Mezinárodní konglomeráty luxusního zboží a jejich specifika
International conglomerates of luxury goods and their specifics
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/66122Identifikátory
SIS: 138887
Kolekce
- Kvalifikační práce [18346]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koudelková, Petra
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
23. 1. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Konglomerát, LVMH, Kering, Richemont, luxusní značka luxusní zboží, luxusní segment, luxusní trh, luxusní strategie, synergie, trendyKlíčová slova (anglicky)
Conglomerate, LVMH, Kering, Richemont, luxury brand, luxury goods, luxury segment, luxury market, luxury strategy, synergies, trendsHlavním tématem této práce jsou specifika mezinárodních konglomerátů luxusního zboží a jejich fungování. Cílem této práce je jasným způsobem zmapovat a popsat fungování obchodních skupin s luxusním zbožím, pozici značky v konglomerátu a ukázat pozitivní a negativní přínos, který z tohoto působení vyplývá. Jejím obsahem je definice luxusu a luxusního zboží a zobrazení světových trendů v oblasti luxusních značek a preferencí spotřebitelů. Následuje detailní analýza strategického řízení skupin a ovlivňování jednotlivých značek, rozbor třech největších skupin LVMH, Kering a Richemont a jejich komunikační aktivity zaměřené na prezentaci konglomerátu jako celku. Neméně důležitou částí je vnímání luxusu v ČR a působení skupin na tuzemském trhu. Závěrem této práce je stanovení trendů na trhu s luxusním zbožím, specifika fungování skupiny, závěry z analýzy jednotlivých konglomerátů, jejich komunikace navenek a jejich působení v ČR.
The main theme of this thesis identifies the specifics of international luxury good conglomerates and their functioning. The aim of this work is to clearly map and describe the conglomerates' functioning, their brand's position, and the positive and the negative effects of their presence. The content of the thesis includes the definition of luxury and luxury goods, and also a brief overview of the worldwide trends and consumer preferences in the luxury segment. The following part contains an analysis of strategic brand management and its influence on the brands, and an analysis of the internal communication activities within the three biggest luxury groups: LVMH, Kering and Richemont. The next part concerns the Czech Republic and the local perception of luxury. The final part is dedicated to the articulation of trends in the luxury market, specifics of groups and its working, and finally, the results of their external communication and existence in the Czech Republic.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Marketingové strategie luxusních módních značek pro děti - komparace značek D&G Junior a John Galliano Kids za období 2010-2011
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOŠeflová, Tereza (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2012)Datum obhajoby: 19. 6. 2012V této bakalářské práci se snažím popsat, jakým způsobem formují své marketingové strategie luxusní módní značky pro děti. Chci zjistit, jaká jsou specifika těchto strategií a jak se liší od strategií v klasickém marketingu. ... -
Analýza luxusního marketingu značky Gucci
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOČaniga, Vojtěch (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2021)Datum obhajoby: 16. 9. 2021The theoretical part of this bachelor's thesis deals with the ambiguity surrounding the definition of luxury and then systematically outlines its historical development against the backdrop of broader societal changes as ... -
Vnímání značky Balenciaga Generací Z v České republice
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOŽurková, Tracy (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 20. 6. 2023This bachelor's thesis focuses on the characteristics and marketing of luxury fashion brands, with an emphasis on the Balenciaga brand, and subsequently examines the perception of the brand by Generation Z in the Czech ...