Zobrazit minimální záznam

The intervention in Occupational Therapy for children with perception disorder of body schema
dc.contributor.advisorŘedinová, Barbora
dc.creatorSmrčková, Andrea
dc.date.accessioned2017-05-26T17:47:12Z
dc.date.available2017-05-26T17:47:12Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/64544
dc.description.abstractBAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno a příjmení autorky: Andrea Smrčková Vedoucí práce: Bc. Barbora Ředinová Název bakalářské práce: Ergoterapeutická intervence u dětí s poruchou vnímání tělesného schématu Abstrakt bakalářské práce: Tato bakalářská práce se zabývá vývojem tělesného schématu, jeho poruchami v dětském věku a možnostech ovlivnění, především senzorickou integrací. Hlavním cílem této práce bylo vytvoření přehledného manuálu o vývoji tělesného schématu od perinatálního období, ve kterém je neopominutelnou složkou, po novorozenecký, kojenecký, batolecí a předškolní věk, kdy jsou možnosti ovlivnění poruchy nejefektivnější a zajišťují kvalitní výsledky. Práce má dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje nejčastěji používané pojmy týkající se těla a tělesného vnímání, vývoj vnímání, konkrétní diagnózy, u kterých se vyskytuje porucha tělesného schématu, způsoby hodnocení a terapie. Praktická část obsahuje dvě kazuistiky předškolních dětí s diagnostikovanou dyspraxií, u nichž jsem vyhodnotila poruchu tělesného schématu. Z praktických poznatků vyplývá důležitost správného fyziologického vnímání a negativní dopady poruchy na motorické dovednosti ve všech oblastech. Klíčová slova: Ergoterapie, tělesné schéma, dyspraxie, senzorická integrace, vývoj tělesného schématucs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with process of body scheme, its disorders in childhood and the possibility of influencing, mainly due to the sensory integration. The aim of this bachelor thesis is to create a synoptic manual on processing of body scheme from the perinatal period when the creating of body scheme is an indispensable component, to neonatal, infant and toddler age, when the possibilities of influencing the disorders are the most effective and provide good results. The thesis is divided into two parts; one is theoretical and the other practical. The theoretical part describes the commonly used terms relating to the body and body perception, perception development, specific diagnoses, where the body image disorder is present, methods of evaluation and therapy. The practical part describes two case studies of preschool children diagnosed with dyspraxia, in which the body scheme disorder is analyzed. For practical knowledge there is an importance of proper physiological perception and negative impacts of disturbances on motor skills in all areas. Key words: Occupational therapy, body scheme, dyspraxia, Sensory Integration, process of body schemeen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova. 1. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectErgoterapiecs_CZ
dc.subjecttělesné schémacs_CZ
dc.subjectdyspraxiecs_CZ
dc.subjectsenzorická integracecs_CZ
dc.subjectvývoj tělesného schématucs_CZ
dc.subjectOccupational therapyen_US
dc.subjectbody schemeen_US
dc.subjectdyspraxiaen_US
dc.subjectSensory Integrationen_US
dc.subjectprocess of body schemeen_US
dc.titleErgoterapeutická intervence u dětí s poruchou vnímání tělesného schématucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-09
dc.description.departmentDepartment of Rehabilitation Medicine First Faculty of Medicine and General University Hospitalen_US
dc.description.departmentKlinika rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFN v Prazecs_CZ
dc.description.faculty1. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultyFirst Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId155735
dc.title.translatedThe intervention in Occupational Therapy for children with perception disorder of body schemaen_US
dc.contributor.refereeKrivošíková, Mária
dc.identifier.aleph002005660
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineErgoterapiecs_CZ
thesis.degree.disciplineOccupational therapyen_US
thesis.degree.programSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Health Serviceen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs1. lékařská fakulta::Klinika rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFN v Prazecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFirst Faculty of Medicine::Department of Rehabilitation Medicine First Faculty of Medicine and General University Hospitalen_US
uk.faculty-name.cs1. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFirst Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs1.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csErgoterapiecs_CZ
uk.degree-discipline.enOccupational therapyen_US
uk.degree-program.csSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno a příjmení autorky: Andrea Smrčková Vedoucí práce: Bc. Barbora Ředinová Název bakalářské práce: Ergoterapeutická intervence u dětí s poruchou vnímání tělesného schématu Abstrakt bakalářské práce: Tato bakalářská práce se zabývá vývojem tělesného schématu, jeho poruchami v dětském věku a možnostech ovlivnění, především senzorickou integrací. Hlavním cílem této práce bylo vytvoření přehledného manuálu o vývoji tělesného schématu od perinatálního období, ve kterém je neopominutelnou složkou, po novorozenecký, kojenecký, batolecí a předškolní věk, kdy jsou možnosti ovlivnění poruchy nejefektivnější a zajišťují kvalitní výsledky. Práce má dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje nejčastěji používané pojmy týkající se těla a tělesného vnímání, vývoj vnímání, konkrétní diagnózy, u kterých se vyskytuje porucha tělesného schématu, způsoby hodnocení a terapie. Praktická část obsahuje dvě kazuistiky předškolních dětí s diagnostikovanou dyspraxií, u nichž jsem vyhodnotila poruchu tělesného schématu. Z praktických poznatků vyplývá důležitost správného fyziologického vnímání a negativní dopady poruchy na motorické dovednosti ve všech oblastech. Klíčová slova: Ergoterapie, tělesné schéma, dyspraxie, senzorická integrace, vývoj tělesného schématucs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with process of body scheme, its disorders in childhood and the possibility of influencing, mainly due to the sensory integration. The aim of this bachelor thesis is to create a synoptic manual on processing of body scheme from the perinatal period when the creating of body scheme is an indispensable component, to neonatal, infant and toddler age, when the possibilities of influencing the disorders are the most effective and provide good results. The thesis is divided into two parts; one is theoretical and the other practical. The theoretical part describes the commonly used terms relating to the body and body perception, perception development, specific diagnoses, where the body image disorder is present, methods of evaluation and therapy. The practical part describes two case studies of preschool children diagnosed with dyspraxia, in which the body scheme disorder is analyzed. For practical knowledge there is an importance of proper physiological perception and negative impacts of disturbances on motor skills in all areas. Key words: Occupational therapy, body scheme, dyspraxia, Sensory Integration, process of body schemeen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Klinika rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFN v Prazecs_CZ
dc.identifier.lisID990020056600106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV