Zobrazit minimální záznam

Bel Mondo magazine: birth of a new lifestyle magazine and its transformations during the first year of its existence on the Czech media market
dc.contributor.advisorVochocová, Lenka
dc.creatorBolková, Lucie
dc.date.accessioned2017-05-27T02:36:31Z
dc.date.available2017-05-27T02:36:31Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67263
dc.description.abstractDiplomová práce mapuje fungování společenského měsíčníku Bel Mondo, který na českém trhu vycházel v období od října 2012 do prosince 2013. Záměrem autorů bylo přinést na český trh nový typ časopisu, který bude po vzoru zahraničních titulů typu britského Intelligent Life kombinovat zábavu s inteligencí a nabídne čtenářům jednak původní texty i licencovaných překladů ze zahraničních magazínů. Práce představuje magazín Bel Mondo, zasazuje jej do kontextu českého časopiseckého trhu, přibližuje principy jeho fungování a hledá důvody, které vedly k předčasnému ukončení po prvním roce na trhu. Teoretická východiska čerpá práce z odborných textů zaměřených na oblast produkce tištěných periodik, respektive časopisů. Výzkumná část se věnuje analýze tematického a inzertního pokrytí, ohlasů veřejnosti a komentářů redakce. Získaná data pomáhají přiblížit motivy pro vznik nového titulu a kriticky zhodnotit, zda bylo Bel Mondo skutečně unikátním konceptem schopným obohatit českou mediální scénu a zda představovalo ekonomicky životaschopný model. Magazín fungoval pod záštitou týdeníku Respekt, výzkumná část se proto věnuje i míře provázanosti s tímto titulem.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis maps the operation of the Bel Mondo lifestylu magazine, which was being published on the Czech market from October 2012 to December 2013. The authors' intentions were to bring a new type of magazine to the Czech market, inspired by foreign print publications such as Intelligent Life, which would combine entertainment with intelligence and present its readers with both original texts and licensed translations from foreign magazines. The thesis introduces the Bel Mondo magazine, puts it into the context of Czech magazine market, describes its operation and searches for reasons that led to its early termination. The theoretical bases for the thesis are gained from expert texts focused on print publishing and magazines. The research part of the thesis focuses on the analysis of thematic and advertising coverage, public response and comments by the editorial staff. The researched data helps to understand the incentive for creation of a new magazine and critically evaluate, whether Bel Mondo really was a unique concept capable of surviving in the Czech media market and whether it had a viable economic model. As the magazine operated under the auspices on the weekly magazine Respekt, the thesis also looks at the degree of interconnection between the two magazines.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectBel Mondocs_CZ
dc.subjectmagazíncs_CZ
dc.subjectEconomiacs_CZ
dc.subjectRespektcs_CZ
dc.subjectvznik časopisucs_CZ
dc.subjectukončení časopisucs_CZ
dc.subjectčeský mediální trh tištěných periodikcs_CZ
dc.subjectprodukce magazínucs_CZ
dc.subjectBel Mondoen_US
dc.subjectmagazineen_US
dc.subjectEconomiaen_US
dc.subjectRespekten_US
dc.subjectmagazine launchen_US
dc.subjectmagazine failureen_US
dc.subjectCzech media marketen_US
dc.subjectmagazine publishingen_US
dc.titleMagazín Bel Mondo: zrod nového společenského titulu a jeho proměny v prvním roce existence na českém mediálním trhucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-01-27
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId133830
dc.title.translatedBel Mondo magazine: birth of a new lifestyle magazine and its transformations during the first year of its existence on the Czech media marketen_US
dc.contributor.refereeHájek, Roman
dc.identifier.aleph001924837
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce mapuje fungování společenského měsíčníku Bel Mondo, který na českém trhu vycházel v období od října 2012 do prosince 2013. Záměrem autorů bylo přinést na český trh nový typ časopisu, který bude po vzoru zahraničních titulů typu britského Intelligent Life kombinovat zábavu s inteligencí a nabídne čtenářům jednak původní texty i licencovaných překladů ze zahraničních magazínů. Práce představuje magazín Bel Mondo, zasazuje jej do kontextu českého časopiseckého trhu, přibližuje principy jeho fungování a hledá důvody, které vedly k předčasnému ukončení po prvním roce na trhu. Teoretická východiska čerpá práce z odborných textů zaměřených na oblast produkce tištěných periodik, respektive časopisů. Výzkumná část se věnuje analýze tematického a inzertního pokrytí, ohlasů veřejnosti a komentářů redakce. Získaná data pomáhají přiblížit motivy pro vznik nového titulu a kriticky zhodnotit, zda bylo Bel Mondo skutečně unikátním konceptem schopným obohatit českou mediální scénu a zda představovalo ekonomicky životaschopný model. Magazín fungoval pod záštitou týdeníku Respekt, výzkumná část se proto věnuje i míře provázanosti s tímto titulem.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis maps the operation of the Bel Mondo lifestylu magazine, which was being published on the Czech market from October 2012 to December 2013. The authors' intentions were to bring a new type of magazine to the Czech market, inspired by foreign print publications such as Intelligent Life, which would combine entertainment with intelligence and present its readers with both original texts and licensed translations from foreign magazines. The thesis introduces the Bel Mondo magazine, puts it into the context of Czech magazine market, describes its operation and searches for reasons that led to its early termination. The theoretical bases for the thesis are gained from expert texts focused on print publishing and magazines. The research part of the thesis focuses on the analysis of thematic and advertising coverage, public response and comments by the editorial staff. The researched data helps to understand the incentive for creation of a new magazine and critically evaluate, whether Bel Mondo really was a unique concept capable of surviving in the Czech media market and whether it had a viable economic model. As the magazine operated under the auspices on the weekly magazine Respekt, the thesis also looks at the degree of interconnection between the two magazines.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990019248370106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV