Význam integrace dítěte s Downovým syndromem pro jeho socializaci
The importance of integrating children with Down syndrome on their socialization
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/64767/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/64767Identifikátory
SIS: 154309
Kolekce
- Kvalifikační práce [2754]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ondrušová, Jiřina
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Sociální a charitativní práce
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra psychosociálních věd a etiky
Datum obhajoby
11. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Bakalářská práce "Význam integrace dítěte s Downovým syndromem pro jeho socializaci" popisuje v první části mentální retardaci. V tomto úseku se zabývá pojmem mentální retardace, klasifikuje mentální retardaci, upozorňuje na nejčastější příčiny mentální retardace a popisuje možnosti vzdělavatelnosti lidí s mentálním postižením. V další části se práce podrobně zabývá problematikou Downova syndromu. Následuje kapitola, jejíž obsahem je význam integrace dětí s Downovým syndromem na jejich socializaci. V práci je také uveden seznam používaných terapií a podrobně rozepsaná alternativní a augmentativní metoda podle Šarounové. V praktické části práce je pak uvedena kazuistika Amálky a dotazníkové šetření.
The first part of the bachelor thesis The importance of integration of a child with Down syndrome for his or her socialization depicts intellectual disability. In this section the thesis adresses the notion of intellectual disability, it classifies intellectual disability, it points out the most common causes of intellectual disability and depicts possibilities of educability of mentally handicapped people. In the following part the thesis deals elaborately with the problems of Down syndrome. The content of the following chapter is the importance of integration of children with Down syndrome for their socialization. The thesis also includes a list of therapies used and an elaborately depicted alternative and augmentative method according to Mrs. Šarounová. The practical part brings casuistry of Amálka and a questionnaire survey.