Faktory úspěchu TV kuchařů aneb TV chefs' values
Factors of success of TV Chefs-"Cooking showorthiness"
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/59445Identifikátory
SIS: 133808
Kolekce
- Kvalifikační práce [18343]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Baslarová, Iva
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
29. 1. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
pořady o vaření, cooking show, kvalitativní výzkum, Babicovy dobroty, Kluci v akci, Ano, šéfe!, reality TV, reality show, jídloKlíčová slova (anglicky)
cooking show, qualitative research, reality TV, reality show, food, cookingV akademickém světě je pořadům o vaření věnována jen malá pozornost. Spíše se k tomuto tématu vyjadřují média a široká veřejnost. Jelikož jsou ovšem pořady o vaření velmi rozšířeny, je vhodné se na ně zaměřit i v odborných pracích. Tato diplomová práce se snaží o teoretické zakotvení pořadů o vaření jakožto specifického žánru. V analytické části poté zkoumá jeden z významných aspektů pořadů o vaření - osobnosti kuchařů v nich účinkujících. Nejprve je v práci provedeno teoretické zarámování pořadů o vaření. Práce se věnuje popisu teoretických oborů zabývajících se jídlem a také nastiňuje teorie, které popisují procesy probíhající v současném kulturním diskurzu. Následuje popis reality TV a reality shows. Historie pořadů o vaření sahá k počátkům pravidelného televizního vysílání. Nejvýznamněji v této oblasti zapůsobila až televizní stanice Food Network na konci dvacátého století. Konkrétní významné pořady o vaření ze světové i české produkce jsou přiblíženy v práci také. V práci byl vytvořen nový, unikátní termín - TV chefs' values. Vyjadřuje faktory vlastní televizním kuchařům, které jsou potřebné pro jejich úspěch v televizním prostředí. Tyto faktory vzešly z výzkumu popsaného v analytické části práce a jsou jimi přirozenost kuchařů při účinkování v pořadu, smysl pro humor, láska k jídlu a vzdělání...
There is only little attention payed to cooking shows in academic world. Mostly only mass media and public give their opinion on this topic. Due to many shows that exist and their spread, it is sufficient to concentrate on them also in academic writings. This diploma thesis tries to define cooking shows as genre. In analytic part it concentrates on one important aspect of cooking shows - their chefs. At first this thesis gives theoretic ground to cooking shows. It describes theories which are dealing with food. Then it takes a look on theories describing processes in contemporary culture. It is followed by chapter about reality TV and reality shows. History part about cooking shows contents also description of most important cooking shows and their chefs, both foregin and Czech production. At the end of theory part the position of cooking shows as TV genre is stated. In this thesis, new and unique term was created - TV chefs' values. It describes set of factors, which are important for TV chefs' to have to suceed. These factors are natural acting, sense of humor, loving food and vocational education in the field. The reseaarch was based on watching three cooking shows and interviews with people responsible for choosing chefs to these cooking shows.