Zobrazit minimální záznam

Comenius Pansophism in comparison with current pedagogical trends
dc.contributor.advisorVeverková, Kamila
dc.creatorZídka, Karel
dc.date.accessioned2017-05-26T13:08:08Z
dc.date.available2017-05-26T13:08:08Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/63024
dc.description.abstractV této práci jsme se pokusili nahlédnout do života Jana Amose Komenského. Současně jsme rozebrali jeho myšlenková východiska s ohledem na pansofii. Část práce byla věnována Komenského vnímání víry v Boha a jednotlivým bodům panorthosie. V hlavní kapitole, jsme porovnávali Komenského pedagogické základy se současnými vzdělávacími trendy. Závěr práce patřil i rozdílům specifikujícím Komenského myšlení v porovnání se současnou dobou. Ukázali jsme, že v obecném měřítku se svět přibližuje k ideálům Komenského. U aktuální podoby pedagogického bádání se vyjevilo, že i přes snahu neustále inovovat vzdělávací metody, stále na některých místech tápeme i díky vlivu různících se názorů. Problémy současné doby jsme objevili i v životním stylu dnešního světa, spolu s nedostatkem času. Mezi nevýhody současnosti patří i stále špatně organizované učební osnovy a také nedostatek úcty k učitelům. Naopak jasným pozitivem jsou aktuálně otevřené názory a snaha o propojení multikulturních tendencí s probouzením sebedůvěry v pravém slova smyslu u žáků.cs_CZ
dc.description.abstractIn this work we tried to look into the life of John Amos Comenius. Simultaneously we dismantle his ideological basis, with respect to pansophia. We paused at Comenius perception of faith in God and the individual points Panorthosia. In main chapter, we compared the Comenius pedagogical bases with current educational trends. In conclusion we came to the findings that we specify differences between Comenius thinking and contemporary times. We have pointed out that in the general scale of the world is closer to the ideals of Comenius. As regards the actual pedagogical research, the current education seeks to upgrade its educational methods, but in some places groping through the influence of different opinions. The problem of the present time we have found the utilization of the contemporary world , together with a lack of time. The disadvantages include the still poorly organized curricula, while lack of respect for the teachers. By contrast, a clear positive of today we added the currently open views, efforts to link a multicultural pupil's confidence tendency to wake up in the truest sense.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.subjectKomenskýcs_CZ
dc.subjectpansofiecs_CZ
dc.subjectpedagogikacs_CZ
dc.subjectškolacs_CZ
dc.subjectvíracs_CZ
dc.subjectComeniusen_US
dc.subjectPansophismen_US
dc.subjectPedagogicen_US
dc.subjectSchoolen_US
dc.subjectFaithen_US
dc.titleKomenského pansofie v porovnání se současnými pedagogickými trendycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-10
dc.description.departmentHTF - Katedra historické teologie a církevních dějincs_CZ
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId136296
dc.title.translatedComenius Pansophism in comparison with current pedagogical trendsen_US
dc.contributor.refereeLášek, Jan Blahoslav
dc.identifier.aleph001782432
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra historické teologie a církevních dějincs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV této práci jsme se pokusili nahlédnout do života Jana Amose Komenského. Současně jsme rozebrali jeho myšlenková východiska s ohledem na pansofii. Část práce byla věnována Komenského vnímání víry v Boha a jednotlivým bodům panorthosie. V hlavní kapitole, jsme porovnávali Komenského pedagogické základy se současnými vzdělávacími trendy. Závěr práce patřil i rozdílům specifikujícím Komenského myšlení v porovnání se současnou dobou. Ukázali jsme, že v obecném měřítku se svět přibližuje k ideálům Komenského. U aktuální podoby pedagogického bádání se vyjevilo, že i přes snahu neustále inovovat vzdělávací metody, stále na některých místech tápeme i díky vlivu různících se názorů. Problémy současné doby jsme objevili i v životním stylu dnešního světa, spolu s nedostatkem času. Mezi nevýhody současnosti patří i stále špatně organizované učební osnovy a také nedostatek úcty k učitelům. Naopak jasným pozitivem jsou aktuálně otevřené názory a snaha o propojení multikulturních tendencí s probouzením sebedůvěry v pravém slova smyslu u žáků.cs_CZ
uk.abstract.enIn this work we tried to look into the life of John Amos Comenius. Simultaneously we dismantle his ideological basis, with respect to pansophia. We paused at Comenius perception of faith in God and the individual points Panorthosia. In main chapter, we compared the Comenius pedagogical bases with current educational trends. In conclusion we came to the findings that we specify differences between Comenius thinking and contemporary times. We have pointed out that in the general scale of the world is closer to the ideals of Comenius. As regards the actual pedagogical research, the current education seeks to upgrade its educational methods, but in some places groping through the influence of different opinions. The problem of the present time we have found the utilization of the contemporary world , together with a lack of time. The disadvantages include the still poorly organized curricula, while lack of respect for the teachers. By contrast, a clear positive of today we added the currently open views, efforts to link a multicultural pupil's confidence tendency to wake up in the truest sense.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra historické teologie a církevních dějincs_CZ
dc.identifier.lisID990017824320106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV