Zobrazit minimální záznam

Spiritual backround of Dvořák's cantata Stabat Mater
dc.contributor.advisorSládek, Karel
dc.creatorŘehák, Miroslav
dc.date.accessioned2017-05-27T00:18:30Z
dc.date.available2017-05-27T00:18:30Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/66599
dc.description.abstractBibliografická citace Spirituální pozadí Dvořákovy kantáty Stabat Mater [rukopis]: bakalářská práce / Miroslav Řehák dipl. um.; vedoucí práce: doc. ThLic. Mgr. Karel Sládek, Th. D. -- Praha, 2015. -- s. 58. Anotace Záměrem práce je nalézt spirituální pozadí v duchovní kantátě Stabat Mater Antonína Dvořáka (1841−1904). Práce je členěna do třech hlavních oddílů: krátké shrnutí života Antonína Dvořáka před kompozicí kantáty a události, které ji předcházely; fenomén Stabat Mater a srovnání vzniku a pojetí kantáty s vybranými autory světové hudby a samotné uchopení díla Dvořákem, jeho akcenty a vyhodnotitelnost. Předmětem analýzy je propojování Dvořákova hudebního a duchovního života, volby Stabat Mater a autorovo profilování a formování v duchovním životě díky vytvořenému dílu. Rovněž hledání kritéria, kdy lze hovořit o vytvořeném hudebním díle jako o duchovním, a kdy nikoli, o nezbytnosti spojení a života s Boží osobou, Duchem, sjednocováním s ním a postupným dorůstáváním do toho, co umělec ve spojení s Duchem vytváří a co díky Duchu vydává plody v podobě duchovního díla. Klíčová slova Dvořák, Stabat Mater, Duch svatý, pneumatologie, modlitba, duchovní formace, liturgická hudbacs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this work is to find the spiritual backround of Antonín Dvořák's (1841−1904) cantata Stabat Mater. The work is divided into three main parts: a short summary of Antonín Dvořák's life before the composition of the cantata and the events which preceeded; the phenomenon Stabat Mater and the comparison of the origin and the conception of cantata with the chosen authors of the world's music and Dvořák's conception of the work, his emphasis and evaluation. The matter of the analysis is the process of merging of Dvořák's spiritual and musical life, the choice of Stabat Mater and his work's influence on his personal spiritual life. Another aspect of the work is searching for the criterion if the creation of musical work can be seen as spiritual or if it can't; the necessity of connection and life with the God's person, the Holy Ghost, unification with him and gradually growing into something which the artist can create in connection with the Holy Ghost and what through the Holy Ghost creates the spiritual work. Keywords Dvořák, Stabat Mater, Holy Ghost, pneumatology, prayer, spiritual formation, liturgic music Počet znaků (včetně mezer): 105 439en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectDvořákcs_CZ
dc.subjectStabat Matercs_CZ
dc.subjectDuch svatýcs_CZ
dc.subjectpneumatologiecs_CZ
dc.subjectmodlitbacs_CZ
dc.subjectduchovní formacecs_CZ
dc.subjectliturgická hudbacs_CZ
dc.subjectDvořáken_US
dc.subjectStabat Materen_US
dc.subjectHoly Ghosten_US
dc.subjectpneumatologyen_US
dc.subjectprayeren_US
dc.subjectspiritual formationen_US
dc.subjectliturgic musicen_US
dc.titleSpirituální pozadí Dvořákovy kantáty Stabat Matercs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-18
dc.description.departmentDepartment of Theological Ethics and Theology of Spiritualityen_US
dc.description.departmentKatedra teologické etiky a spirituální teologiecs_CZ
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId141367
dc.title.translatedSpiritual backround of Dvořák's cantata Stabat Materen_US
dc.contributor.refereeMašek, Vojtěch
dc.identifier.aleph002018959
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeologické naukycs_CZ
thesis.degree.disciplineTheological educationen_US
thesis.degree.programTeologiecs_CZ
thesis.degree.programTheologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csTeologické naukycs_CZ
uk.degree-discipline.enTheological educationen_US
uk.degree-program.csTeologiecs_CZ
uk.degree-program.enTheologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBibliografická citace Spirituální pozadí Dvořákovy kantáty Stabat Mater [rukopis]: bakalářská práce / Miroslav Řehák dipl. um.; vedoucí práce: doc. ThLic. Mgr. Karel Sládek, Th. D. -- Praha, 2015. -- s. 58. Anotace Záměrem práce je nalézt spirituální pozadí v duchovní kantátě Stabat Mater Antonína Dvořáka (1841−1904). Práce je členěna do třech hlavních oddílů: krátké shrnutí života Antonína Dvořáka před kompozicí kantáty a události, které ji předcházely; fenomén Stabat Mater a srovnání vzniku a pojetí kantáty s vybranými autory světové hudby a samotné uchopení díla Dvořákem, jeho akcenty a vyhodnotitelnost. Předmětem analýzy je propojování Dvořákova hudebního a duchovního života, volby Stabat Mater a autorovo profilování a formování v duchovním životě díky vytvořenému dílu. Rovněž hledání kritéria, kdy lze hovořit o vytvořeném hudebním díle jako o duchovním, a kdy nikoli, o nezbytnosti spojení a života s Boží osobou, Duchem, sjednocováním s ním a postupným dorůstáváním do toho, co umělec ve spojení s Duchem vytváří a co díky Duchu vydává plody v podobě duchovního díla. Klíčová slova Dvořák, Stabat Mater, Duch svatý, pneumatologie, modlitba, duchovní formace, liturgická hudbacs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this work is to find the spiritual backround of Antonín Dvořák's (1841−1904) cantata Stabat Mater. The work is divided into three main parts: a short summary of Antonín Dvořák's life before the composition of the cantata and the events which preceeded; the phenomenon Stabat Mater and the comparison of the origin and the conception of cantata with the chosen authors of the world's music and Dvořák's conception of the work, his emphasis and evaluation. The matter of the analysis is the process of merging of Dvořák's spiritual and musical life, the choice of Stabat Mater and his work's influence on his personal spiritual life. Another aspect of the work is searching for the criterion if the creation of musical work can be seen as spiritual or if it can't; the necessity of connection and life with the God's person, the Holy Ghost, unification with him and gradually growing into something which the artist can create in connection with the Holy Ghost and what through the Holy Ghost creates the spiritual work. Keywords Dvořák, Stabat Mater, Holy Ghost, pneumatology, prayer, spiritual formation, liturgic music Počet znaků (včetně mezer): 105 439en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Katedra teologické etiky a spirituální teologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990020189590106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV