Zobrazit minimální záznam

Meta-analýza cenové elasticity poptávky po alkoholu
dc.contributor.advisorHavránek, Tomáš
dc.creatorFanta, Nicolas
dc.date.accessioned2017-05-26T15:26:26Z
dc.date.available2017-05-26T15:26:26Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/63766
dc.description.abstractVlastní cenová elasticita je považována za jeden z klíčových faktorů k vysvětlení poptávky po alkoholu. Odhadů bylo vypočítáno už mnoho, ale analyzovalo je jen několik prací. Cílem této meta-analýzy je prozkoumat možné vlivy publikační selektivity v literatuře věnující se alkoholu. Úvodní část popisuje jednotlivé druhy elasticit a způsoby výpočtu. V této práci je odhadována takzvaná původní elasticita, aby se ukázalo, jak je vlastně poptávka po alkoholu elastická. Jelikož existuje mnoho způsobů odhadování elasticit, je také zkoumáno, jestli rozdílné přístupy k odhadování vedou k odlišným výsledkům. Použití nejnovějších meta-analytických nástrojů vede k výrazně odlišným výsledkům, než přináší předchozí meta- analýzy. Odhadovaná původní elasticita přináší nové důkazy o tom, že poptávka po alkoholických nápojích by mohla být dokonale neelastická. Objevují se dále důkazy potvrzující výskyt publikační selektivity a ukazuje se také, že platí i hypotéza ekonomického cyklu.cs_CZ
dc.description.abstractThe own-price elasticity is considered to be one of the key factors describing the demand for alcohol. There have been many estimates computed by now but only a few studies tried to analyse them. The aim of this meta-analysis is to discover more about the eventual effects that publication bias might have in the alcohol-related literature. The first part describes the various types of elasticities and the methods of estimation. This study is estimating the so called true effect elasticity in order to show how elastic the demand for alcoholic beverages is. As there are many ways how to estimate the elasticities it is also analysed if different approaches to the estimation lead to different results. The use of modern meta- analytical methods leads to significantly different results from the ones of previous meta-analyses. The estimated true effects yields new evidence that the demand for alcoholic beverages might be perfectly inelastic. Evidence of publication bias is quite strong and it appears that the economics research cycle hypothesis is also valid.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectalkoholcs_CZ
dc.subjectmetaanalýzacs_CZ
dc.subjectcenovacs_CZ
dc.subjectelasticitacs_CZ
dc.subjectpoptávkacs_CZ
dc.subjectalcoholen_US
dc.subjectmeta-analysisen_US
dc.subjectpriceen_US
dc.subjectelasticityen_US
dc.subjectdemanden_US
dc.titlePrice Elasticity of Alcohol Demand: A Meta-Analysisen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-09
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId118745
dc.title.translatedMeta-analýza cenové elasticity poptávky po alkoholucs_CZ
dc.contributor.refereeZeynalov, Ayaz
dc.identifier.aleph001851792
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEkonomiecs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomicsen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomiecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomicsen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVlastní cenová elasticita je považována za jeden z klíčových faktorů k vysvětlení poptávky po alkoholu. Odhadů bylo vypočítáno už mnoho, ale analyzovalo je jen několik prací. Cílem této meta-analýzy je prozkoumat možné vlivy publikační selektivity v literatuře věnující se alkoholu. Úvodní část popisuje jednotlivé druhy elasticit a způsoby výpočtu. V této práci je odhadována takzvaná původní elasticita, aby se ukázalo, jak je vlastně poptávka po alkoholu elastická. Jelikož existuje mnoho způsobů odhadování elasticit, je také zkoumáno, jestli rozdílné přístupy k odhadování vedou k odlišným výsledkům. Použití nejnovějších meta-analytických nástrojů vede k výrazně odlišným výsledkům, než přináší předchozí meta- analýzy. Odhadovaná původní elasticita přináší nové důkazy o tom, že poptávka po alkoholických nápojích by mohla být dokonale neelastická. Objevují se dále důkazy potvrzující výskyt publikační selektivity a ukazuje se také, že platí i hypotéza ekonomického cyklu.cs_CZ
uk.abstract.enThe own-price elasticity is considered to be one of the key factors describing the demand for alcohol. There have been many estimates computed by now but only a few studies tried to analyse them. The aim of this meta-analysis is to discover more about the eventual effects that publication bias might have in the alcohol-related literature. The first part describes the various types of elasticities and the methods of estimation. This study is estimating the so called true effect elasticity in order to show how elastic the demand for alcoholic beverages is. As there are many ways how to estimate the elasticities it is also analysed if different approaches to the estimation lead to different results. The use of modern meta- analytical methods leads to significantly different results from the ones of previous meta-analyses. The estimated true effects yields new evidence that the demand for alcoholic beverages might be perfectly inelastic. Evidence of publication bias is quite strong and it appears that the economics research cycle hypothesis is also valid.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990018517920106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV