Zobrazit minimální záznam

New media as a topic of media education
dc.contributor.advisorWolák, Radim
dc.creatorPáclová, Jana
dc.date.accessioned2017-05-26T16:29:21Z
dc.date.available2017-05-26T16:29:21Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/64112
dc.description.abstractAutorka se v této práci zabývá postavením nových médií v mediální výchově. Mediální výchova je součástí českého kurikula od roku 2004 a od té doby se školy snaží ji zařadit do vzdělávacích plánů různým způsobem. V posledních letech hrají nová média v mediální výchově významnou roli. Stala se nedílnou součástí života každého, kdo žije v informační společnosti. Proto je třeba rozšířit mediální výchovu také o výuku o nových médiích. Děti s novými médii vyrůstají, a tak se nová média stávají přirozenou součástí jejich životů. Naproti tomu učitelé mnohdy nová média k životu nepotřebují a používají je minimálně. Autorka práce se pokouší o zmapování situace v České republice - jak se učitelé a děti dívají na nová média, a to nejen v mediální výchově ale také v běžném životě. První část práce je věnována základním pojmům tématu - informační společnosti, mediální gramotnosti, mediální výchově a nových médiím. V samostatné kapitole se autorka zabývá historií a současností mediální výchovy v České republice. Druhá část práce popisuje výzkumné metody a jejich výhody a nevýhody. Hlavní část práce je pak věnována výsledkům kombinovaného výzkumu (dotazníků a hloubkových rozhovorů). Výzkum byl proveden na základních školách jak s dětmi, tak i s učiteli. Výsledky výzkumu ukazují mezery v pojetí nových médií v mediální...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with media education with special reference to new media. Media education has been a part of Czech curicula since 2004 and schools struggle with how to cope with it. In past few years new media came out to be a significant element of media education. New media are important part of everyone's life in informational society. Therefore it is neccessary to widen media literacy to new media as well. Children are growing with new media and they take them as a natural part of their lives. On the contrary teachers very often do not need new media and use them marginally. The author of the thesis tries to map how teachers and children are facing new media not only in media education but even in their lives. The first part of the thesis describes basic elements of the issue - informational society, media literacy, media education and new media. One chapter deals with media education in the Czech Republic, its past and present. The second part of it describes the methodology of the research with its advantages and disadvantages. The main part of the thesis contains a mixed research combining two methods (questionnaries and in-depth interviews). The research was implemented in elementary schools with children as well as with teachers. Results of the research show gaps in the media education emphasizing...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectMediální gramotnostcs_CZ
dc.subjectmediální výchovacs_CZ
dc.subjectnová médiacs_CZ
dc.subjectinformační společnostcs_CZ
dc.subjectinternetcs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectkyberšikanacs_CZ
dc.subjectMedia literacyen_US
dc.subjectmedia educationen_US
dc.subjectnew mediaen_US
dc.subjectinformational societyen_US
dc.subjectinterneten_US
dc.subjectsocial networksen_US
dc.subjectcyber-bullyingen_US
dc.titleNová média jako téma mediální výchovycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-25
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId139298
dc.title.translatedNew media as a topic of media educationen_US
dc.contributor.refereeŠťastná, Lucie
dc.identifier.aleph001786052
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csAutorka se v této práci zabývá postavením nových médií v mediální výchově. Mediální výchova je součástí českého kurikula od roku 2004 a od té doby se školy snaží ji zařadit do vzdělávacích plánů různým způsobem. V posledních letech hrají nová média v mediální výchově významnou roli. Stala se nedílnou součástí života každého, kdo žije v informační společnosti. Proto je třeba rozšířit mediální výchovu také o výuku o nových médiích. Děti s novými médii vyrůstají, a tak se nová média stávají přirozenou součástí jejich životů. Naproti tomu učitelé mnohdy nová média k životu nepotřebují a používají je minimálně. Autorka práce se pokouší o zmapování situace v České republice - jak se učitelé a děti dívají na nová média, a to nejen v mediální výchově ale také v běžném životě. První část práce je věnována základním pojmům tématu - informační společnosti, mediální gramotnosti, mediální výchově a nových médiím. V samostatné kapitole se autorka zabývá historií a současností mediální výchovy v České republice. Druhá část práce popisuje výzkumné metody a jejich výhody a nevýhody. Hlavní část práce je pak věnována výsledkům kombinovaného výzkumu (dotazníků a hloubkových rozhovorů). Výzkum byl proveden na základních školách jak s dětmi, tak i s učiteli. Výsledky výzkumu ukazují mezery v pojetí nových médií v mediální...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with media education with special reference to new media. Media education has been a part of Czech curicula since 2004 and schools struggle with how to cope with it. In past few years new media came out to be a significant element of media education. New media are important part of everyone's life in informational society. Therefore it is neccessary to widen media literacy to new media as well. Children are growing with new media and they take them as a natural part of their lives. On the contrary teachers very often do not need new media and use them marginally. The author of the thesis tries to map how teachers and children are facing new media not only in media education but even in their lives. The first part of the thesis describes basic elements of the issue - informational society, media literacy, media education and new media. One chapter deals with media education in the Czech Republic, its past and present. The second part of it describes the methodology of the research with its advantages and disadvantages. The main part of the thesis contains a mixed research combining two methods (questionnaries and in-depth interviews). The research was implemented in elementary schools with children as well as with teachers. Results of the research show gaps in the media education emphasizing...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990017860520106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV