Vliv sukcesivního bilingvismu a akulturačních procesů na pojetí osobnosti migranta
Influence of Successive Bilingualism and Acculturation Processes on Immigrant's Personality
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Důvod omezené dostupnosti:
Přílohy práce nebo její části jsou nepřístupné v souladu s čl. 18a odst. 7 Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy v Praze ve spojení s čl. 9 opatření rektora č. 6/2010.
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/59087Identifikátory
SIS: 107490
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Levínská, Markéta
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Psychologie a speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
11. 9. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
migrace, ruská komunita, bilingvismus, sukcesivní bilingvismus, bikulturalita, akulturace, kvalitativní metodologieKlíčová slova (anglicky)
migration, Russian community, bilingualism, successive bilingualism, biculturalism, acculturation, qualitative metodologyNázev Vliv sukcesivního bilingvismu a akulturačních procesů na pojetí osobnosti migranta Abstrakt: Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu sukcesivního bilingvismu a s tím související akulturační procesy u jedinců, kteří se v adolescentním věku ocitli v novém a neznámém sociokulturním prostředí. Jejím cílem je rozbor postmigračních procesů, jež proběhly u těchto mladých lidí, a to ze dvou hlavních hledisek. Jednak se soustředím na otázku osvojování jazyka, jednak na otázku kulturní adaptace a akulturace. Obě tyto fáze chápu jako klíčové pro zodpovězení otázky o utváření osobnosti a identity migranta. Výzkum byl prováděn mezi rusko-českými bilingvisty a zjištěná data byla následně zpracována pomocí metody kvalitativního výzkumu. Klíčová slova: bilingvismus, ruská komunita, sukcesivní bilingvismus, akulturace, migrace, bikulturalita, kvalitativní výzkum
Title The Influence of Successive Bilingualism and Acculturation Processes on Immigrant's Personality Abstract: The Bachelor's thesis is focusing on the analysis of successive bilingualism and cultural processes accompanying it in reference to individuals who were brought to a new social and cultural environment during their adolescence. The purpose of the thesis is analysis of postmigrational processes which occurred to these young people in two ways: the focus is aimed on the process of language acquisition as well as cultural adaptation and acculturation. These basic factors are understood as a key to the question of personality and identity formation of a young immigrant. This research was conducted among the Russian-Czech bilingual speakers and the resulting data were analysed through the method of qualitative research. Key words: bilingualism, Russian community, successive bilingualism, acculturation, migration, biculturalism, qualitative research