnice pro ZP
TITLE: Teaching Czech of children and pupils with visual impairment AUTHOR: Magdalena Čechová DEPARTMENT: Department of Czech language SUPERVISOR: PaedDr. Simona Pišlová, Dr. ABSTRACT: Bachelor thesis is focused on teaching the Czech language of children and pupils with visual impairments. The aim is to clarify the specifics of the education of children with impaired visual perception and introduce methods to facilitate their learning. In the first part of the development of care for the visually impaired, described their progression in the education literature and presented to interested persons may bring the issue closer. The second part focuses more practically, describes learning opportunities for visually impaired pupils today, gives particular examples of textbooks and teaching aids and a questionnaire determines the possibility of using the proposed new equipment. In this work the method was used interview, observation, questionnaires, excerpts. KEY WORDS: Teaching Czech language Pupils with visual impairment History of care for the visually impaired Compensatory aids for the visually impaired Textbook for the visually impaired