dc.contributor.advisor | Gráf, Tomáš | |
dc.creator | Synková, Blanka | |
dc.date.accessioned | 2024-08-08T09:53:59Z | |
dc.date.available | 2024-08-08T09:53:59Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/67995 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce z oblasti výuky anglického jazyka se zabývá problematikou integrace jazyka a obsahu v širokém smyslu. Pojednává tedy nejen o CLILu, ale i jiných modelech výuky angličtiny založené na obsahu, zejména ESP (English for Specific Purposes), EAP (English for Academic Purposes) a EMI (English-medium Instruction). V teoretické kapitole jsou tyto modely popsány z hlediska historie, typických rysů, učitelů, studentů, jakož i kladů a záporů. V empirické části se práce zaměřuje na současnou praxi integrace angličtiny a obsahu na českých gymnáziích. Základem výzkumu jsou případové studie pěti učitelů, kteří učí různé předměty spadající do této kategorie. V přípravném výzkumu autorka zjišťovala, jaké předměty tohoto typu nabízejí gymnázia v Praze; nejčastěji se jedná o povinně volitelné semináře. Výsledky výzkumu naznačují, že integrace jazyka a obsahu v rámci povinně volitelných seminářů je v současnosti poměrně častou praxí, byť mnohdy neuvědomělou. Učitelé často postupují spíše na základě své intuice než odborných poznatků z oblasti integrace jazyka a obsahu. Obecně se zdá, že se v těchto seminářích klade větší důraz na obsahovou než na jazykovou složku. Výuka angličtiny založená na obsahu může být pro studenty přínosná tím, že se naučí používat jazyk v určité oblasti, naučí se pracovat s... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis focuses on the topic of language and content integration in ELT in a broad sense, i.e. it discusses not only CLIL but also other models of content-based teaching, viz. ESP (English for Specific Purposes), EAP (English for Academic Purposes), and EMI (English-medium Instruction). In the theoretical part of the thesis, these models are described as regards their history, typical features, teachers, learners, as well as benefits and negatives. The empirical part of the thesis explores the current practice of language and content integration at Czech general secondary schools ("grammar schools"). The research is based on case studies of five teachers who teach various courses belonging to this category. The preliminary research investigated what courses are currently being offered at grammar schools in Prague; they are mostly elective courses. Our research findings suggest that language and content integration in the form of elective courses is a rather common practice, although often unconscious. Teachers tend to act on the basis of their intuition rather than their knowledge of theory and practice of language and content integration. Generally, it seems that more emphasis is put on content than language in these lessons. Content-based English lessons may be beneficial for learners for... | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Výuka anglického jazyka | cs_CZ |
dc.subject | integrace jazyka a obsahu | cs_CZ |
dc.subject | CLIL | cs_CZ |
dc.subject | ESP | cs_CZ |
dc.subject | odborná angličtina | cs_CZ |
dc.subject | EAP | cs_CZ |
dc.subject | akademická angličtina | cs_CZ |
dc.subject | EMI | cs_CZ |
dc.subject | angličtina jako vyučovací jazyk | cs_CZ |
dc.subject | vyučování založené na obsahu | cs_CZ |
dc.subject | kvalitativní výzkum | cs_CZ |
dc.subject | mnohonásobná případová studie | cs_CZ |
dc.subject | English Language Teaching | en_US |
dc.subject | ELT | en_US |
dc.subject | Content and Language Integrated Learning | en_US |
dc.subject | CLIL | en_US |
dc.subject | English for Specific Purposes | en_US |
dc.subject | ESP | en_US |
dc.subject | English for Academic Purposes | en_US |
dc.subject | EAP | en_US |
dc.subject | English-medium Instruction | en_US |
dc.subject | EMI | en_US |
dc.subject | Content-based Instruction | en_US |
dc.subject | CBI | en_US |
dc.subject | qualitative research | en_US |
dc.subject | multiple case study | en_US |
dc.title | Language and content integration models in ELT | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-09-10 | |
dc.description.department | Department of the English Language and ELT Methodology | en_US |
dc.description.department | Ústav anglického jazyka a didaktiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 133865 | |
dc.title.translated | Modely začlenění odborné přípravy do výuky anglického jazyka | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Klégr, Aleš | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Anglistika-amerikanistika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | English and American Studies | en_US |
thesis.degree.program | Anglistika - amerikanistika | cs_CZ |
thesis.degree.program | English and American Studies | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav anglického jazyka a didaktiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of the English Language and ELT Methodology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Anglistika-amerikanistika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | English and American Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Anglistika - amerikanistika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | English and American Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce z oblasti výuky anglického jazyka se zabývá problematikou integrace jazyka a obsahu v širokém smyslu. Pojednává tedy nejen o CLILu, ale i jiných modelech výuky angličtiny založené na obsahu, zejména ESP (English for Specific Purposes), EAP (English for Academic Purposes) a EMI (English-medium Instruction). V teoretické kapitole jsou tyto modely popsány z hlediska historie, typických rysů, učitelů, studentů, jakož i kladů a záporů. V empirické části se práce zaměřuje na současnou praxi integrace angličtiny a obsahu na českých gymnáziích. Základem výzkumu jsou případové studie pěti učitelů, kteří učí různé předměty spadající do této kategorie. V přípravném výzkumu autorka zjišťovala, jaké předměty tohoto typu nabízejí gymnázia v Praze; nejčastěji se jedná o povinně volitelné semináře. Výsledky výzkumu naznačují, že integrace jazyka a obsahu v rámci povinně volitelných seminářů je v současnosti poměrně častou praxí, byť mnohdy neuvědomělou. Učitelé často postupují spíše na základě své intuice než odborných poznatků z oblasti integrace jazyka a obsahu. Obecně se zdá, že se v těchto seminářích klade větší důraz na obsahovou než na jazykovou složku. Výuka angličtiny založená na obsahu může být pro studenty přínosná tím, že se naučí používat jazyk v určité oblasti, naučí se pracovat s... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis focuses on the topic of language and content integration in ELT in a broad sense, i.e. it discusses not only CLIL but also other models of content-based teaching, viz. ESP (English for Specific Purposes), EAP (English for Academic Purposes), and EMI (English-medium Instruction). In the theoretical part of the thesis, these models are described as regards their history, typical features, teachers, learners, as well as benefits and negatives. The empirical part of the thesis explores the current practice of language and content integration at Czech general secondary schools ("grammar schools"). The research is based on case studies of five teachers who teach various courses belonging to this category. The preliminary research investigated what courses are currently being offered at grammar schools in Prague; they are mostly elective courses. Our research findings suggest that language and content integration in the form of elective courses is a rather common practice, although often unconscious. Teachers tend to act on the basis of their intuition rather than their knowledge of theory and practice of language and content integration. Generally, it seems that more emphasis is put on content than language in these lessons. Content-based English lessons may be beneficial for learners for... | en_US |
uk.file-availability | P | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.embargo.reason | The annexes of the thesis or its part are inaccessible in accordance with article 18a (7) of The Code of Study and Examination in conjunction with Article 9 of the Rector’s Directive No. 6/2010. | en |
uk.embargo.reason | Přílohy práce nebo její části jsou nepřístupné v souladu s čl. 18a odst. 7 Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy v Praze ve spojení s čl. 9 opatření rektora č. 6/2010. | cs |
uk.thesis.defenceStatus | O | |
dc.identifier.lisID | 990018520240106986 | |