Zobrazit minimální záznam

Social media etiquette
dc.contributor.advisorKlabíková Rábová, Tereza
dc.creatorStehlíková, Jana
dc.date.accessioned2017-05-27T06:00:29Z
dc.date.available2017-05-27T06:00:29Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/68246
dc.description.abstractPráce řeší téma etikety v prostředí sociálních sítí, které představují oblast síťových médií. První část práce definuje téma etikety v historickém kontextu a specifikuje další přidružené pojmy, jako je slušnost a zdvořilost. V druhé části jsou analyzovány dokumenty, které se zabývají tzv. netiketou - etiketou na síti. Třetí část se věnuje etiketě v prostředí sociálních sítí (SNS). Práce podrobuje analýze sociální sítě Facebook, Twitter a LinkedIn a jejich oficiální pravidla, která se týkají vhodného uživatelského chování. Mimo to jsou v práci nahlížena i pravidla neoficiální, která vytváří především uživatelé, nadšenci, blogeři a novináři. V závěrečné části je přiblíženo několik fenoménů, které se etikety v prostředí SNS významně dotýkají. V práci bylo zjištěno, že určitá pravidla, jak se vhodně chovat v prostředí sociálních sítí, se na různých místech opakují. Dalším zjištěním je, že oficiální pravidla etikety v rámci jednotlivých sociálních sítí nejsou jednotně formulována. Významnou roli ve vytváření pravidel, rad a doporučení však hraje uživatelská základna těchto sociálních sítí.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with the etiquette within social media and social network sites as a part of network media. First section focuses on the phenomenon of etiquette in historical context and deals with associated terms such as courtesy and politeness. Second part deals with documents concerning so called netiquette - network etiquette. Finally the third part focuses on the etiquette within social network sites (SNS). The paper analyses three SNS - Facebook, Twitter and LinkedIn and their official rules concerning appropriate user behaviour. Furthermore there are also unofficial rules created by users, enthusiasts, bloggers and journalists defined in the paper. Last part focuses on some phenomena that are significantly related to the topic of social media etiquette. The finding of the thesis shows that there are certain SNS etiquette rules and suggestions that are repetitive. It was also discovered that there is lack of uniform official etiquette rules within the SNS whereas the membership of users plays an important role in shaping those rules, advice and suggestions.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectEtiketacs_CZ
dc.subjectzdvořilostcs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectInternetcs_CZ
dc.subjectnetiketacs_CZ
dc.subjectSNScs_CZ
dc.subjectsíťová mediacs_CZ
dc.subjectonline mediacs_CZ
dc.subjectFacebookcs_CZ
dc.subjectTwittercs_CZ
dc.subjectLinkedIncs_CZ
dc.subjectEtiquetteen_US
dc.subjectcourtesyen_US
dc.subjectsocial network sitesen_US
dc.subjectInterneten_US
dc.subjectnetiquetteen_US
dc.subjectSNSen_US
dc.subjectsocial mediaen_US
dc.subjectnetwork mediaen_US
dc.subjectonline mediaen_US
dc.subjectFacebooken_US
dc.subjectTwitteren_US
dc.subjectLinkedInen_US
dc.titleEtiketa v prostředí sociálních sítícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-24
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId139164
dc.title.translatedSocial media etiquetteen_US
dc.contributor.refereeŠťastná, Lucie
dc.identifier.aleph001785739
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce řeší téma etikety v prostředí sociálních sítí, které představují oblast síťových médií. První část práce definuje téma etikety v historickém kontextu a specifikuje další přidružené pojmy, jako je slušnost a zdvořilost. V druhé části jsou analyzovány dokumenty, které se zabývají tzv. netiketou - etiketou na síti. Třetí část se věnuje etiketě v prostředí sociálních sítí (SNS). Práce podrobuje analýze sociální sítě Facebook, Twitter a LinkedIn a jejich oficiální pravidla, která se týkají vhodného uživatelského chování. Mimo to jsou v práci nahlížena i pravidla neoficiální, která vytváří především uživatelé, nadšenci, blogeři a novináři. V závěrečné části je přiblíženo několik fenoménů, které se etikety v prostředí SNS významně dotýkají. V práci bylo zjištěno, že určitá pravidla, jak se vhodně chovat v prostředí sociálních sítí, se na různých místech opakují. Dalším zjištěním je, že oficiální pravidla etikety v rámci jednotlivých sociálních sítí nejsou jednotně formulována. Významnou roli ve vytváření pravidel, rad a doporučení však hraje uživatelská základna těchto sociálních sítí.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the etiquette within social media and social network sites as a part of network media. First section focuses on the phenomenon of etiquette in historical context and deals with associated terms such as courtesy and politeness. Second part deals with documents concerning so called netiquette - network etiquette. Finally the third part focuses on the etiquette within social network sites (SNS). The paper analyses three SNS - Facebook, Twitter and LinkedIn and their official rules concerning appropriate user behaviour. Furthermore there are also unofficial rules created by users, enthusiasts, bloggers and journalists defined in the paper. Last part focuses on some phenomena that are significantly related to the topic of social media etiquette. The finding of the thesis shows that there are certain SNS etiquette rules and suggestions that are repetitive. It was also discovered that there is lack of uniform official etiquette rules within the SNS whereas the membership of users plays an important role in shaping those rules, advice and suggestions.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990017857390106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV