Mediální obraz "šílených" střelců: jsou média pouze zdrojem informací nebo spolupachateli?
Media image of "crazy" shooters: are media only the source of information or accomplices as well?
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/64106Identifikátory
SIS: 139188
Kolekce
- Kvalifikační práce [18346]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jirák, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
26. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Násilí v médiích, děti a mládež, střílení na školách, Columbine High School, Virginia Tech, školní násilí, copycat efekt, mediální pokrytí střílení na školáchKlíčová slova (anglicky)
Media violence, children and youth, school shootings, Columbine High School, Virginia Tech, school violence, copycat effect, school shootings coverageTato diplomová práce se zaměřuje na hledání souvislostí mezi případy střílení na školách a mediálním pokrytí těchto tragédií. Práce vychází z teorie mediálních účinků, a to zejména účinků mediálního násilí, a reflektuje významné empirické výzkumy v této oblasti. Práce podrobně popisuje případ střílení na škole Columbine High School ve spojitosti s problémem takzvaného copycat efektu, tedy napodobování činu, a přináší konkrétní příklady takového vlivu. Stěžejní částí práce je stanovení tří problematických oblastí mediálního pokrytí střeleckých tragédií na školách, vysvětluje je uvedením konkrétních příkladů ze světa a nabízí zároveň řešení, jak lépe k těmto kritickým oblastem přistupovat. Součástí této části práce jsou také dílčí obsahové analýzy, které ukazují, jakým způsobem se s danými problémy při informování o stříleních na školách vypořádala vybraná česká média, konkrétně Lidové noviny, zpravodajský server iDnes.cz a zpravodajství České televize.
This diploma thesis is focused on searching for relationship between school shootings and media coverage of these tragedies. The theoretical framework is based on media effects theory, especially on the theory of media violence, and it reflects significant empirical research in this course of study. The thesis describes the case of Columbine High School shooting in connection with so called copycat effect problem and it brings the concrete examples of such an influence. The crucial part of the text determines the three problematic areas of school shootings media coverage, which are explained by bringing out the concrete examples from around the world. Moreover, the thesis shows a solution how to better deal with these problematic areas of coverage. The thesis also concludes partial content analyses, which show the way how chosen Czech media coped with these problematic areas of school shootings media coverage. To be concrete, it analyses Lidové noviny, server iDnes.cz and Czech television news.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Hrad vzdělání a národa. Vznik, proměny a význam středního školství v politickém okresu Sušice mezi reformami 1869 a 1953
Výsledek obhajoby: UZNÁNOHanus, Adam (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2021)Datum obhajoby: 29. 4. 2021The Castle of Education and the Nation is a work concerning secondary segment of schooling system in the political district of Sušice. The time scope of the work is framed by two school reforms from years 1869 and 1953. ... -
Hrad vzdělání a národa. Vznik, proměny a význam středního školství v politickém okresu Sušice mezi reformami 1869 a 1953
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOHanus, Adam (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2018)Datum obhajoby: 5. 9. 2018The Castle of Education and the Nation is a work concerning secondary segment of schooling system in the political district of Sušice. The time scope of the work is framed by two school reforms from years 1869 and 1953. ... -
Formy spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOTěšínská, Magda (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 18. 5. 2016Diplomová práce se soustředí na formy spolupráce mezi rodinou a školou na počátku školní docházky. Teoretická část definuje rodinu a školu jako výchovně - vzdělávací instituce. Mapuje kořeny vývoje spolupráce těchto ...