dc.contributor.advisor | Wolák, Radim | |
dc.creator | Páclová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2017-05-26T16:29:21Z | |
dc.date.available | 2017-05-26T16:29:21Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/64112 | |
dc.description.abstract | Autorka se v této práci zabývá postavením nových médií v mediální výchově. Mediální výchova je součástí českého kurikula od roku 2004 a od té doby se školy snaží ji zařadit do vzdělávacích plánů různým způsobem. V posledních letech hrají nová média v mediální výchově významnou roli. Stala se nedílnou součástí života každého, kdo žije v informační společnosti. Proto je třeba rozšířit mediální výchovu také o výuku o nových médiích. Děti s novými médii vyrůstají, a tak se nová média stávají přirozenou součástí jejich životů. Naproti tomu učitelé mnohdy nová média k životu nepotřebují a používají je minimálně. Autorka práce se pokouší o zmapování situace v České republice - jak se učitelé a děti dívají na nová média, a to nejen v mediální výchově ale také v běžném životě. První část práce je věnována základním pojmům tématu - informační společnosti, mediální gramotnosti, mediální výchově a nových médiím. V samostatné kapitole se autorka zabývá historií a současností mediální výchovy v České republice. Druhá část práce popisuje výzkumné metody a jejich výhody a nevýhody. Hlavní část práce je pak věnována výsledkům kombinovaného výzkumu (dotazníků a hloubkových rozhovorů). Výzkum byl proveden na základních školách jak s dětmi, tak i s učiteli. Výsledky výzkumu ukazují mezery v pojetí nových médií v mediální... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis deals with media education with special reference to new media. Media education has been a part of Czech curicula since 2004 and schools struggle with how to cope with it. In past few years new media came out to be a significant element of media education. New media are important part of everyone's life in informational society. Therefore it is neccessary to widen media literacy to new media as well. Children are growing with new media and they take them as a natural part of their lives. On the contrary teachers very often do not need new media and use them marginally. The author of the thesis tries to map how teachers and children are facing new media not only in media education but even in their lives. The first part of the thesis describes basic elements of the issue - informational society, media literacy, media education and new media. One chapter deals with media education in the Czech Republic, its past and present. The second part of it describes the methodology of the research with its advantages and disadvantages. The main part of the thesis contains a mixed research combining two methods (questionnaries and in-depth interviews). The research was implemented in elementary schools with children as well as with teachers. Results of the research show gaps in the media education emphasizing... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | Mediální gramotnost | cs_CZ |
dc.subject | mediální výchova | cs_CZ |
dc.subject | nová média | cs_CZ |
dc.subject | informační společnost | cs_CZ |
dc.subject | internet | cs_CZ |
dc.subject | sociální sítě | cs_CZ |
dc.subject | kyberšikana | cs_CZ |
dc.subject | Media literacy | en_US |
dc.subject | media education | en_US |
dc.subject | new media | en_US |
dc.subject | informational society | en_US |
dc.subject | internet | en_US |
dc.subject | social networks | en_US |
dc.subject | cyber-bullying | en_US |
dc.title | Nová média jako téma mediální výchovy | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-06-25 | |
dc.description.department | Department of Media Studies | en_US |
dc.description.department | Katedra mediálních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.identifier.repId | 139298 | |
dc.title.translated | New media as a topic of media education | en_US |
dc.contributor.referee | Šťastná, Lucie | |
dc.identifier.aleph | 001786052 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Mediální studia | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Media Studies | en_US |
thesis.degree.program | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
thesis.degree.program | Media and Communications Studies | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra mediálních studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Media Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Mediální studia | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Media Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Autorka se v této práci zabývá postavením nových médií v mediální výchově. Mediální výchova je součástí českého kurikula od roku 2004 a od té doby se školy snaží ji zařadit do vzdělávacích plánů různým způsobem. V posledních letech hrají nová média v mediální výchově významnou roli. Stala se nedílnou součástí života každého, kdo žije v informační společnosti. Proto je třeba rozšířit mediální výchovu také o výuku o nových médiích. Děti s novými médii vyrůstají, a tak se nová média stávají přirozenou součástí jejich životů. Naproti tomu učitelé mnohdy nová média k životu nepotřebují a používají je minimálně. Autorka práce se pokouší o zmapování situace v České republice - jak se učitelé a děti dívají na nová média, a to nejen v mediální výchově ale také v běžném životě. První část práce je věnována základním pojmům tématu - informační společnosti, mediální gramotnosti, mediální výchově a nových médiím. V samostatné kapitole se autorka zabývá historií a současností mediální výchovy v České republice. Druhá část práce popisuje výzkumné metody a jejich výhody a nevýhody. Hlavní část práce je pak věnována výsledkům kombinovaného výzkumu (dotazníků a hloubkových rozhovorů). Výzkum byl proveden na základních školách jak s dětmi, tak i s učiteli. Výsledky výzkumu ukazují mezery v pojetí nových médií v mediální... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis deals with media education with special reference to new media. Media education has been a part of Czech curicula since 2004 and schools struggle with how to cope with it. In past few years new media came out to be a significant element of media education. New media are important part of everyone's life in informational society. Therefore it is neccessary to widen media literacy to new media as well. Children are growing with new media and they take them as a natural part of their lives. On the contrary teachers very often do not need new media and use them marginally. The author of the thesis tries to map how teachers and children are facing new media not only in media education but even in their lives. The first part of the thesis describes basic elements of the issue - informational society, media literacy, media education and new media. One chapter deals with media education in the Czech Republic, its past and present. The second part of it describes the methodology of the research with its advantages and disadvantages. The main part of the thesis contains a mixed research combining two methods (questionnaries and in-depth interviews). The research was implemented in elementary schools with children as well as with teachers. Results of the research show gaps in the media education emphasizing... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studií | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990017860520106986 | |