Mezinárodní konglomeráty luxusního zboží a jejich specifika
International conglomerates of luxury goods and their specifics
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/66122Identifiers
Study Information System: 138887
Collections
- Kvalifikační práce [18346]
Author
Advisor
Referee
Koudelková, Petra
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
23. 1. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Konglomerát, LVMH, Kering, Richemont, luxusní značka luxusní zboží, luxusní segment, luxusní trh, luxusní strategie, synergie, trendyKeywords (English)
Conglomerate, LVMH, Kering, Richemont, luxury brand, luxury goods, luxury segment, luxury market, luxury strategy, synergies, trendsHlavním tématem této práce jsou specifika mezinárodních konglomerátů luxusního zboží a jejich fungování. Cílem této práce je jasným způsobem zmapovat a popsat fungování obchodních skupin s luxusním zbožím, pozici značky v konglomerátu a ukázat pozitivní a negativní přínos, který z tohoto působení vyplývá. Jejím obsahem je definice luxusu a luxusního zboží a zobrazení světových trendů v oblasti luxusních značek a preferencí spotřebitelů. Následuje detailní analýza strategického řízení skupin a ovlivňování jednotlivých značek, rozbor třech největších skupin LVMH, Kering a Richemont a jejich komunikační aktivity zaměřené na prezentaci konglomerátu jako celku. Neméně důležitou částí je vnímání luxusu v ČR a působení skupin na tuzemském trhu. Závěrem této práce je stanovení trendů na trhu s luxusním zbožím, specifika fungování skupiny, závěry z analýzy jednotlivých konglomerátů, jejich komunikace navenek a jejich působení v ČR.
The main theme of this thesis identifies the specifics of international luxury good conglomerates and their functioning. The aim of this work is to clearly map and describe the conglomerates' functioning, their brand's position, and the positive and the negative effects of their presence. The content of the thesis includes the definition of luxury and luxury goods, and also a brief overview of the worldwide trends and consumer preferences in the luxury segment. The following part contains an analysis of strategic brand management and its influence on the brands, and an analysis of the internal communication activities within the three biggest luxury groups: LVMH, Kering and Richemont. The next part concerns the Czech Republic and the local perception of luxury. The final part is dedicated to the articulation of trends in the luxury market, specifics of groups and its working, and finally, the results of their external communication and existence in the Czech Republic.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Marketingové strategie luxusních módních značek pro děti - komparace značek D&G Junior a John Galliano Kids za období 2010-2011
Defence status: DEFENDEDŠeflová, Tereza (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2012)Date of defense: 19. 6. 2012V této bakalářské práci se snažím popsat, jakým způsobem formují své marketingové strategie luxusní módní značky pro děti. Chci zjistit, jaká jsou specifika těchto strategií a jak se liší od strategií v klasickém marketingu. ... -
Analýza luxusního marketingu značky Gucci
Defence status: DEFENDEDČaniga, Vojtěch (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2021)Date of defense: 16. 9. 2021The theoretical part of this bachelor's thesis deals with the ambiguity surrounding the definition of luxury and then systematically outlines its historical development against the backdrop of broader societal changes as ... -
Vnímání značky Balenciaga Generací Z v České republice
Defence status: DEFENDEDŽurková, Tracy (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Date of defense: 20. 6. 2023This bachelor's thesis focuses on the characteristics and marketing of luxury fashion brands, with an emphasis on the Balenciaga brand, and subsequently examines the perception of the brand by Generation Z in the Czech ...