Karetní hry pro 5-6leté děti v rozvoji předmatematické gramotnosti
Card-games for the 5-6 years old children in developement of pre-mathematics literacy
Karetní hry pro 5- 6leté děti v rozvoji předmatematické gramotnosti
diplomová práce (OBHÁJENO)
Důvod omezené dostupnosti:
Přílohy práce nebo její části jsou nepřístupné v souladu s čl. 18a odst. 7 Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy v Praze ve spojení s čl. 9 opatření rektora č. 6/2010.
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/67076Identifikátory
SIS: 132119
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jančařík, Antonín
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
14. 1. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
předmatematická gramotnost, rozvoj schopností předškolního dítěte, hra s pravidly, karetní hraKlíčová slova (anglicky)
pre-mathematics literacy, development of preschool child abilities, game with rules, card gameNÁZEV: Karetní hry pro 5-6leté děti v rozvoji předmatematické gramotnosti AUTOR: Barbara Kidery KATEDRA Katedra matematiky a didaktiky matematiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Michaela Kaslová ABSTRAKT: Diplomová práce zjišťuje, zda jsou děti v předškolním věku schopné hrát vybrané karetní hry, v rámci kterých se rozvíjejí schopnosti a prohlubují dovednosti, které tvoří součást předmatematické gramotnosti. Teoretická část práce je zaměřena na oblasti ve vývoji dítěte, které mohou ovlivňovat a limitovat děti v hraní karetních her. Dále ujasňuje postavení karetních her v různých herních kategorizacích, seznamuje s druhy karet, karetních her a jak postupovat u her s pravidly. Praktická část práce předkládá deset karetních her odehraných s dětmi ve věku 5-6 let, detailní rozbor jejich pravidel, organizační složky k jednotlivým hrám, analýzu videodokumentace pořízené při hrách a metodické poznámky k praxi. KLÍČOVÁ SLOVA: předmatematická gramotnost, rozvoj schopností předškolního dítěte, hra s pravidly, karetní hra
TITLE: Card-games for the 5-6 years old children in developement of pre-mathematics literacy AUTHOR: Barbara Kidery DEPARTMENT: Mathematics & Mathematical Education Department SUPERVISOR: PhDr. Michaela Kaslová ABSTRACT: Diploma thesis investigates whether are preschoolers able to play selected card games, within which develope and deepen the skills, that are part of pre-mathematics literacy. The theoretical part is focused on the areas of child development that may affect and limit the children playing card games. Further clarifies the status of card games in various game categorization, introduces kinds of cards, card games and how to proceed in games with rules. The practical part presents ten card games played with 5-6 years old children, a detailed analysis of their rules, organization of the various games, analysis of video documentation acquired during games and methodological notes for the practice. KEYWORDS: pre-mathematics literacy, development of preschool child abilities, game with rules, card game