Zobrazit minimální záznam

Risk electronic communication of children
dc.contributor.advisorVaníčková, Eva
dc.creatorSoučková, Michaela
dc.date.accessioned2017-05-26T22:47:03Z
dc.date.available2017-05-26T22:47:03Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/66146
dc.description.abstractTato bakalářská práce se věnuje problematice týkající se rizikové elektronické komunikace dětí a poukazuje na současnou situaci v 6. třídách vybraných základních školách v Praze a Písku. Porovnává navzájem postoje dětí k novým technologiím, poučení o rizikovém chování na internetu a zkušenosti s rizikovými elektronickými komunikacemi. Zjišťuje také míru preventivních opatření ze strany rodičů a škol. Teoretická část se zabývá formami elektronické komunikace, rizikovými faktory závislosti na internetu a popisuje jednotlivé druhy nebezpečí elektronické komunikace. Dále je zde shrnut vliv nových technologií na vývoj dítěte a charakteristika jednotlivých vývojových stádií dítěte. Závěr této části se věnuje mediální gramotnosti dětí a především preventivním krokům proti rizikové elektronické komunikaci. Práce poukazuje na to, že v současné době roste míra používání nových technologií mladšími dětmi a s tím se zvyšuje riziko setkání se s nebezpečnou elektronickou komunikací. Proto je důležité dbát na vhodnou a cílenou prevenci ze strany rodičů, škol i institucí. Klíčová slova: online komunikace - děti - rizika a nebezpečí - kyberšikana - kybergrooming - sexting - kyberstalkingcs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with the issues related to risks of electronic communication for children and it highlights the current situation in the 6th classes of selected elementary schools in Prague and Písek. It compares children's attitudes to new technologies, their information on Internet risk behaviour and experience with risks of electronic communications. Moreover, it determines the degree of preventive measures taken by parents and schools. The theoretical part deals with forms of electronic communication, risk factors for Internet addiction and it describes the different types of danger of electronic communication. Further the thesis summarizes the impact of new technologies on child development and characteristics of developmental stages of a child. The conclusion of this section is devoted to media literacy of children and especially preventive actions against the risk of electronic communication. The thesis points out that the rate of use of new technologies by the younger children is currently growing and therefore the risk of a dangerous encounter with electronic communications increases. Consequently it is important to ensure appropriate and targeted prevention by parents, schools and institutions. Keywords: online communication - children - risk and danger - cyberbullying -...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 3. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectonline komunikacecs_CZ
dc.subjectdětics_CZ
dc.subjectrizika a nebezpečícs_CZ
dc.subjectonline comnunicationen_US
dc.subjectchildrenen_US
dc.subjectrisks and dangerousen_US
dc.titleRiziková elektronická komunikace dětí.cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-12
dc.description.departmentDepartment of Hygieneen_US
dc.description.departmentÚstav hygienycs_CZ
dc.description.faculty3. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultyThird Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId141459
dc.title.translatedRisk electronic communication of childrenen_US
dc.contributor.refereeProvazníková, Hana
dc.identifier.aleph002010453
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineVeřejné zdravotnictvícs_CZ
thesis.degree.disciplinePublic Healthen_US
thesis.degree.programSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Health Serviceen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs3. lékařská fakulta::Ústav hygienycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enThird Faculty of Medicine::Department of Hygieneen_US
uk.faculty-name.cs3. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enThird Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs3.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csVeřejné zdravotnictvícs_CZ
uk.degree-discipline.enPublic Healthen_US
uk.degree-program.csSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se věnuje problematice týkající se rizikové elektronické komunikace dětí a poukazuje na současnou situaci v 6. třídách vybraných základních školách v Praze a Písku. Porovnává navzájem postoje dětí k novým technologiím, poučení o rizikovém chování na internetu a zkušenosti s rizikovými elektronickými komunikacemi. Zjišťuje také míru preventivních opatření ze strany rodičů a škol. Teoretická část se zabývá formami elektronické komunikace, rizikovými faktory závislosti na internetu a popisuje jednotlivé druhy nebezpečí elektronické komunikace. Dále je zde shrnut vliv nových technologií na vývoj dítěte a charakteristika jednotlivých vývojových stádií dítěte. Závěr této části se věnuje mediální gramotnosti dětí a především preventivním krokům proti rizikové elektronické komunikaci. Práce poukazuje na to, že v současné době roste míra používání nových technologií mladšími dětmi a s tím se zvyšuje riziko setkání se s nebezpečnou elektronickou komunikací. Proto je důležité dbát na vhodnou a cílenou prevenci ze strany rodičů, škol i institucí. Klíčová slova: online komunikace - děti - rizika a nebezpečí - kyberšikana - kybergrooming - sexting - kyberstalkingcs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with the issues related to risks of electronic communication for children and it highlights the current situation in the 6th classes of selected elementary schools in Prague and Písek. It compares children's attitudes to new technologies, their information on Internet risk behaviour and experience with risks of electronic communications. Moreover, it determines the degree of preventive measures taken by parents and schools. The theoretical part deals with forms of electronic communication, risk factors for Internet addiction and it describes the different types of danger of electronic communication. Further the thesis summarizes the impact of new technologies on child development and characteristics of developmental stages of a child. The conclusion of this section is devoted to media literacy of children and especially preventive actions against the risk of electronic communication. The thesis points out that the rate of use of new technologies by the younger children is currently growing and therefore the risk of a dangerous encounter with electronic communications increases. Consequently it is important to ensure appropriate and targeted prevention by parents, schools and institutions. Keywords: online communication - children - risk and danger - cyberbullying -...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 3. lékařská fakulta, Ústav hygienycs_CZ
dc.identifier.lisID990020104530106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV