Zobrazit minimální záznam

Card-games for the 5-6 years old children in developement of pre-mathematics literacy
Karetní hry pro 5- 6leté děti v rozvoji předmatematické gramotnosti
dc.contributor.advisorKaslová, Michaela
dc.creatorKidery, Barbara
dc.date.accessioned2024-08-08T09:48:40Z
dc.date.available2024-08-08T09:48:40Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67076
dc.description.abstractNÁZEV: Karetní hry pro 5-6leté děti v rozvoji předmatematické gramotnosti AUTOR: Barbara Kidery KATEDRA Katedra matematiky a didaktiky matematiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Michaela Kaslová ABSTRAKT: Diplomová práce zjišťuje, zda jsou děti v předškolním věku schopné hrát vybrané karetní hry, v rámci kterých se rozvíjejí schopnosti a prohlubují dovednosti, které tvoří součást předmatematické gramotnosti. Teoretická část práce je zaměřena na oblasti ve vývoji dítěte, které mohou ovlivňovat a limitovat děti v hraní karetních her. Dále ujasňuje postavení karetních her v různých herních kategorizacích, seznamuje s druhy karet, karetních her a jak postupovat u her s pravidly. Praktická část práce předkládá deset karetních her odehraných s dětmi ve věku 5-6 let, detailní rozbor jejich pravidel, organizační složky k jednotlivým hrám, analýzu videodokumentace pořízené při hrách a metodické poznámky k praxi. KLÍČOVÁ SLOVA: předmatematická gramotnost, rozvoj schopností předškolního dítěte, hra s pravidly, karetní hracs_CZ
dc.description.abstractTITLE: Card-games for the 5-6 years old children in developement of pre-mathematics literacy AUTHOR: Barbara Kidery DEPARTMENT: Mathematics & Mathematical Education Department SUPERVISOR: PhDr. Michaela Kaslová ABSTRACT: Diploma thesis investigates whether are preschoolers able to play selected card games, within which develope and deepen the skills, that are part of pre-mathematics literacy. The theoretical part is focused on the areas of child development that may affect and limit the children playing card games. Further clarifies the status of card games in various game categorization, introduces kinds of cards, card games and how to proceed in games with rules. The practical part presents ten card games played with 5-6 years old children, a detailed analysis of their rules, organization of the various games, analysis of video documentation acquired during games and methodological notes for the practice. KEYWORDS: pre-mathematics literacy, development of preschool child abilities, game with rules, card gameen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectpředmatematická gramotnostcs_CZ
dc.subjectrozvoj schopností předškolního dítětecs_CZ
dc.subjecthra s pravidlycs_CZ
dc.subjectkaretní hracs_CZ
dc.subjectpre-mathematics literacyen_US
dc.subjectdevelopment of preschool child abilitiesen_US
dc.subjectgame with rulesen_US
dc.subjectcard gameen_US
dc.titleKaretní hry pro 5-6leté děti v rozvoji předmatematické gramotnostics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-01-14
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId132119
dc.title.translatedCard-games for the 5-6 years old children in developement of pre-mathematics literacyen_US
dc.title.translatedKaretní hry pro 5- 6leté děti v rozvoji předmatematické gramotnostics_CZ
dc.contributor.refereeJančařík, Antonín
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNÁZEV: Karetní hry pro 5-6leté děti v rozvoji předmatematické gramotnosti AUTOR: Barbara Kidery KATEDRA Katedra matematiky a didaktiky matematiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Michaela Kaslová ABSTRAKT: Diplomová práce zjišťuje, zda jsou děti v předškolním věku schopné hrát vybrané karetní hry, v rámci kterých se rozvíjejí schopnosti a prohlubují dovednosti, které tvoří součást předmatematické gramotnosti. Teoretická část práce je zaměřena na oblasti ve vývoji dítěte, které mohou ovlivňovat a limitovat děti v hraní karetních her. Dále ujasňuje postavení karetních her v různých herních kategorizacích, seznamuje s druhy karet, karetních her a jak postupovat u her s pravidly. Praktická část práce předkládá deset karetních her odehraných s dětmi ve věku 5-6 let, detailní rozbor jejich pravidel, organizační složky k jednotlivým hrám, analýzu videodokumentace pořízené při hrách a metodické poznámky k praxi. KLÍČOVÁ SLOVA: předmatematická gramotnost, rozvoj schopností předškolního dítěte, hra s pravidly, karetní hracs_CZ
uk.abstract.enTITLE: Card-games for the 5-6 years old children in developement of pre-mathematics literacy AUTHOR: Barbara Kidery DEPARTMENT: Mathematics & Mathematical Education Department SUPERVISOR: PhDr. Michaela Kaslová ABSTRACT: Diploma thesis investigates whether are preschoolers able to play selected card games, within which develope and deepen the skills, that are part of pre-mathematics literacy. The theoretical part is focused on the areas of child development that may affect and limit the children playing card games. Further clarifies the status of card games in various game categorization, introduces kinds of cards, card games and how to proceed in games with rules. The practical part presents ten card games played with 5-6 years old children, a detailed analysis of their rules, organization of the various games, analysis of video documentation acquired during games and methodological notes for the practice. KEYWORDS: pre-mathematics literacy, development of preschool child abilities, game with rules, card gameen_US
uk.file-availabilityP
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.embargo.reasonThe annexes of the thesis or its part are inaccessible in accordance with article 18a (7) of The Code of Study and Examination in conjunction with Article 9 of the Rector’s Directive No. 6/2010.en
uk.embargo.reasonPřílohy práce nebo její části jsou nepřístupné v souladu s čl. 18a odst. 7 Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy v Praze ve spojení s čl. 9 opatření rektora č. 6/2010.cs
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990019123280106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV