Rozdíl v pojetí výchovy v období dospívání
Various approaches to education in adolescence
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/64797Identifikátory
SIS: 138922
Kolekce
- Kvalifikační práce [2754]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Váňová, Miroslava
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Sociální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra psychosociálních věd a etiky
Datum obhajoby
11. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Rodina, výchova, dospívající, styly výchovyKlíčová slova (anglicky)
Family, Education, Teenagers, Styles of educationBakalářská práce se zabývá pohledem dospívajících žáků na rodičovskou výchovu. Cílem práce je zjistit, jaký je rozdíl v pohledu na rodičovskou výchovu v období dospívání. Cílem práce v teoretické části je definovat základní pojmy, jako je rodina a výchova. Práce se zabývá historií vývoje rodiny, rozdělením rodiny dle funkčnosti a rozpracovává typy problémově zatížených rodin. Zaměřuje se na vymezení rodičovských stylů výchovy. Dále se zabývá emancipací od rodiny a současným pohledem na výchovu. Praktická část má za úkol zjistit pohled dotazovaných žáků na výchovu. Budou zde prezentovány výsledky kvantitativního dotazníkového šetření, které bylo realizováno pomocí dotazníků předložených studentům víceletého gymnázia v Praze. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The bachelor thesis deals with the difference attitude to the parenting of teen-age students. The aim of the thesis is to find out differences in attitude to parental education of teen-age students during theirs growing up. The theoretical part defines basic terms like family and education. This part includes historical development of the parenting, dividing families by functionality and types of problem-burdened families. It focuses on the parenting styles of education. It also deals with emancipation from the family and current view of education. The empirical part is to find out the surveyed students' attitudes to the education. There will be presented results of a quantitative questionnaire survey which was conducted by using questionnaires submitted to pupils from grammar school in Prague. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)