Zobrazit minimální záznam

Satanism in Metal
dc.contributor.advisorDočkal, Jan
dc.creatorSmejkal, Jan
dc.date.accessioned2017-05-27T04:37:38Z
dc.date.available2017-05-27T04:37:38Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67830
dc.description.abstractTato práce pojednává o tématu satanismus v metalu. Nejprve se věnuje tématu satanismu, popisuje jeho ideologii a typologii. Dále se věnuje jeho historii, od středověku,přes Aleistera Crowleyho až po Antona Szandora LaVeye, hlavní postavu moderního satanismu. Stručně se zabývá také satanistickou symbolikou, jako pentagram, bafomet či obrácený kříž. Druhá část se věnuje metalu, jeho znakům,historii a image. Satanismus se objevuje nejvíce v black metalu, proto je mu věnována samotná část, kde se píše i o českých black metalových kapelách. V poslední části jsou zpracovány výsledky dotazníků o vlivu satanismu na metal, respondenty byli členi české a slovenské metalové subkultury. Cílem bylo zjistit, jak tito posluchači metalu vnímají vliv satanismu na metalovou scénu, zda jeho prvky berou pouze jako zábavu nebo jako vážnou věc, a zda má osobní vyznání vliv na hudební preference.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with satanism in metal music. First the theme of satanism is decribed, along with its ideology, typology and then its history from the Middle Ages through Aleister Crowley to Anton Szandor LaVey, the main figure of modern satanism. It also deals briefly with satanic symbolism, like pentagram, baphomet or inverted cross. The second part deals with metal music, its features, history and image. Satanism appears mostly in black metal, that is why a whole part is dedicated to it. Some Czech black metal groups are also introduced in this chapter. In the last part the results of questionnaires about the influence of satanism on metal music are processed. The respondents were members of Czech and Slovak metal subculture. The aim was to find out how these listeners of metal music perceive the influence of satanism on the metal scene, whether they take its features only as an entertainment or as a serious thing and whether a personal belief has any influence on music preferences.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakultacs_CZ
dc.titleSatanismus v metalucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-09
dc.description.departmentJaboken_US
dc.description.departmentJabokcs_CZ
dc.description.facultyEvangelická teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyProtestant Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId135548
dc.title.translatedSatanism in Metalen_US
dc.contributor.refereeHeryán, Ladislav
dc.identifier.aleph001851626
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePastorační a sociální prácecs_CZ
thesis.degree.disciplinePastoral and Social Worken_US
thesis.degree.programSociální prácecs_CZ
thesis.degree.programSocial Worken_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csEvangelická teologická fakulta::Jabokcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enProtestant Theological Faculty::Jaboken_US
uk.faculty-name.csEvangelická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enProtestant Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csETFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPastorační a sociální prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enPastoral and Social Worken_US
uk.degree-program.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Worken_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce pojednává o tématu satanismus v metalu. Nejprve se věnuje tématu satanismu, popisuje jeho ideologii a typologii. Dále se věnuje jeho historii, od středověku,přes Aleistera Crowleyho až po Antona Szandora LaVeye, hlavní postavu moderního satanismu. Stručně se zabývá také satanistickou symbolikou, jako pentagram, bafomet či obrácený kříž. Druhá část se věnuje metalu, jeho znakům,historii a image. Satanismus se objevuje nejvíce v black metalu, proto je mu věnována samotná část, kde se píše i o českých black metalových kapelách. V poslední části jsou zpracovány výsledky dotazníků o vlivu satanismu na metal, respondenty byli členi české a slovenské metalové subkultury. Cílem bylo zjistit, jak tito posluchači metalu vnímají vliv satanismu na metalovou scénu, zda jeho prvky berou pouze jako zábavu nebo jako vážnou věc, a zda má osobní vyznání vliv na hudební preference.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with satanism in metal music. First the theme of satanism is decribed, along with its ideology, typology and then its history from the Middle Ages through Aleister Crowley to Anton Szandor LaVey, the main figure of modern satanism. It also deals briefly with satanic symbolism, like pentagram, baphomet or inverted cross. The second part deals with metal music, its features, history and image. Satanism appears mostly in black metal, that is why a whole part is dedicated to it. Some Czech black metal groups are also introduced in this chapter. In the last part the results of questionnaires about the influence of satanism on metal music are processed. The respondents were members of Czech and Slovak metal subculture. The aim was to find out how these listeners of metal music perceive the influence of satanism on the metal scene, whether they take its features only as an entertainment or as a serious thing and whether a personal belief has any influence on music preferences.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Jabokcs_CZ
dc.identifier.lisID990018516260106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV