dc.contributor.advisor | Bittnerová, Dana | |
dc.creator | Tyulkina, Maria | |
dc.date.accessioned | 2024-08-08T08:56:41Z | |
dc.date.available | 2024-08-08T08:56:41Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/59087 | |
dc.description.abstract | Název Vliv sukcesivního bilingvismu a akulturačních procesů na pojetí osobnosti migranta Abstrakt: Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu sukcesivního bilingvismu a s tím související akulturační procesy u jedinců, kteří se v adolescentním věku ocitli v novém a neznámém sociokulturním prostředí. Jejím cílem je rozbor postmigračních procesů, jež proběhly u těchto mladých lidí, a to ze dvou hlavních hledisek. Jednak se soustředím na otázku osvojování jazyka, jednak na otázku kulturní adaptace a akulturace. Obě tyto fáze chápu jako klíčové pro zodpovězení otázky o utváření osobnosti a identity migranta. Výzkum byl prováděn mezi rusko-českými bilingvisty a zjištěná data byla následně zpracována pomocí metody kvalitativního výzkumu. Klíčová slova: bilingvismus, ruská komunita, sukcesivní bilingvismus, akulturace, migrace, bikulturalita, kvalitativní výzkum | cs_CZ |
dc.description.abstract | Title The Influence of Successive Bilingualism and Acculturation Processes on Immigrant's Personality Abstract: The Bachelor's thesis is focusing on the analysis of successive bilingualism and cultural processes accompanying it in reference to individuals who were brought to a new social and cultural environment during their adolescence. The purpose of the thesis is analysis of postmigrational processes which occurred to these young people in two ways: the focus is aimed on the process of language acquisition as well as cultural adaptation and acculturation. These basic factors are understood as a key to the question of personality and identity formation of a young immigrant. This research was conducted among the Russian-Czech bilingual speakers and the resulting data were analysed through the method of qualitative research. Key words: bilingualism, Russian community, successive bilingualism, acculturation, migration, biculturalism, qualitative research | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | migrace | cs_CZ |
dc.subject | ruská komunita | cs_CZ |
dc.subject | bilingvismus | cs_CZ |
dc.subject | sukcesivní bilingvismus | cs_CZ |
dc.subject | bikulturalita | cs_CZ |
dc.subject | akulturace | cs_CZ |
dc.subject | kvalitativní metodologie | cs_CZ |
dc.subject | migration | en_US |
dc.subject | Russian community | en_US |
dc.subject | bilingualism | en_US |
dc.subject | successive bilingualism | en_US |
dc.subject | biculturalism | en_US |
dc.subject | acculturation | en_US |
dc.subject | qualitative metodology | en_US |
dc.title | Vliv sukcesivního bilingvismu a akulturačních procesů na pojetí osobnosti migranta | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-09-11 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 107490 | |
dc.title.translated | Influence of Successive Bilingualism and Acculturation Processes on Immigrant's Personality | en_US |
dc.contributor.referee | Levínská, Markéta | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychologie a speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology and Special Pedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie a speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology and Special Pedagogy | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Název Vliv sukcesivního bilingvismu a akulturačních procesů na pojetí osobnosti migranta Abstrakt: Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu sukcesivního bilingvismu a s tím související akulturační procesy u jedinců, kteří se v adolescentním věku ocitli v novém a neznámém sociokulturním prostředí. Jejím cílem je rozbor postmigračních procesů, jež proběhly u těchto mladých lidí, a to ze dvou hlavních hledisek. Jednak se soustředím na otázku osvojování jazyka, jednak na otázku kulturní adaptace a akulturace. Obě tyto fáze chápu jako klíčové pro zodpovězení otázky o utváření osobnosti a identity migranta. Výzkum byl prováděn mezi rusko-českými bilingvisty a zjištěná data byla následně zpracována pomocí metody kvalitativního výzkumu. Klíčová slova: bilingvismus, ruská komunita, sukcesivní bilingvismus, akulturace, migrace, bikulturalita, kvalitativní výzkum | cs_CZ |
uk.abstract.en | Title The Influence of Successive Bilingualism and Acculturation Processes on Immigrant's Personality Abstract: The Bachelor's thesis is focusing on the analysis of successive bilingualism and cultural processes accompanying it in reference to individuals who were brought to a new social and cultural environment during their adolescence. The purpose of the thesis is analysis of postmigrational processes which occurred to these young people in two ways: the focus is aimed on the process of language acquisition as well as cultural adaptation and acculturation. These basic factors are understood as a key to the question of personality and identity formation of a young immigrant. This research was conducted among the Russian-Czech bilingual speakers and the resulting data were analysed through the method of qualitative research. Key words: bilingualism, Russian community, successive bilingualism, acculturation, migration, biculturalism, qualitative research | en_US |
uk.file-availability | P | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.embargo.reason | The annexes of the thesis or its part are inaccessible in accordance with article 18a (7) of The Code of Study and Examination in conjunction with Article 9 of the Rector’s Directive No. 6/2010. | en |
uk.embargo.reason | Přílohy práce nebo její části jsou nepřístupné v souladu s čl. 18a odst. 7 Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy v Praze ve spojení s čl. 9 opatření rektora č. 6/2010. | cs |
uk.thesis.defenceStatus | O | |
dc.identifier.lisID | 990016265200106986 | |