E-learning a jeho používání z pohledu výuky společenských věd.
E-learning and Its Use in Tuition of Social Sciences
dizertační práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/67025Identifikátory
SIS: 103708
Kolekce
- Kvalifikační práce [23776]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Buriánek, Jiří
Pančocha, Karel
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
24. 4. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
e-learning, celoživotní učení, otevřené vzdělávání, otevřené vzdělávací zdroje, distanční vzdělávání, otevřené univerzity, otevřený přístup, masivní otevřené online kurzy, podpora vzdělávání, Evropský sociální fond, vzdělávací projektyKlíčová slova (anglicky)
e-learning, lifelong learning, open education, open educational resources, distance learning, open universities, open access, massive open online courses, support of education, the European Social Fund, educational projectsDisertační práce přináší komplexní pojednání o současných moderních metodách výuky včetně e-learningu. V úvodu práce, který přibližuje její obsah, smysl, východiska a cíle, je za hlavní cíl práce stanoven záměr analyzovat a zhodnotit nejnovější vývojové trendy e-learningu, moderních forem vzdělávání a využívání informačních technologií v organizaci studia. Dílčí cíle práce souvisejí se strukturou hlavního cíle a korespondují se členěním práce na jednotlivé kapitoly, ve kterých text zasazuje historii e-learningu do kontextu historie věd a institucionálního vzdělávání, zhodnocuje postavení e-learningu a dalších moderních forem vzdělávání v rámci politických a legislativních priorit Evropské unie a České republiky, prezentuje několik klíčových strategických a právních dokumentů upravujících tuto oblast mimo jiné v souvislosti s konceptem celoživotního učení. Ve stěžejní teoretické části práce je podán podrobný pohled na hlavní teoretické otázky související s e-learningem a s dalšími moderními formami vzdělávání v současné domácí i zahraniční odborné literatuře. Tato část popisuje e-learning v souvislosti s konceptem celoživotního učení, podává základní definice e-learningu a rozbor dalších souvisejících pojmů, stručnou historii e-learningu, e-learningových nástrojů a forem, porovnává výhody a nevýhody...
This doctoral thesis provides a comprehensive treatise of contemporary modern methods of education including e-learning. In its preface the author presents its content, purpose, basis and objectives and sets the main goal of the thesis, namely an intention to analyse and evaluate the latest trends in e-learning, modern forms of education and use of information technology in organisation of studies. Sub-objectives of this dissertation relate to the structure of its prime objective and correspond with its individual chapters in which it presents the history of e-learning within the history of science and institutional education, evaluates the position of e-learning and other modern forms of education in the scope of political and legislative priorities of the European Union and of the Czech Republic and presents several core strategic and legislative documents covering this area also in connection with the concept of lifelong learning. The key theoretical part of the thesis contains a detailed overview of main theoretical issues related to e-learning and other modern forms of education in contemporary local and international literature. This part describes e-learning as a part of the concept of lifelong learning, provides basic definitions of e-learning as well as an analysis of related terms,...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Využití e-learningu na střední škole při výuce odborných předmětů
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSnášel, Antonín (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2015)Datum obhajoby: 8. 9. 2015 -
Design online vzdělávání - vliv způsobu testování na učení se
Výsledek obhajoby: OBHÁJENONečadová, Karolína (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2024)Datum obhajoby: 29. 1. 2024(in English): This thesis examines how the form of testing and assessment affects teaching and learning strategies. The thesis first introduces the basic concepts associated with e-learning. First, the phenomenon of ... -
Vytvoření e-learningového kurzu pro předmět technologie grafiky na střední odborné škole
Výsledek obhajoby: OBHÁJENONová, Eliška (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2024)Datum obhajoby: 5. 9. 2024Diplomová práce se věnuje zásadám tvorby e-learningového kurzu pro obor grafický design na střední odborné škole. Cílem práce je návrh e-learningového kurzu pro předmět technologie grafiky pro žáky třetího ročníku. Teoretická ...