Zobrazit minimální záznam

Influence of Successive Bilingualism and Acculturation Processes on Immigrant's Personality
dc.contributor.advisorBittnerová, Dana
dc.creatorTyulkina, Maria
dc.date.accessioned2024-08-08T08:56:41Z
dc.date.available2024-08-08T08:56:41Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/59087
dc.description.abstractNázev Vliv sukcesivního bilingvismu a akulturačních procesů na pojetí osobnosti migranta Abstrakt: Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu sukcesivního bilingvismu a s tím související akulturační procesy u jedinců, kteří se v adolescentním věku ocitli v novém a neznámém sociokulturním prostředí. Jejím cílem je rozbor postmigračních procesů, jež proběhly u těchto mladých lidí, a to ze dvou hlavních hledisek. Jednak se soustředím na otázku osvojování jazyka, jednak na otázku kulturní adaptace a akulturace. Obě tyto fáze chápu jako klíčové pro zodpovězení otázky o utváření osobnosti a identity migranta. Výzkum byl prováděn mezi rusko-českými bilingvisty a zjištěná data byla následně zpracována pomocí metody kvalitativního výzkumu. Klíčová slova: bilingvismus, ruská komunita, sukcesivní bilingvismus, akulturace, migrace, bikulturalita, kvalitativní výzkumcs_CZ
dc.description.abstractTitle The Influence of Successive Bilingualism and Acculturation Processes on Immigrant's Personality Abstract: The Bachelor's thesis is focusing on the analysis of successive bilingualism and cultural processes accompanying it in reference to individuals who were brought to a new social and cultural environment during their adolescence. The purpose of the thesis is analysis of postmigrational processes which occurred to these young people in two ways: the focus is aimed on the process of language acquisition as well as cultural adaptation and acculturation. These basic factors are understood as a key to the question of personality and identity formation of a young immigrant. This research was conducted among the Russian-Czech bilingual speakers and the resulting data were analysed through the method of qualitative research. Key words: bilingualism, Russian community, successive bilingualism, acculturation, migration, biculturalism, qualitative researchen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmigracecs_CZ
dc.subjectruská komunitacs_CZ
dc.subjectbilingvismuscs_CZ
dc.subjectsukcesivní bilingvismuscs_CZ
dc.subjectbikulturalitacs_CZ
dc.subjectakulturacecs_CZ
dc.subjectkvalitativní metodologiecs_CZ
dc.subjectmigrationen_US
dc.subjectRussian communityen_US
dc.subjectbilingualismen_US
dc.subjectsuccessive bilingualismen_US
dc.subjectbiculturalismen_US
dc.subjectacculturationen_US
dc.subjectqualitative metodologyen_US
dc.titleVliv sukcesivního bilingvismu a akulturačních procesů na pojetí osobnosti migrantacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-11
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId107490
dc.title.translatedInfluence of Successive Bilingualism and Acculturation Processes on Immigrant's Personalityen_US
dc.contributor.refereeLevínská, Markéta
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNázev Vliv sukcesivního bilingvismu a akulturačních procesů na pojetí osobnosti migranta Abstrakt: Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu sukcesivního bilingvismu a s tím související akulturační procesy u jedinců, kteří se v adolescentním věku ocitli v novém a neznámém sociokulturním prostředí. Jejím cílem je rozbor postmigračních procesů, jež proběhly u těchto mladých lidí, a to ze dvou hlavních hledisek. Jednak se soustředím na otázku osvojování jazyka, jednak na otázku kulturní adaptace a akulturace. Obě tyto fáze chápu jako klíčové pro zodpovězení otázky o utváření osobnosti a identity migranta. Výzkum byl prováděn mezi rusko-českými bilingvisty a zjištěná data byla následně zpracována pomocí metody kvalitativního výzkumu. Klíčová slova: bilingvismus, ruská komunita, sukcesivní bilingvismus, akulturace, migrace, bikulturalita, kvalitativní výzkumcs_CZ
uk.abstract.enTitle The Influence of Successive Bilingualism and Acculturation Processes on Immigrant's Personality Abstract: The Bachelor's thesis is focusing on the analysis of successive bilingualism and cultural processes accompanying it in reference to individuals who were brought to a new social and cultural environment during their adolescence. The purpose of the thesis is analysis of postmigrational processes which occurred to these young people in two ways: the focus is aimed on the process of language acquisition as well as cultural adaptation and acculturation. These basic factors are understood as a key to the question of personality and identity formation of a young immigrant. This research was conducted among the Russian-Czech bilingual speakers and the resulting data were analysed through the method of qualitative research. Key words: bilingualism, Russian community, successive bilingualism, acculturation, migration, biculturalism, qualitative researchen_US
uk.file-availabilityP
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.embargo.reasonThe annexes of the thesis or its part are inaccessible in accordance with article 18a (7) of The Code of Study and Examination in conjunction with Article 9 of the Rector’s Directive No. 6/2010.en
uk.embargo.reasonPřílohy práce nebo její části jsou nepřístupné v souladu s čl. 18a odst. 7 Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy v Praze ve spojení s čl. 9 opatření rektora č. 6/2010.cs
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990016265200106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV