Zobrazit minimální záznam

The sexual content in current music videos
dc.contributor.advisorVedral, Jan
dc.creatorAdámek, Petr
dc.date.accessioned2017-05-26T18:14:09Z
dc.date.available2017-05-26T18:14:09Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/64685
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá zobrazováním sexuálního obsahu v hudebních videích jako produktu masové komunikace mezi hudebním umělcem, případně nahrávací společností a publikem. Hlavním cílem této bakalářské práce je analyzovat a interpretovat jevy zobrazující sexuální chování či nahotu v předem definovaném vzorku hudebních videí. Teoretická část definuje marketingovou funkci videoklipu a vysvětluje principy, jež jsou důvodem k zobrazování sexuálních obsahů v současné produkci videoklipů. Zmíněny jsou také další funkce hudebního videa jako např. sociálně-kulturní či charitativní a taktéž stručná historie videoklipu. Praktická část práce zkoumá na základě obsahové analýzy četnost výskytu sexuálně explicitního obsahu v hudebním videu a jeho formy a nadále je analyzuje. Dvěma předem stanovenými hledisky, jež podléhají pozorování, je přítomnost předem určených projevů sexuálního chování rozděleného do sedmi specifických kategorií a dále přítomnost třech stupňů nahoty. Zkoumaným vzorkem je množina padesáti hudebních videoklipů, jež byly zveřejněny na YouTube v roce 2014 a zároveň v tomtéž roce na této platformě zaznamenaly největší sledovanost. Jde tedy o nejpopulárnější hudební videa na YouTube za uplynulý rok. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the representation of sexual content in music videos as a product of mass communication between musical artist or record company and the audience. The main objective of this work is to analyze and interpret phenomena of sexual behaviour or nudity in a predefined sample music videos. The theoretical part defines marketing function of music video and explains the principles that are the base for displaying the sexual content in current production of movies. Other functions of music video such as socio-cultural principle and charity aim are mentioned. Theoretical part also briefly describes history of music videos. The practical part is based on content analysis of the presence of sexually explicit content in music video and ivestigates its various forms. There are two pre-defined aspects which are subject of observation: i.e. the presence of predefined forms of sexual behaviors divided into seven specific categories as well as the presence of three degrees of nudity. The observed sample is a set of fifty music videos that were posted on YouTube in 2014, while in the same year reached the largest viewership. It is therefore the set of the most popular music videos on the YouTube platform of last year. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectvideoklipcs_CZ
dc.subjecthudbacs_CZ
dc.subjecthudební průmyslcs_CZ
dc.subjectsexuální obsahcs_CZ
dc.subjectsexuální chovánícs_CZ
dc.subjectnahotacs_CZ
dc.subjectmusic videoen_US
dc.subjectmusicen_US
dc.subjectmusic industryen_US
dc.subjectsexual contenten_US
dc.subjectsexual behavioren_US
dc.subjectnudityen_US
dc.titleSexuální obsah současných hudebních videoklipůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-15
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId165022
dc.title.translatedThe sexual content in current music videosen_US
dc.contributor.refereeŠtechová, Markéta
dc.identifier.aleph002006587
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csNeprospělcs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá zobrazováním sexuálního obsahu v hudebních videích jako produktu masové komunikace mezi hudebním umělcem, případně nahrávací společností a publikem. Hlavním cílem této bakalářské práce je analyzovat a interpretovat jevy zobrazující sexuální chování či nahotu v předem definovaném vzorku hudebních videí. Teoretická část definuje marketingovou funkci videoklipu a vysvětluje principy, jež jsou důvodem k zobrazování sexuálních obsahů v současné produkci videoklipů. Zmíněny jsou také další funkce hudebního videa jako např. sociálně-kulturní či charitativní a taktéž stručná historie videoklipu. Praktická část práce zkoumá na základě obsahové analýzy četnost výskytu sexuálně explicitního obsahu v hudebním videu a jeho formy a nadále je analyzuje. Dvěma předem stanovenými hledisky, jež podléhají pozorování, je přítomnost předem určených projevů sexuálního chování rozděleného do sedmi specifických kategorií a dále přítomnost třech stupňů nahoty. Zkoumaným vzorkem je množina padesáti hudebních videoklipů, jež byly zveřejněny na YouTube v roce 2014 a zároveň v tomtéž roce na této platformě zaznamenaly největší sledovanost. Jde tedy o nejpopulárnější hudební videa na YouTube za uplynulý rok. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the representation of sexual content in music videos as a product of mass communication between musical artist or record company and the audience. The main objective of this work is to analyze and interpret phenomena of sexual behaviour or nudity in a predefined sample music videos. The theoretical part defines marketing function of music video and explains the principles that are the base for displaying the sexual content in current production of movies. Other functions of music video such as socio-cultural principle and charity aim are mentioned. Theoretical part also briefly describes history of music videos. The practical part is based on content analysis of the presence of sexually explicit content in music video and ivestigates its various forms. There are two pre-defined aspects which are subject of observation: i.e. the presence of predefined forms of sexual behaviors divided into seven specific categories as well as the presence of three degrees of nudity. The observed sample is a set of fifty music videos that were posted on YouTube in 2014, while in the same year reached the largest viewership. It is therefore the set of the most popular music videos on the YouTube platform of last year. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020065870106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV