Zobrazit minimální záznam

The credibility of news in the world of data journalism
dc.contributor.advisorJirák, Jan
dc.creatorPilná, Barbora
dc.date.accessioned2017-05-26T13:14:14Z
dc.date.available2017-05-26T13:14:14Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/63058
dc.description.abstract(abstrakt) V dnešní době se často skloňuje pojem krize žurnalistiky. Tato práce se zabývá tím, zda opravdu žurnalistika prochází krizí, nebo zda se jedná jen o vývoj vycházející ze změn, které s sebou přináší digitální věk. Zároveň zkoumá možné příčiny této krize v digitálním světě. Jako jednu z hlavních příčin vnímá ztrátu věrohodnosti informací podávané zpravodajstvím. Proto se hlouběji pouští do výkladu toho, co je to důvěra a co ne/důvěra způsobuje ve společnosti. V kontextu změn, kterým dnešní žurnalistika čelí, popisuje proměnu role publika na vlastního aktivního editora a načrtává, jak se v dnešní době publikum musí orientovat ve zpravodajských obsazích. V opačném případě se totiž média orientující se na zisk budou stále přiživovat na senzacích a morálních panikách, které se budou negativním způsobem odrážet v sociální realitě. V empirické části se práce věnuje kauze z Břeclavi z roku 2012, která je exemplárním příkladem morální paniky s danými důsledky.cs_CZ
dc.description.abstractThe term crisis of journalism is widely discussed nowadays. This paper examines whether journalism is in crisis, or whether it is a development caused by changes in the digital world. It also examines possible causes of this crisis and transformation in the digital world. One of the main causes of this is a perceived loss of credibility of the information given to the public. Therefore, there is a deeper interpretation of what trust and trustworthiness is and what can dis/trust cause in the society. In the context of the changes which journalism faces today, it describes the transformation of the role of the audience to active self-editor and outlines how the audience must orientate in the news itself. Otherwise, the media focused on earnings will continue to thrive on sensationalism and moral panics that will negatively effect social reality. In the empirical part this paper deals with the case of Břeclav in 2012, which is an exemplary example of moral panic with consequences.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectVěrohodnost zpravodajstvícs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectdatová žurnalistikacs_CZ
dc.subjectověřování datcs_CZ
dc.subjectkrize žurnalistikycs_CZ
dc.subjectdůvěracs_CZ
dc.subjectdůvěryhodnostcs_CZ
dc.subjectmediální realitacs_CZ
dc.subjectnová médiacs_CZ
dc.subjectdůvěryhodnost médiícs_CZ
dc.subjectmorální panikacs_CZ
dc.subjectBřeclav 2012cs_CZ
dc.subjectCredibility of newsen_US
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectdata journalismen_US
dc.subjectverification of the dataen_US
dc.subjectthe crise of journalismen_US
dc.subjecttrusten_US
dc.subjecttrustworthinessen_US
dc.subjectmedia realityen_US
dc.subjectnew mediaen_US
dc.subjectcredibility of the mediaen_US
dc.subjectmoral panicen_US
dc.subjectBřeclav 2012en_US
dc.titleVěrohodnost zpravodajství v období datové žurnalistikycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-26
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId139182
dc.title.translatedThe credibility of news in the world of data journalismen_US
dc.contributor.refereeJirků, Jan
dc.identifier.aleph001852960
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(abstrakt) V dnešní době se často skloňuje pojem krize žurnalistiky. Tato práce se zabývá tím, zda opravdu žurnalistika prochází krizí, nebo zda se jedná jen o vývoj vycházející ze změn, které s sebou přináší digitální věk. Zároveň zkoumá možné příčiny této krize v digitálním světě. Jako jednu z hlavních příčin vnímá ztrátu věrohodnosti informací podávané zpravodajstvím. Proto se hlouběji pouští do výkladu toho, co je to důvěra a co ne/důvěra způsobuje ve společnosti. V kontextu změn, kterým dnešní žurnalistika čelí, popisuje proměnu role publika na vlastního aktivního editora a načrtává, jak se v dnešní době publikum musí orientovat ve zpravodajských obsazích. V opačném případě se totiž média orientující se na zisk budou stále přiživovat na senzacích a morálních panikách, které se budou negativním způsobem odrážet v sociální realitě. V empirické části se práce věnuje kauze z Břeclavi z roku 2012, která je exemplárním příkladem morální paniky s danými důsledky.cs_CZ
uk.abstract.enThe term crisis of journalism is widely discussed nowadays. This paper examines whether journalism is in crisis, or whether it is a development caused by changes in the digital world. It also examines possible causes of this crisis and transformation in the digital world. One of the main causes of this is a perceived loss of credibility of the information given to the public. Therefore, there is a deeper interpretation of what trust and trustworthiness is and what can dis/trust cause in the society. In the context of the changes which journalism faces today, it describes the transformation of the role of the audience to active self-editor and outlines how the audience must orientate in the news itself. Otherwise, the media focused on earnings will continue to thrive on sensationalism and moral panics that will negatively effect social reality. In the empirical part this paper deals with the case of Břeclav in 2012, which is an exemplary example of moral panic with consequences.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990018529600106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV