Greenmarketing: zacházení s obsahem označení "The Flower" na webových stránkách českých ekohotelů
Greenmarketing: negotiating of the content of the brand "The Flower" on the websites of Czech ekohotels
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/59808Identifikátory
SIS: 132242
Kolekce
- Kvalifikační práce [6555]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kulich, Jiří
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Sociální a kulturní ekologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální a kulturní ekologie
Datum obhajoby
24. 1. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Cestovní ruch Trvale udržitelný rozvoj Green management Greenmarketing Greenwashing "The Flower" Česká republikaKlíčová slova (anglicky)
Tourism Sustainable Development Green management Greenmarketing Greenwashing "The Flower" Czech RepublicCestovní ruch je nepřehlédnutelný fenomén současnosti. V turisticky atraktivních zemích se z velké části podílí na tvorbě hrubého domácího produktu, na druhou stranu znečišťuje životní prostředí. Zejména v hotelnictví vzniká nadměrná produkce odpadu, plýtvá se energií a surovinami. Existují však i nové přístupy, které mohou zmírňovat negativní dopady cestovního ruchu, jako např. tzv. green management, destination management a ekologický turismus. V rámci těchto aktivit, které jsou vedeny ideou trvale udržitelného rozvoje, vznikla oblast tzv. ekologického hotelnictví. Hotely, které splňují náročná kritéria EU, jsou označeny značkou "The Flower". V diplomové práci jsem zkoumala, jaký diskurz používají české hotely značené "The Flower" v souvislosti s touto značkou na svých webových stránkách.
The tourism is remarkable phenomenon of today's life. There is a big impact to the GDP in the touristic attractive countries. But on the other hand it causes pollution of the environment. In the area of hospitality we can see huge waste of energy and materials. Based on this, we can see the possible future heading to the ideas of sustainable development with the activities of f.e. Green management, destination management, ecological tourism. Hotels can achieve the label of EU - "The Flower". Maybe those new approaches can eliminate the negative impact of the tourism. In the diploma thesis I described how the Czech hotels labelled with "The Flower" use the discourse joined with the label on its web pages.