Magazín Bel Mondo: zrod nového společenského titulu a jeho proměny v prvním roce existence na českém mediálním trhu
Bel Mondo magazine: birth of a new lifestyle magazine and its transformations during the first year of its existence on the Czech media market
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/67263Identifikátory
SIS: 133830
Kolekce
- Kvalifikační práce [18346]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hájek, Roman
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
27. 1. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Bel Mondo, magazín, Economia, Respekt, vznik časopisu, ukončení časopisu, český mediální trh tištěných periodik, produkce magazínuKlíčová slova (anglicky)
Bel Mondo, magazine, Economia, Respekt, magazine launch, magazine failure, Czech media market, magazine publishingDiplomová práce mapuje fungování společenského měsíčníku Bel Mondo, který na českém trhu vycházel v období od října 2012 do prosince 2013. Záměrem autorů bylo přinést na český trh nový typ časopisu, který bude po vzoru zahraničních titulů typu britského Intelligent Life kombinovat zábavu s inteligencí a nabídne čtenářům jednak původní texty i licencovaných překladů ze zahraničních magazínů. Práce představuje magazín Bel Mondo, zasazuje jej do kontextu českého časopiseckého trhu, přibližuje principy jeho fungování a hledá důvody, které vedly k předčasnému ukončení po prvním roce na trhu. Teoretická východiska čerpá práce z odborných textů zaměřených na oblast produkce tištěných periodik, respektive časopisů. Výzkumná část se věnuje analýze tematického a inzertního pokrytí, ohlasů veřejnosti a komentářů redakce. Získaná data pomáhají přiblížit motivy pro vznik nového titulu a kriticky zhodnotit, zda bylo Bel Mondo skutečně unikátním konceptem schopným obohatit českou mediální scénu a zda představovalo ekonomicky životaschopný model. Magazín fungoval pod záštitou týdeníku Respekt, výzkumná část se proto věnuje i míře provázanosti s tímto titulem.
The diploma thesis maps the operation of the Bel Mondo lifestylu magazine, which was being published on the Czech market from October 2012 to December 2013. The authors' intentions were to bring a new type of magazine to the Czech market, inspired by foreign print publications such as Intelligent Life, which would combine entertainment with intelligence and present its readers with both original texts and licensed translations from foreign magazines. The thesis introduces the Bel Mondo magazine, puts it into the context of Czech magazine market, describes its operation and searches for reasons that led to its early termination. The theoretical bases for the thesis are gained from expert texts focused on print publishing and magazines. The research part of the thesis focuses on the analysis of thematic and advertising coverage, public response and comments by the editorial staff. The researched data helps to understand the incentive for creation of a new magazine and critically evaluate, whether Bel Mondo really was a unique concept capable of surviving in the Czech media market and whether it had a viable economic model. As the magazine operated under the auspices on the weekly magazine Respekt, the thesis also looks at the degree of interconnection between the two magazines.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Od konstrukce mediální reality k sociálnímu stereotypu v tištěné reklamě
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOTalácko, Aleš (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2009)Datum obhajoby: 22. 6. 2009Diplomová práce "Od konstrukce mediální reality k sociálnímu stereotypu v tištěné reklamě" pojednává o stereotypních zobrazeních osob vyskytujících se v české časopisové produkci v prvním desetiletí 21. století. První část ... -
Firemní časopis, případová studie
Výsledek obhajoby: OBHÁJENODobiáš, Rudolf (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2015)Datum obhajoby: 23. 6. 2015Práce popisuje oblast firemních magazínů v České republice, sdružení vydavatelů, soutěže, firmy specializované na produkci firemních tiskovin. Zvláštní pozornost je věnována doposud vykonaným průzkumům firemních médií. Pro ... -
Malé časopisy
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPodzimek, Jan (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2011)Datum obhajoby: 8. 9. 2011