Zobrazit minimální záznam

Reward and punishment in pre-school age in family upbringing
dc.contributor.advisorVaníčková, Eva
dc.creatorKrajčovičová, Barbora
dc.date.accessioned2018-09-12T10:28:58Z
dc.date.available2018-09-12T10:28:58Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/5954
dc.description.abstractProblematika odměn a trestů, které je tato diplomová práce věnována, je významným faktorem, podílejícím se na vývoji osobnosti dítěte, a proto je důležité věnovat jí dostatečnou pozornost. Cílem této práce je deskripce výchovných prostředků a jejich odrazu na emocionální zdraví u předškolních dětí. K tomu bylo použito řízeného rozhovoru a screeningu emocionální traumatizace kresbou lidské postavy. Sledovaný soubor tvořilo 98 dětí předškolního věku navštěvující mateřské školy v Hranicích a okolí. Výsledky jednoznačně prokázaly, že převažuje pozitivní výchova u více než dvou třetin dětí a odměny i tresty se nejčastěji odehrávají ve verbální rovině. Přesto má s výpraskem, fackou, kopancem zkušenost 43 % dětí! Tělesné potrestání předmětem, které naplňuje definici tělesného týrání, má dokonce 40 % dětí předškolního věku sledovaného souboru. Nebyly zjištěny statisticky významné rozdíly mezi děvčaty a chlapci. Indikátory emocionální traumatizace byly identifikovány u 13 % dětí sledovaného souboru.cs_CZ
dc.description.abstractThe issue of rewards and punishments, which this thesis is dedicated , is a major factor contributing to the development of the child's personality , and therefore it is important to pay her enough attention . The aim of this paper is to describe educational resources and their reflection the emotional health of preschool children. This was used in the controlled interview and screening emotional trauma drawing the human figure . The group consisted of 98 preschool children attending nursery Schools in Hranice and surroundings. The results clearly showed that the positive education for more than two -thirds of children and rewards and punishments are most often take place in the verbal plane. Still has a spanking , slapping, kick experience 43 % of the children ! Physical punishment of the subject , which fulfills the definition of physical abuse , has even 40 % of children of preschool age reference population. There were statistically significant differences between girls and boys. Indicators emotional trauma were identified in 13% of children reporting file.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 3. lékařská fakultacs_CZ
dc.titleOdměny a tresty u dětí předškolního věku v rodinné výchověcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-06-05
dc.description.departmentÚstav hygienycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Hygieneen_US
dc.description.facultyThird Faculty of Medicineen_US
dc.description.faculty3. lékařská fakultacs_CZ
dc.identifier.repId13120
dc.title.translatedReward and punishment in pre-school age in family upbringingen_US
dc.identifier.aleph000970570
thesis.degree.nameMUDr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.discipline-cs_CZ
thesis.degree.discipline-en_US
thesis.degree.programGeneral Medicineen_US
thesis.degree.programVšeobecné lékařstvícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs3. lékařská fakulta::Ústav hygienycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enThird Faculty of Medicine::Department of Hygieneen_US
uk.faculty-name.cs3. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enThird Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs3.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.cs-cs_CZ
uk.degree-discipline.en-en_US
uk.degree-program.csVšeobecné lékařstvícs_CZ
uk.degree-program.enGeneral Medicineen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csProblematika odměn a trestů, které je tato diplomová práce věnována, je významným faktorem, podílejícím se na vývoji osobnosti dítěte, a proto je důležité věnovat jí dostatečnou pozornost. Cílem této práce je deskripce výchovných prostředků a jejich odrazu na emocionální zdraví u předškolních dětí. K tomu bylo použito řízeného rozhovoru a screeningu emocionální traumatizace kresbou lidské postavy. Sledovaný soubor tvořilo 98 dětí předškolního věku navštěvující mateřské školy v Hranicích a okolí. Výsledky jednoznačně prokázaly, že převažuje pozitivní výchova u více než dvou třetin dětí a odměny i tresty se nejčastěji odehrávají ve verbální rovině. Přesto má s výpraskem, fackou, kopancem zkušenost 43 % dětí! Tělesné potrestání předmětem, které naplňuje definici tělesného týrání, má dokonce 40 % dětí předškolního věku sledovaného souboru. Nebyly zjištěny statisticky významné rozdíly mezi děvčaty a chlapci. Indikátory emocionální traumatizace byly identifikovány u 13 % dětí sledovaného souboru.cs_CZ
uk.abstract.enThe issue of rewards and punishments, which this thesis is dedicated , is a major factor contributing to the development of the child's personality , and therefore it is important to pay her enough attention . The aim of this paper is to describe educational resources and their reflection the emotional health of preschool children. This was used in the controlled interview and screening emotional trauma drawing the human figure . The group consisted of 98 preschool children attending nursery Schools in Hranice and surroundings. The results clearly showed that the positive education for more than two -thirds of children and rewards and punishments are most often take place in the verbal plane. Still has a spanking , slapping, kick experience 43 % of the children ! Physical punishment of the subject , which fulfills the definition of physical abuse , has even 40 % of children of preschool age reference population. There were statistically significant differences between girls and boys. Indicators emotional trauma were identified in 13% of children reporting file.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 3. lékařská fakulta, Ústav hygienycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.identifier.lisID990009705700106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV