Paměťové instituce na prahu 21. století: mediální jednání Národního filmového archivu a Deutsches Filminstitut
The transformation of memory institutions in Europe and in the CR with focus on their "media acts"
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/64125Identifikátory
SIS: 125648
Kolekce
- Kvalifikační práce [18082]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sekera, Martin
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
26. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
paměťové instituce, archivy, Národní filmový archiv, Deutsches Filminstitut, marketing, PR, digitalizace, ukotvená teorieKlíčová slova (anglicky)
memory institutions, archives, marketing, PR, National Film Archive, Deutsches Filminstitut, digitalization, grounded theoryCílem diplomové práce "Paměťové instituce na prahu 21. století: mediální jednání Národního filmového archivu a Deutsches Filminstitut" je přiblížit čtenáři souvislosti, ve kterých archivy účinkují, a především prozkoumat konkrétní mediální činnost dvou předních evropských filmových archivů. Těžiště první části textu spočívá v popisu měnících se podmínek souvisejících především s digitalizací, kterým se tradičně strnulé instituce musí přispůsobit, pokud chtějí odpovídat standardům kulturních institucí 21. století. Hlavní část textu se pak zabývá analýzou mediální činnosti Národního filmového archivu a referenční instituce Deutsches Filminstitut. Práce rozebírá konkrétní podsložky mediálního jednání od prezentace instituce na webu po práci s žurnalisty a v případě potřeby navrhuje optimalizaci stávajících procesů. Důvodem zaměření se právě na mediální činnost archivů je stoupající potřeba získávat nové publikum, rekrutující se z neodborné veřejnosti, která se doposud o činnost archivů nezajímala, a v neposlední řadě také fakt, že dobrá mediální činnost může být pádným argumentem při oslovování sponzorů ze soukromé sféry. To je v perspektivě snižujících se státních příspěvků kulturním institucím činnost, na niž se paměťové instituce budou v budoucnu muset zaměřit stále silněji. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The aim of the thesis "Memory institutions on the threshold of the 21st century: media activities of the National Film Archive and the Deutsches Filminstitut" is to explain the context in which the archives are acting, and in particular explore specific media operations of two leading European film archives. The focus of the first part of the text is to describe the changing conditions mainly related to digitalization. The traditionally rigid institutions must adapt to this new conditions if they want to onform to the standards of cultural institutions of the 21st century. The main part of the text then analyzes the media actions of the National Film Archive and reference institution Deutsches Filminstitut. The thesis analyzes the specific media actions from onlinepresentation of the institution up to the work with journalists and, if necessary, proposes the optimization of existing processes. The reason of focusing just on media activities is the increasing need to develop new audiences, recruited from persons who were up to this moment not interested in the activities of the archives, and last but not least, the fact that a good media activity can be a compelling argument when approaching sponsors from the private sector. In the perspective of continual reduction of state contributions to cultural...