Obraz médií a mediální komunikace v současné české televizní tvorbě
Picture of media and media communication in contemporary Czech TV production
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/67365Identifikátory
SIS: 161600
Kolekce
- Kvalifikační práce [18346]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Štoll, Martin
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
27. 1. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Diplomová práce přináší náhled na televizní zpravodajství optikou internetových zpravodajských serverů a poukazuje na vliv večerního televizního zpravodajství České televize, FTV Prima a TV Nova na mediální agendu internetových stránek Aktuálně.cz, iDnes.cz, Lidovky.cz a Novinky.cz. Prostřednictvím kvantitativní obsahové analýzy na 646 tématech ověřuje předchozí výzkumy zahraničních studií, které se věnují zrcadlení témat mezi internetem a televizí, porovnává řazení témat v mediální agendě a poukazuje na to, že i v českém prostředí je internetová agenda složená z více soft news než ta televizní. Cílem práce bylo potvrdit, nebo vyvrátit hypotézu, že večerní televizní zpravodajství nastoluje internetovým serverům agendu témat. Tato teze se na malém vzorku témat potvrdila, a to v případě České televize, která u každé z výše uvedených zpravodajských stránek jednou prokazatelně ovlivnila jejich obsah. Lze tak konstatovat, že Události České televize jsou v českém mediálním prostředí nastolovatelem agendy.
The thesis provides an insight into TV news through the optic of internet news sites and highlights the influence of the evening TV news of Czech Television, FTV Prima and TV Nova on the media agenda of the websites Aktuálně.cz, iDnes.cz, Lidovky.cz and Novinky.cz. Through quantitative content analysis of 646 topics validates previous foreign studies that deal with mirroring topics between the Internet and television, compares the listing of topics in the media agenda, and points out that even in the Czech environment the internet agenda is composed more of soft news than the television one. The aim of the thesis was to prove or disprove the hypothesis that evening TV news establishes the topics agenda of internet news sites. This hypothesis was proved on a small sample of topics in the case of Czech Television, which demonstrably influenced the content of each of the above mentioned internet news site once. It can be thus concluded that the TV news Události of the Czech Television represent an agenda establisher in the Czech media environment.