Zobrazit minimální záznam

Analysis of the visual elements of media communication in social advertising
dc.contributor.advisorŠoltys, Otakar
dc.creatorFrauenterková, Linda
dc.date.accessioned2017-05-26T16:24:00Z
dc.date.available2017-05-26T16:24:00Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/64082
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá tématem sociální reklamy. První část této práce představuje teoretickou základnu týkající se této problematiky. Je zde definován pojem sociální reklamy, její specifické rysy, rozdíly mezi teorií a praxí v pojmu sociálního marketingu a jeho cíle. Je zde rovněž uvedena historie sociálního marketingu v českých zemích i historie americké sociální reklamy, oblasti realizace sociálních marketingových kampaní. Jsou zde specifikovány hlavní odlišnosti sociálního marketingu od marketingu komerčního sektoru, hlavní subjekty sociální reklamy i etické aspekty sociálního marketingu. Dále se tato část práce věnuje hodnocení efektivity sociálního marketingu i neziskovým organizacím a společenské odpovědnosti. Praktickou část této práce - výběrový soubor dvaceti sedmi kampaní sociálních reklam, které se objevily na české mediální scéně v letech 2012 a 2013, analyzuje tato práce pomocí sémiotické a obrazové analýzy. Jejím předmětem jsou tištěné reklamy, outdoor kampaně a několik spotů sociálních reklam. V závěru jsou uvedena témata sociálních reklam, kterými se dle výzkumu na zkoumaném výběrovém souboru kampaní, sociální reklamy v současné době zabývají nejvíce. V tomto případě byla pro získání výsledků využita obsahová analýza.cs_CZ
dc.description.abstractThe focus of this thesis is on the subject of social advertising. The first part of the thesis presents a theoretical base related to the subject. This part is focused on a specific type of social advertising, its characteristics, the differences between theory and practice in terms of social marketing and its objectives. Along with these topics, the history of social marketing, its methodology and implementation in the Czech Republic and United States of America will be revealed as well. There are also specified differences between social and commercial marketing, common subjects of social advertising and ethical aspects of social marketing. This part is also implicated with an evaluation of effectiveness of social marketing, non-profit organizations and societal responsibility. The practical part of this thesis is examined using the semiotic and image analysis; a sample of twenty-seven campaigns of social advertising which have appeared in the Czech media scene during the years of 2012 and 2013. The objects of this analysis are printed advertisements, outdoor campaigns and several commercial spots of social advertising. In the last part of the thesis, there are mentioned areas of social advertisements which are currently the most focused on. That is examined using the content analysis.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectReklamacs_CZ
dc.subjectsociálnícs_CZ
dc.subjectmarketingcs_CZ
dc.subjectkampaňcs_CZ
dc.subjectanalýzacs_CZ
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectsocialen_US
dc.subjectmarketingen_US
dc.subjectcampaignen_US
dc.subjectanalysisen_US
dc.titleAnalýza vizuálních prvků mediálního sdělení v sociálních reklamáchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-23
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId139311
dc.title.translatedAnalysis of the visual elements of media communication in social advertisingen_US
dc.contributor.refereeDvořák, Tomáš
dc.identifier.aleph001786036
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá tématem sociální reklamy. První část této práce představuje teoretickou základnu týkající se této problematiky. Je zde definován pojem sociální reklamy, její specifické rysy, rozdíly mezi teorií a praxí v pojmu sociálního marketingu a jeho cíle. Je zde rovněž uvedena historie sociálního marketingu v českých zemích i historie americké sociální reklamy, oblasti realizace sociálních marketingových kampaní. Jsou zde specifikovány hlavní odlišnosti sociálního marketingu od marketingu komerčního sektoru, hlavní subjekty sociální reklamy i etické aspekty sociálního marketingu. Dále se tato část práce věnuje hodnocení efektivity sociálního marketingu i neziskovým organizacím a společenské odpovědnosti. Praktickou část této práce - výběrový soubor dvaceti sedmi kampaní sociálních reklam, které se objevily na české mediální scéně v letech 2012 a 2013, analyzuje tato práce pomocí sémiotické a obrazové analýzy. Jejím předmětem jsou tištěné reklamy, outdoor kampaně a několik spotů sociálních reklam. V závěru jsou uvedena témata sociálních reklam, kterými se dle výzkumu na zkoumaném výběrovém souboru kampaní, sociální reklamy v současné době zabývají nejvíce. V tomto případě byla pro získání výsledků využita obsahová analýza.cs_CZ
uk.abstract.enThe focus of this thesis is on the subject of social advertising. The first part of the thesis presents a theoretical base related to the subject. This part is focused on a specific type of social advertising, its characteristics, the differences between theory and practice in terms of social marketing and its objectives. Along with these topics, the history of social marketing, its methodology and implementation in the Czech Republic and United States of America will be revealed as well. There are also specified differences between social and commercial marketing, common subjects of social advertising and ethical aspects of social marketing. This part is also implicated with an evaluation of effectiveness of social marketing, non-profit organizations and societal responsibility. The practical part of this thesis is examined using the semiotic and image analysis; a sample of twenty-seven campaigns of social advertising which have appeared in the Czech media scene during the years of 2012 and 2013. The objects of this analysis are printed advertisements, outdoor campaigns and several commercial spots of social advertising. In the last part of the thesis, there are mentioned areas of social advertisements which are currently the most focused on. That is examined using the content analysis.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990017860360106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV