Vývojové tendence on-demand portálů. Netflix a extenze nabídky o vlastní tvorbu.
Development of on-demand portals. Netflix and his original programming extension.
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/64310Identifikátory
SIS: 152837
Kolekce
- Kvalifikační práce [18346]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Švelch, Jaroslav
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
24. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Netflix, video on-demand, původní tvorba, streaming, audiovizuální dílo, distribuceKlíčová slova (anglicky)
Netflix, video on-demand, original programming, streaming, audiovisual work, distributionCílem práce "Vývojové tendence on-demand portálů. Netflix a extenze nabídky o vlastní tvorbu" je zmapovat produkční, marketingové a distribuční strategie Netflixu, největšího on-demand portálu na světě, v souvislosti se současným stavem televizního vysílání Je pravděpodobné, že se budou jak on-line distribuce, tak produkce vlastních programových obsahů on-demand portálů dále rozvíjet. Což by znamenalo, že se právě nacházíme na začátku nového způsobu televizního programování. Práce zkoumá programovou nabídku a dramaturgii portálu Netflix, s ohledem na obsah nabízený ostatními mezinárodními portály, stejně tak srovnává obchodní a marketingové strategie Netflixu s jeho největším rivalem - kabelovou televizní stanicí HBO. V poslední kapitole je pak nastíněno současné prostředí on-demand portálů v České republice v souvislosti se vstupem Netflixu na český trh v následujících dvou letech a jeho možné fungování na tuzemském trhu.
The aim of the thesis 'Development of on-demand portals. Netflix and his original programming extension' is to map the production, marketing and distribution strategies of Netflix, the largst on- demand platform in the world, in context with the current state of linear television broadcasting. It can be pressumed, that both the on-line distribution and original content programming of on-demand platforms will contitnue to grow. The thesis examines the programming of Netflix, in regard to other international platforms and also compares the business and marketing strategies of Netflix's biggest rival - cable television HBO. The last chapter reveals current environment of on-demand distribution in the Czech Republic, in contect with Netflix's expansion on the Czech market in the newt two years and its possible operation on local market.