dc.contributor.advisor | Hůla, Zdenek | |
dc.creator | Vaněk, Jan | |
dc.date.accessioned | 2021-03-25T23:56:56Z | |
dc.date.available | 2021-03-25T23:56:56Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/59705 | |
dc.description.abstract | Práce je zaměřena na hledání cest jak rozvíjet environmentální senzitivitu skrze výtvarné umění, a to zejména skrze malbu nebo kresbu a práci s vlastním tělem. Autor usiluje o to, jak citlivěji vnímat své všední okolí, niterněji prožívat svou přítomnost v něm a zároveň být schopný své prožívání racionálně reflektovat. To by mělo vytvářet v člověku osobní vztah k prostředí a podněcovat k proenvironmentálnímu chování. Práce směřuje skrze teoretický exkurz do problematiky a autorský umělecký výzkum k rozvoji výtvarné metody, kterou autor uplatňuje ve své umělecko-zážitkové akci. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis is focused on searching for the ways, how to develop environmental sensitivity through the fine art, specifically painting or drawing and work with own body. Author strives about how to perceive own everyday surroundings more sensitively, to experience own presence in it more deeply and also to be able to rationally reflect own experience. This should make in a man personal relationship to the environment and stimulate pro-environmental behavior. The work is directed through theoretical excursion to the issue and author's art research to development the art method that author applies in his art-experiential action. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | environmental sensitivity | en_US |
dc.subject | environmental education | en_US |
dc.subject | experiential education | en_US |
dc.subject | experience | en_US |
dc.subject | perception | en_US |
dc.subject | environment | en_US |
dc.subject | environmental psychology | en_US |
dc.subject | environmental esthetics | en_US |
dc.subject | ekopsychology | en_US |
dc.subject | environmentální senzitivita | cs_CZ |
dc.subject | environmentální výchova | cs_CZ |
dc.subject | zážitková pedagogika | cs_CZ |
dc.subject | zážitek | cs_CZ |
dc.subject | vnímání | cs_CZ |
dc.subject | prostředí | cs_CZ |
dc.subject | environmentální psychologie | cs_CZ |
dc.subject | environmentální estetika | cs_CZ |
dc.subject | ekopsychologie | cs_CZ |
dc.title | Výtvarným uměním k environmentální senzitivitě | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-09-09 | |
dc.description.department | Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 121682 | |
dc.title.translated | Developing environmental sensitivity through the fine art | en_US |
dc.contributor.referee | Kitzbergerová, Leonora | |
dc.identifier.aleph | 001622398 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogy - Art Education Oriented at Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika - Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika - Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Pedagogy - Art Education Oriented at Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Práce je zaměřena na hledání cest jak rozvíjet environmentální senzitivitu skrze výtvarné umění, a to zejména skrze malbu nebo kresbu a práci s vlastním tělem. Autor usiluje o to, jak citlivěji vnímat své všední okolí, niterněji prožívat svou přítomnost v něm a zároveň být schopný své prožívání racionálně reflektovat. To by mělo vytvářet v člověku osobní vztah k prostředí a podněcovat k proenvironmentálnímu chování. Práce směřuje skrze teoretický exkurz do problematiky a autorský umělecký výzkum k rozvoji výtvarné metody, kterou autor uplatňuje ve své umělecko-zážitkové akci. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis is focused on searching for the ways, how to develop environmental sensitivity through the fine art, specifically painting or drawing and work with own body. Author strives about how to perceive own everyday surroundings more sensitively, to experience own presence in it more deeply and also to be able to rationally reflect own experience. This should make in a man personal relationship to the environment and stimulate pro-environmental behavior. The work is directed through theoretical excursion to the issue and author's art research to development the art method that author applies in his art-experiential action. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
dc.contributor.consultant | Jančaříková, Kateřina | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |
dc.identifier.lisID | 990016223980106986 | |