Mediální obraz pořadu Star Dance a jeho dopad na veřejnost
Media image show star dance and its impact on the public
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/64873Identifikátory
SIS: 152678
Kolekce
- Kvalifikační práce [18346]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zábrodská, Kristina
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
15. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
StarDance, společenský tanec, televizní formát, kvantitativní obsahová analýza, mediální obraz, MF DNES, Blesk, Bravo, Petr Čadek, Jindřich HesKlíčová slova (anglicky)
StarDance, ballroom dance, TV franchise, quantitative content analysis, media image, MF DNES, Blesk, Bravo, Petr Čadek, Jindřich HesCílem bakalářské práce je vytvoření mediálního obrazu pořadu StarDance... Když hvězdy tančí ve vybraných tištěných médiích, na internetu a obrazovkách České televize a analyzovat jeho dopad na širokou veřejnost. Pořad StarDance je globální televizní formát odvysílaný ve více jak třiceti zemích světa. Zrodil se ve Velké Británii pod názvem Strictly Come Dancing. Česká televize zakoupila licenci k pořadu v roce 2006, kdy uvedla i první sezonu. Práce porovnává českou adaptaci pořadu s původní britskou verzí a s verzí polskou, vyzdvihuje rozdíly, jak v počtu vysílacích večerů a tanečních párů, tak v hodnocení soutěže porotou aj. Jedná se o zábavní taneční show, ve které proti sobě soutěží taneční páry složené z celebrity a profesionálního tanečníka či tanečnice. Tance, s nimiž soutěžící vystupují, spadají převážně do kategorie společenských tanců vyučovaných v tanečních kurzech pro mládež či dospělé. S kurzy společenského tance je úzce spjatý mediální obraz pořadu, ten především zkoumá, zdali StarDance rozšířil povědomí o společenském tanci a pomohl vzbudit zájem o taneční kurzy. Mezinárodně úspěšná televizní show není pouhým sobotním živým přenosem. Pořad svými reporty, rozhovory, fotografiemi a mnohým dalším roztančil, jak webové stránky, tak svůj profil na sociální síti Facebook. Jakým způsobem komunikuje...
The aim of the thesis is to create the media image of the StarDance... Když hvězdy tančí show in printed media, on the internet and on Česká televize and analyze its impact on the general public. The StarDance show is a global TV franchise broadcast in more than thirty countries around the world. It originated in the United Kingdom as Strictly Come Dancing. Česká televize bought the license and broadcast the first season in 2006. The thesis compares the Czech version of the show with the original British version as well as the Polish one, drawing attention to the differences in the number of episodes and couples, in the way the competition is judged etc. StarDance is an entertaining dance show which follows the competition of couples composed of a celebrity and a professional dancer. The dances which the couples practice are mostly ballroom dances usually taught in dance classes for general public. The media image is closely connected to the public ballroom classes. Its main purpose is to examine whether StarDance has raised awareness of social dance and helped arouse interest in dance classes. The internationally acclaimed show comprises more than just the Saturday live broadcast. Both the show's web pages and its Facebook profile teem with commentaries, interviews and picture. Chapter 3 StarDance...