Aktuální otázky bilingvního vzdělávání v České republice a ve Velké Británii
Current issues in bilingual education in the Czech Republic and Great Britain
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/67200/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/67200Identifikátory
SIS: 137589
Kolekce
- Kvalifikační práce [23820]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Běhalová, Andrea
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
16. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
bilingvní vzdělávání, Velká Británie, Česká republika, Evropská unie, Anglie, Wales, historie bilingvního vzdělávání, východiska bilingvního vzdělávání, rámcově vzdělávací program, rámcově vzdělávací program pro dvojjazyčná gymnázia, bilingvismus, definice bilingvismu, modely bilingvismu, historie britského vzdělávacího systému, Národní kurikulum Velké Británie, Národní akční plán pro bilingvní WalesKlíčová slova (anglicky)
bilingual education, the United Kingdom, the Czech Republic, European Union, England, Wales, history of bilingual education, resources of bilingual education, Framework Education Programme, Framework Education Programme for bilingual secondary schools, bilingualism, the definition of bilingualism, models of bilingualism, the history of the British education system, National Curriculum, National Action plan for a bilingual WalesCílem mé bakalářské práce bylo srovnání bilingvního vzdělávání v České republice a Velké Británii se zaměřením na Wales a Anglii. Aby mohlo být toto srovnání provedeno, bylo nutné se zaměřit nejprve na historii a současné trendy v evropské vzdělávací politice v oblasti jazykového a bilingvního vzdělávání, dále na historii a východiska bilingvního vzdělávání, na definici českého bilingvního vzdělávání na dvojjazyčných gymnáziích, vymezení britského vzdělávacího systému, vymezení britského bilingvního vzdělávání se zaměřením na Anglii a Wales a na srovnání českého a britského bilingvního vzdělávání. Přínosem mé práce je především to, že bylo provedeno šetření a srovnání aktuálního fenoménu bilingvního vzdělávání v mezinárodní dimenzi.
The main aim of my final thesis is the comparison of bilingual education in the Czech Republic and the United Kingdom, with the focus on Wales and England. Regarding to be able to make this comparison, I had to focus first on history as well as recent trends in European education policy in the field of language and bilingual education, as well as the history and basis of bilingual education, the definition of Czech bilingual education, defining the British education system, defining the British bilingual education with a focus on England and Wales and a comparison of Czech and British bilingual education. Contribution of my work is that the investigation was carried out and compared to the current phenomenon of bilingual education in the international dimension.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Effect of time of exposure to L2 on the comprehension of relative clauses in primary school children
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOBrabcová, Alžběta (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2018)Datum obhajoby: 10. 9. 2018Tato práce zkoumá vliv doby působení druhého jazyka na schopnost porozumět danému jazyku a na vývoj syntakticko-morfologických kompetencí u bilingvních jedinců. 45 bilingvních žáků základních škol bylo testováno na úloze ... -
Bilingual Family
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKliková, Aneta (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012)Datum obhajoby: 1. 6. 2012 -
Nonword repetition in bilinguals. Does performance differ from Developmental Language Disorder?
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOHasalová, Kateřina (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2021)Datum obhajoby: 26. 1. 2021Tato práce se zabývá výkonem bilingvních dětí a dětí s vývojovou poruchou řeči v testech opakování pseudoslov. Předchozí výzkum ukázal podprůměrné výsledky jak u bilingvních dětí, tak dětí s vývojovou poruchou řeči. Opakování ...