Komparativní obsahová analýza vybraných vydání gay magazínů LUI a Attitude
Comparative analysis of chosen issues of gay magazines Lui and Attitude
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/64087Identifikátory
SIS: 126219
Kolekce
- Kvalifikační práce [18346]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Trampota, Tomáš
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
25. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Gay, homosexuálové, Attitude, LUI, magazín, komparativní analýza, reklama, obsahKlíčová slova (anglicky)
Gay, homosexuals, Attitude, LUI, magazine, comparative, advertising, contentExistuje nespočet prací, které se věnují stereotypnímu zobrazování menšin včetně gayů ve zpravodajství a médiích obecně. Dosud ovšem neexistuje práce, která by definovala rysy mediální produkce komunity, konkrétně charakteristické rysy gay magazínů. Tato práce analyzuje z obsahového kvantitativního i kvalitativního hlediska dva life stylové časopisy určené homosexuálům - český LUI a britský Attitude. Na jejich příkladě je jednak popsána reklama, která se v nich objevuje, poměr gay a ne-gay značek. Dále jsou také identifikovány rubriky, které se v nich objevují nejčastěji a v největší míře a také ty, kterým se magazíny věnují jen okrajově či zřídka. Práce je také doplněna o dotazníkové šetření mezi cílovou skupinou, tedy gayi, které nabízí k výsledkům analýzy nový úhel pohledu. Práce si také pokládá otázku, nakolik jsou články a obsah magazínů spojeny se sexem. Její výsledky pak mohou být použity jako základ pro další genderové analýzy nebo sloužit jako podklad pro stavbu nového gay magazínu na českém trhu.
There are many works focusing on stereotypes usually connected with minorities including gays in news and media in general. However, there is no study that would describe the common features of gay media products, especially characteristics of gay magazines. This work analyzes in both qualitative and quantitative way two life style magazines targeted at homosexuals - Czech LUI and British Attitude. First, on their bases the advertisements included are described - of gay and non-gay brands. Further the topics and themes used are pointed out - those that appear at the pages the most often, then the other ones that you can find rather rarely. A query among gay people is added as it proposes another point of view for the result of the analyses. This work also answers to the questing how sexual signs and connections are used in gay magazines and what is the amount of articles that have any sexual signs. The results of this study can be used for further gender media works or as the purpose or building a new Czech gay magazine.