Zobrazit minimální záznam

Picture of media and media communication in contemporary Czech TV production
dc.contributor.advisorNečas, Vlastimil
dc.creatorMachková, Barbora
dc.date.accessioned2017-05-27T02:59:19Z
dc.date.available2017-05-27T02:59:19Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67365
dc.description.abstractDiplomová práce přináší náhled na televizní zpravodajství optikou internetových zpravodajských serverů a poukazuje na vliv večerního televizního zpravodajství České televize, FTV Prima a TV Nova na mediální agendu internetových stránek Aktuálně.cz, iDnes.cz, Lidovky.cz a Novinky.cz. Prostřednictvím kvantitativní obsahové analýzy na 646 tématech ověřuje předchozí výzkumy zahraničních studií, které se věnují zrcadlení témat mezi internetem a televizí, porovnává řazení témat v mediální agendě a poukazuje na to, že i v českém prostředí je internetová agenda složená z více soft news než ta televizní. Cílem práce bylo potvrdit, nebo vyvrátit hypotézu, že večerní televizní zpravodajství nastoluje internetovým serverům agendu témat. Tato teze se na malém vzorku témat potvrdila, a to v případě České televize, která u každé z výše uvedených zpravodajských stránek jednou prokazatelně ovlivnila jejich obsah. Lze tak konstatovat, že Události České televize jsou v českém mediálním prostředí nastolovatelem agendy.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis provides an insight into TV news through the optic of internet news sites and highlights the influence of the evening TV news of Czech Television, FTV Prima and TV Nova on the media agenda of the websites Aktuálně.cz, iDnes.cz, Lidovky.cz and Novinky.cz. Through quantitative content analysis of 646 topics validates previous foreign studies that deal with mirroring topics between the Internet and television, compares the listing of topics in the media agenda, and points out that even in the Czech environment the internet agenda is composed more of soft news than the television one. The aim of the thesis was to prove or disprove the hypothesis that evening TV news establishes the topics agenda of internet news sites. This hypothesis was proved on a small sample of topics in the case of Czech Television, which demonstrably influenced the content of each of the above mentioned internet news site once. It can be thus concluded that the TV news Události of the Czech Television represent an agenda establisher in the Czech media environment.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleObraz médií a mediální komunikace v současné české televizní tvorběcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-01-27
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId161600
dc.title.translatedPicture of media and media communication in contemporary Czech TV productionen_US
dc.contributor.refereeŠtoll, Martin
dc.identifier.aleph001924860
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce přináší náhled na televizní zpravodajství optikou internetových zpravodajských serverů a poukazuje na vliv večerního televizního zpravodajství České televize, FTV Prima a TV Nova na mediální agendu internetových stránek Aktuálně.cz, iDnes.cz, Lidovky.cz a Novinky.cz. Prostřednictvím kvantitativní obsahové analýzy na 646 tématech ověřuje předchozí výzkumy zahraničních studií, které se věnují zrcadlení témat mezi internetem a televizí, porovnává řazení témat v mediální agendě a poukazuje na to, že i v českém prostředí je internetová agenda složená z více soft news než ta televizní. Cílem práce bylo potvrdit, nebo vyvrátit hypotézu, že večerní televizní zpravodajství nastoluje internetovým serverům agendu témat. Tato teze se na malém vzorku témat potvrdila, a to v případě České televize, která u každé z výše uvedených zpravodajských stránek jednou prokazatelně ovlivnila jejich obsah. Lze tak konstatovat, že Události České televize jsou v českém mediálním prostředí nastolovatelem agendy.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis provides an insight into TV news through the optic of internet news sites and highlights the influence of the evening TV news of Czech Television, FTV Prima and TV Nova on the media agenda of the websites Aktuálně.cz, iDnes.cz, Lidovky.cz and Novinky.cz. Through quantitative content analysis of 646 topics validates previous foreign studies that deal with mirroring topics between the Internet and television, compares the listing of topics in the media agenda, and points out that even in the Czech environment the internet agenda is composed more of soft news than the television one. The aim of the thesis was to prove or disprove the hypothesis that evening TV news establishes the topics agenda of internet news sites. This hypothesis was proved on a small sample of topics in the case of Czech Television, which demonstrably influenced the content of each of the above mentioned internet news site once. It can be thus concluded that the TV news Události of the Czech Television represent an agenda establisher in the Czech media environment.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990019248600106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV