dc.contributor.advisor | Mazáčová, Nataša | |
dc.creator | Klimešová, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2017-05-26T20:51:05Z | |
dc.date.available | 2017-05-26T20:51:05Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/65537 | |
dc.description.abstract | Husitská teologická fakulta Univerzita Karlova v Praze Diplomová práce Analýza využívání počítačů a chytrých telefonů u dospívajících Analysis of usage personal Computers and smart Phones by Adolescents Praha 2015 Mgr. Michaela Klimešová 1 Anotace česky Tato diplomová práce se pokouší uchopit problematiku nadužívání moderních multimediálních technologií u dětí základních a středních škol. Základem praktické části je kvantitativní dotazník a jeho statistické zpracování. Chytré mobilní telefony a tablety se masivně rozšířily za poslední čtyři roky a s tím souvisí i cenová dostupnost osobních počítačů, zejména notebooků. Zprvu se zdálo, že digitální zařízení (DZ) budou trénovat inteligenci a zvyšovat školní kompetence žáků. Nicméně data jednoznačně říkají pravý opak. Doby, kdy se počítač rovnal programování a předpokládal znalost jeho vnitřní struktury, jsou dávno pryč. Dnes je přístup k DZ ryze uživatelský a nahlíží se na ně především jako na zdroj zábavy - ne jako vzdělávací či pracovní nástroj. Výsledkem jsou hráčské závislosti, které jsou jen o málo lepší než gamblerismus či jiné nelátkové závislosti. Efektivita (přínos/strávený čas) je oproti jiným způsobům studia minimální a i žáci na otázku: "Co mi počítače daly?" odpovídají zhusta, že nic. Zodpovědní rodiče by měli na DZ nahlížet jako na každou jinou... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Husitská teologická fakulta Univerzita Karlova v Praze Thesis Analysis of usage personal Computers and smart Phones by Adolescents Praha 2015 Mgr. Michaela Klimešová Annotation This thesis strives to grasp pitfalls of overuse of multimedia technologies by children of elementary and secondary schools in Czech Republic. The practical part is based on quantitative questionnaire and its statistical evaluation in program R. Key words Game addition, non-substance addiction, behavioral addiction, leisure time, school results Resumé The questionnaire in this thesis has around 30 questions regarding time of school children spent on digital devices - PC's, smart phones, etc. Further shortly DD. The data set has 156 children from last years of elementary schools and 157 children from first years of high schools (so called gymnázium in Czech Republic). The results consistently show that the more time a child spends on digital devices the worse has grades in mathematics and Czech language (the two main subjects). So the naive expectations of parents - the more PC, the more knowledge - is utterly misleading. The questionnaire cannot measure negative impact of time on DD up to two hours a day. There are some sex specific differences. Boys significantly prefer to play games. Girls prefer social networks. Boys has bigger... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Hráčská závislost | cs_CZ |
dc.subject | nelátková závislost | cs_CZ |
dc.subject | behaviorální závislost | cs_CZ |
dc.subject | volný čas | cs_CZ |
dc.subject | školní prospěch | cs_CZ |
dc.subject | Game addition | en_US |
dc.subject | non-substance addiction | en_US |
dc.subject | behavioral addiction | en_US |
dc.subject | leisure time | en_US |
dc.subject | school results | en_US |
dc.title | Analýza využívání počítačů a chytrých telefonů u dospívajících | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-06-08 | |
dc.description.department | HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
dc.description.faculty | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Hussite Theological Faculty | en_US |
dc.identifier.repId | 109420 | |
dc.title.translated | Analysis of usage personal Computers and smart Phones by Adolescents | en_US |
dc.contributor.referee | Balogh, Patrik | |
dc.identifier.aleph | 002006174 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Husitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Hussite Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | HTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Husitská teologická fakulta Univerzita Karlova v Praze Diplomová práce Analýza využívání počítačů a chytrých telefonů u dospívajících Analysis of usage personal Computers and smart Phones by Adolescents Praha 2015 Mgr. Michaela Klimešová 1 Anotace česky Tato diplomová práce se pokouší uchopit problematiku nadužívání moderních multimediálních technologií u dětí základních a středních škol. Základem praktické části je kvantitativní dotazník a jeho statistické zpracování. Chytré mobilní telefony a tablety se masivně rozšířily za poslední čtyři roky a s tím souvisí i cenová dostupnost osobních počítačů, zejména notebooků. Zprvu se zdálo, že digitální zařízení (DZ) budou trénovat inteligenci a zvyšovat školní kompetence žáků. Nicméně data jednoznačně říkají pravý opak. Doby, kdy se počítač rovnal programování a předpokládal znalost jeho vnitřní struktury, jsou dávno pryč. Dnes je přístup k DZ ryze uživatelský a nahlíží se na ně především jako na zdroj zábavy - ne jako vzdělávací či pracovní nástroj. Výsledkem jsou hráčské závislosti, které jsou jen o málo lepší než gamblerismus či jiné nelátkové závislosti. Efektivita (přínos/strávený čas) je oproti jiným způsobům studia minimální a i žáci na otázku: "Co mi počítače daly?" odpovídají zhusta, že nic. Zodpovědní rodiče by měli na DZ nahlížet jako na každou jinou... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Husitská teologická fakulta Univerzita Karlova v Praze Thesis Analysis of usage personal Computers and smart Phones by Adolescents Praha 2015 Mgr. Michaela Klimešová Annotation This thesis strives to grasp pitfalls of overuse of multimedia technologies by children of elementary and secondary schools in Czech Republic. The practical part is based on quantitative questionnaire and its statistical evaluation in program R. Key words Game addition, non-substance addiction, behavioral addiction, leisure time, school results Resumé The questionnaire in this thesis has around 30 questions regarding time of school children spent on digital devices - PC's, smart phones, etc. Further shortly DD. The data set has 156 children from last years of elementary schools and 157 children from first years of high schools (so called gymnázium in Czech Republic). The results consistently show that the more time a child spends on digital devices the worse has grades in mathematics and Czech language (the two main subjects). So the naive expectations of parents - the more PC, the more knowledge - is utterly misleading. The questionnaire cannot measure negative impact of time on DD up to two hours a day. There are some sex specific differences. Boys significantly prefer to play games. Girls prefer social networks. Boys has bigger... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020061740106986 | |