Zobrazit minimální záznam

Teachers education in the field of Czech media education. Focusing on the situation on the grammar school level
dc.contributor.advisorWolák, Radim
dc.creatorČekanová, Hana
dc.date.accessioned2017-05-26T14:34:20Z
dc.date.available2017-05-26T14:34:20Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/63487
dc.description.abstractPráce je věnována dnes hojně diskutovanému tématu mediální gramotnosti. Nezabývá se ale edukací žáků, obrací se k možnostem vzdělávání (především) středoškolských učitelů v oblasti mediální výchovy. Stručně uvádí do problematiky, co je to mediální výchova a mediální gramotnost a jaká je její historická tradice v českých zemích. Věnuje se zásadám a pravidlům vzdělávání dospělých z pohledu andragogiky. Analyzuje nabídku vzdělávacích programů, seminářů, odborné literatury a specializovaných webů od neziskových organizací, soukromých firem, státu a vysokých škol. Samostatná kapitola přináší přehled vyučovaných předmětů s mediální tematikou na pedagogických fakultách. Provedené vlastní výzkumné šetření je zaměřené na vzdělávací strategie a přístupy k výuce mediální výchovy několika učitelů z plzeňských gymnázií. Nehodnotí jen množství a druh využitých vzdělávacích forem, ale blíže si všímá i motivace učitelů k dalšímu profesnímu seberozvoji, jejich vztahu k médiím a individuálním možnostem při zavádění průřezových témat na jednotlivé školy. V závěru se práce snaží předložit pozitiva a negativa současného stavu, kriticky zhodnotit situaci v oblasti dalšího profesního vzdělávání pedagogů a navrhnout možná řešení a zlepšení do budoucna.cs_CZ
dc.description.abstractThis paper focuses on the much discussed topic of media literacy. Rather than focussing on the education of pupils, it turns to the possibilities of education primarily of high school teachers in the area of media education. It briefly presents the issue of media education and media literacy, and its historical tradition in the Czech lands. It focuses on the principles and rules of adult education from the point of view of andragogy. It analyses the offer of training programs, seminars, professional literature and specialized websites from non-profit organizations, private companies, the state and universities. A separate chapter provides an overview of the subjects taught with media themes at faculties of education. The research focuses on educational strategies and approaches to teaching media skills among several teachers from grammar schools in Plzen. It not only evaluates the amount and type of used forms of education, but takes a closer look at the motivation of teachers for further professional self-development, their relationship to the media and individual capabilities in the implementation of cross-cutting topics at individual schools. In the conclusion, the paper tries to show the positives and negatives of the current situation, to critically evaluate the situation in the area of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectmediální výchovacs_CZ
dc.subjectmediální gramotnostcs_CZ
dc.subjectvzdělávání učitelůcs_CZ
dc.subjectrámcové vzdělávací programycs_CZ
dc.subjectmedia educationen_US
dc.subjectmedia literacyen_US
dc.subjecteducation of teachersen_US
dc.subjectframework educational programsen_US
dc.titleVzdělávání učitelů v oblasti mediální výchovy v ČR se zaměřením na situaci na gymnaziální úrovnics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-23
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId147660
dc.title.translatedTeachers education in the field of Czech media education. Focusing on the situation on the grammar school levelen_US
dc.contributor.refereeŠťastná, Lucie
dc.identifier.aleph002011463
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce je věnována dnes hojně diskutovanému tématu mediální gramotnosti. Nezabývá se ale edukací žáků, obrací se k možnostem vzdělávání (především) středoškolských učitelů v oblasti mediální výchovy. Stručně uvádí do problematiky, co je to mediální výchova a mediální gramotnost a jaká je její historická tradice v českých zemích. Věnuje se zásadám a pravidlům vzdělávání dospělých z pohledu andragogiky. Analyzuje nabídku vzdělávacích programů, seminářů, odborné literatury a specializovaných webů od neziskových organizací, soukromých firem, státu a vysokých škol. Samostatná kapitola přináší přehled vyučovaných předmětů s mediální tematikou na pedagogických fakultách. Provedené vlastní výzkumné šetření je zaměřené na vzdělávací strategie a přístupy k výuce mediální výchovy několika učitelů z plzeňských gymnázií. Nehodnotí jen množství a druh využitých vzdělávacích forem, ale blíže si všímá i motivace učitelů k dalšímu profesnímu seberozvoji, jejich vztahu k médiím a individuálním možnostem při zavádění průřezových témat na jednotlivé školy. V závěru se práce snaží předložit pozitiva a negativa současného stavu, kriticky zhodnotit situaci v oblasti dalšího profesního vzdělávání pedagogů a navrhnout možná řešení a zlepšení do budoucna.cs_CZ
uk.abstract.enThis paper focuses on the much discussed topic of media literacy. Rather than focussing on the education of pupils, it turns to the possibilities of education primarily of high school teachers in the area of media education. It briefly presents the issue of media education and media literacy, and its historical tradition in the Czech lands. It focuses on the principles and rules of adult education from the point of view of andragogy. It analyses the offer of training programs, seminars, professional literature and specialized websites from non-profit organizations, private companies, the state and universities. A separate chapter provides an overview of the subjects taught with media themes at faculties of education. The research focuses on educational strategies and approaches to teaching media skills among several teachers from grammar schools in Plzen. It not only evaluates the amount and type of used forms of education, but takes a closer look at the motivation of teachers for further professional self-development, their relationship to the media and individual capabilities in the implementation of cross-cutting topics at individual schools. In the conclusion, the paper tries to show the positives and negatives of the current situation, to critically evaluate the situation in the area of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020114630106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV