Zobrazit minimální záznam

Politics, media and manipulation: politics news and pragmaticlinguistics
dc.contributor.advisorŠoltys, Otakar
dc.creatorZicháčková, Adéla
dc.date.accessioned2017-05-26T17:04:47Z
dc.date.available2017-05-26T17:04:47Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/64309
dc.description.abstractDiplomová práce Politika, média, manipulace. Politické zpravodajství, publicistika a pragmatická lingvistika zkoumá současnou českou medializovanou politickou komunikaci pomocí pragmatické analýzy. Zaměřuje se na témata moci, ideologie a sebeprezentace politických aktérů v médiích. Zabývá se rámováním jejich komunikace médii a komunikačními strategiemi, které oni i mediální pracovníci používají. Výzkum je realizován pomocí kvalitativní pragmatické analýzy, každý vzorek je zkoumán z mnoha různých úhlů. V práci jsou zkoumány pragmatické fenomény, jako jsou intertextualita, funkce výpovědí a používání řečových aktů, konverzační maximy, používání a porušování řečové etikety, presupozice, konverzační implikatury, deixe a reference. Prostor je věnován také sémiotické analýze a analýze kontextu, ve kterém daný text vznikl. Jako vzorek byly vybrány zpravodajské a publicistické texty z různých typů českých médií z období kampaně k první přímé prezidentské volbě v ČR (tedy za období září 2012 až leden 2013). Cílem práce je navrhnout komplexní pragmatickou analýzu a popsat používané komunikační strategie aktérů.cs_CZ
dc.description.abstractThe master's thesis Politics, Media and Manipulation: Political Journalism and Pragmatic Linguistics examines contemporary Czech publicized political communication using pragmatic analysis. It focuses on topics like power, ideology and self-presentation of the political participants in the media. It is also concerned with the framing of media communication and with the communication strategies that the political participants and journalists use. The research was conducted with the use of quantitative pragmatic analysis. Each sample was examined from many different angles. In this thesis, pragmatic phenomenon are examined like the function of the statements, speech acts, intertextuality, conversational maxims, the use and violation of speech etiquette, presupposition, conversational implicatures, deixis, and reference. The semiotic analysis and the examination of the context, from which the analyzed media texts originated, is involved as well. Journalistic texts from different types of media from the time of the first Czech direct presidential election have been chosen as samples for the analysis. The goal of the thesis is to design a complex pragmatic analysis and describe the used communication strategies of the participants.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectPolitická komunikacecs_CZ
dc.subjectpragmatická lingvistikacs_CZ
dc.subjectpolitická žurnalistikacs_CZ
dc.subjectfunkce výpovědícs_CZ
dc.subjectřečové aktycs_CZ
dc.subjectintertextualitacs_CZ
dc.subjectkonverzační maximycs_CZ
dc.subjectsémiotikacs_CZ
dc.subjectPolitical communicationen_US
dc.subjectpragmatic linguisticen_US
dc.subjectpolitical journalismen_US
dc.subjectfunctions of the statementsen_US
dc.subjectspeech actsen_US
dc.subjectintertextualityen_US
dc.subjectconversational maximsen_US
dc.subjectsemioticsen_US
dc.titlePolitika, média, manipulace. Politické zpravodajství, publicistika a pragmatická lingvistika.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-23
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId133846
dc.title.translatedPolitics, media and manipulation: politics news and pragmaticlinguisticsen_US
dc.contributor.refereeJirák, Jan
dc.identifier.aleph002014148
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce Politika, média, manipulace. Politické zpravodajství, publicistika a pragmatická lingvistika zkoumá současnou českou medializovanou politickou komunikaci pomocí pragmatické analýzy. Zaměřuje se na témata moci, ideologie a sebeprezentace politických aktérů v médiích. Zabývá se rámováním jejich komunikace médii a komunikačními strategiemi, které oni i mediální pracovníci používají. Výzkum je realizován pomocí kvalitativní pragmatické analýzy, každý vzorek je zkoumán z mnoha různých úhlů. V práci jsou zkoumány pragmatické fenomény, jako jsou intertextualita, funkce výpovědí a používání řečových aktů, konverzační maximy, používání a porušování řečové etikety, presupozice, konverzační implikatury, deixe a reference. Prostor je věnován také sémiotické analýze a analýze kontextu, ve kterém daný text vznikl. Jako vzorek byly vybrány zpravodajské a publicistické texty z různých typů českých médií z období kampaně k první přímé prezidentské volbě v ČR (tedy za období září 2012 až leden 2013). Cílem práce je navrhnout komplexní pragmatickou analýzu a popsat používané komunikační strategie aktérů.cs_CZ
uk.abstract.enThe master's thesis Politics, Media and Manipulation: Political Journalism and Pragmatic Linguistics examines contemporary Czech publicized political communication using pragmatic analysis. It focuses on topics like power, ideology and self-presentation of the political participants in the media. It is also concerned with the framing of media communication and with the communication strategies that the political participants and journalists use. The research was conducted with the use of quantitative pragmatic analysis. Each sample was examined from many different angles. In this thesis, pragmatic phenomenon are examined like the function of the statements, speech acts, intertextuality, conversational maxims, the use and violation of speech etiquette, presupposition, conversational implicatures, deixis, and reference. The semiotic analysis and the examination of the context, from which the analyzed media texts originated, is involved as well. Journalistic texts from different types of media from the time of the first Czech direct presidential election have been chosen as samples for the analysis. The goal of the thesis is to design a complex pragmatic analysis and describe the used communication strategies of the participants.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020141480106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV