Zobrazit minimální záznam

Representation of music mainstream and alternative in reciprocal media
dc.contributor.advisorReifová, Irena
dc.creatorMorochovičová, Eliška
dc.date.accessioned2017-05-27T01:02:37Z
dc.date.available2017-05-27T01:02:37Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/66811
dc.description.abstractPráce zkoumá reflexi alternativní hudby v mainstreamových médiích a obraz mainstreamové hudby v alternativních médiích, přičemž teoreticky vychází z původního dichotomního dělení populární kultury, potažmo hudby vycházejícího z tradice kulturálních studií a samostatných studií populární hudby. Analýza mediálních obsahů následně prověřuje platnost těchto tezí v kontextu současné hudební produkce a studia médií. Kvalitativní analýze je podroben hudební obsah šesti českých médií (tří mainstreamových a tří alternativních). Pomocí stanovené metodologie se výzkum zaměřuje zejména na externí charakteristiky, které do textů vnáší postavení interpreta na scéně a které bude rozeznáno na základě zmínek v článcích, a dále komunikovaný názor autorů. Strukturovaná analýza poskytne především přehled o podobě mediální reflexe těchto dvou hudebních kontextů, ze kterého autorka následně vyvodí závěr, zda je opoziční vnímání oblastí středního proudu a nezávislé hudby v současných médiích stále funkční.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis examines the reflection of alternative music in the mainstream media and the reflection of mainstream music in the alternative media. The traditional dichotomous division of popular culture and music proposed mainly by academic fields of cultural and popular music studies provides a theoretical basis for the research. The practical part then analyses selected media content and attempts to verify the validity of these propositions in the context of contemporary music and media studies. The selected sample is composed of music articles derived from six Czech media (three of them mainstream and three alternative). The analysis itself focuses primarily on external characteristics which the author recognises from the specific references in the texts and which reflect the position of mentioned artists in the music industry, and the points of view expressed by journalists in their texts. This thesis thus aims to provide an overview of how Czech media reflect on these two allegedly oppositional contexts and deduces whether the dichotomous perception of mainstream and alternative is still relevant in contemporary music and media.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectpopulární hudbacs_CZ
dc.subjectstudia populární hudbycs_CZ
dc.subjectkulturální studiacs_CZ
dc.subjectmainstreamcs_CZ
dc.subjectalternativacs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectpopular musicen_US
dc.subjectpopular music studiesen_US
dc.subjectcultural studiesen_US
dc.subjectmainstreamen_US
dc.subjectalternativeen_US
dc.subjectmediaen_US
dc.titleReprezentace hudebního mainstreamu a alternativy v recipročních médiíchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-01-27
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId147865
dc.title.translatedRepresentation of music mainstream and alternative in reciprocal mediaen_US
dc.contributor.refereeŠmejkalová, Jiřina
dc.identifier.aleph001924829
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce zkoumá reflexi alternativní hudby v mainstreamových médiích a obraz mainstreamové hudby v alternativních médiích, přičemž teoreticky vychází z původního dichotomního dělení populární kultury, potažmo hudby vycházejícího z tradice kulturálních studií a samostatných studií populární hudby. Analýza mediálních obsahů následně prověřuje platnost těchto tezí v kontextu současné hudební produkce a studia médií. Kvalitativní analýze je podroben hudební obsah šesti českých médií (tří mainstreamových a tří alternativních). Pomocí stanovené metodologie se výzkum zaměřuje zejména na externí charakteristiky, které do textů vnáší postavení interpreta na scéně a které bude rozeznáno na základě zmínek v článcích, a dále komunikovaný názor autorů. Strukturovaná analýza poskytne především přehled o podobě mediální reflexe těchto dvou hudebních kontextů, ze kterého autorka následně vyvodí závěr, zda je opoziční vnímání oblastí středního proudu a nezávislé hudby v současných médiích stále funkční.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis examines the reflection of alternative music in the mainstream media and the reflection of mainstream music in the alternative media. The traditional dichotomous division of popular culture and music proposed mainly by academic fields of cultural and popular music studies provides a theoretical basis for the research. The practical part then analyses selected media content and attempts to verify the validity of these propositions in the context of contemporary music and media studies. The selected sample is composed of music articles derived from six Czech media (three of them mainstream and three alternative). The analysis itself focuses primarily on external characteristics which the author recognises from the specific references in the texts and which reflect the position of mentioned artists in the music industry, and the points of view expressed by journalists in their texts. This thesis thus aims to provide an overview of how Czech media reflect on these two allegedly oppositional contexts and deduces whether the dichotomous perception of mainstream and alternative is still relevant in contemporary music and media.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990019248290106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV